Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Passaavat.. 🙂
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Majoitus varaukset Elokuun aikana niin vielä kerkeää.. 🙂
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Täällä on keskusteltu joskus näistä öljyn lämmöista.. Eräs tunnettu kertoi että öljyn lämpöä voi huoleti pitää 120 asteisena,, perustuen johonkin urheiluautoilun testituloksiin.. Niistä en tiedä sen enempää mutta omissa kokemuksissa olen tullut siihen tulokseen että tosiaan noin 90 astetta olen itse pitänyt kannesta mitaten ylärajana.. Omassa koneessani kokeiltu huippunopeudella ajaen taannoin helteellä etusäleikkö kiinni,, niin öljyn lämmön noustessa 100 asteeseen tuntui huippunopeudella ajaen vedon heikkenemistä.. Ventiilin säätöjen ollessa tiukat 0.20mm,, epäilen että työntötangot jatkuivat lämmön vaikutuksesta sen verran että ventiileille saattoi tulla lievää kantamista.. Lämmön laskiessa taas 80 asteeseen veto palautui normaaliksi,, kyseessä on vanha aika paljon ajettu kutosen moottori kuitenkin ihan normaali kulkuinen eikä huohota pahemmin eikä öljyn kulutuskaan ole vielä kovinkaan normaalia kummempi.. Näissä mietteissä.. 🙂
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos anturi venttiikopassa on asennettu alapuolelle,, eli on öljyssä niin katsoisin että riittävä tieto on saatu.. 🙂
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kondensaattori on ainakin kunnossa jos kone ottaa kierroksia ja vetää..
Epäilen että roska jossain kaasuttimessa tai jotain,, totteleeko tyhjäkäynnin seos ruuvia,, kokeilisin ensin..
Jos ventiilin säädöt ja sytytys on kohdillaan eikä ilmavuotoja imusarjassa pitäisi kyllä pelata hyvin..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No täst edes kannattaa vaatia se paperi tulostus jo senkin vuoksi että jos ajat vaikka Ruotsiin tai mihin hyvänsä rajan yli niin vaaditaan aina paperit..
Tämä paperittomuus ei päde muualla kun Suomessa.. Tulostavat kyllä jos pyytää.. 🙂
Katsastin itse ohikulkiessa talvikulkimeni täällä rajan pinnassa,, niin sanoivat että tulostavat aina paperin vaikka pakko ei olisi… 🙂Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kokemuksesta sanon että tuota Toyo rengasta ei välttämättä tarvitse edes tasapainottaa,, edellyttäen että vanne on suora ja virheetön kunhan muistaa asentaa renkaaseen merkityn venttiilimerkin venttiilin kohdalle vanteessa.. 🙂
Kokeiltu homma muutaman kerran… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.4.2016, 13:26 vastauksena käyttäjälle: Korkkas kannesta kierteet öljyputkelle, mikä nyt neuvoksi? #226463Yhdenlainen kotikonstein korjaus löytyy 2cv-wikiltä
2cv.fi/wiki/index.php?title=Öljyputken_kierteen_korjaus.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Volttimittari on sisäisellä vastuksella varustettu,, ja sen näyttämä perustuu vastuksen yli kulkevan virranvoimakkuuteen.. Vastuksen toinen pää on maassa ja toiseen päähän tulee jännite ja mitä isompi jännite on sen isompi on vastuksen läpi kulkeva virta ja viisarin näyttämä..
Amppeerimittarin sisällä on taasen rautainen palkki jonka läpi virta kulkee jompaan kumpaan suutaa riippuen purkautuuko akku vai latautuuko..
Amppeerimittarinkin näyttö myös perustuu mangneettiin jonka napaisuus muuttuu virran kulkusuunnan mukaan ja mitä isompi virta ( amppeeri ) on sitä isompi on viisarin näyttö.. Jos yrittää kytkeä amppeerimittarin jännitemittarin tilalle syntyy oikosulku.. 🙂Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Amppeerimittari näyttää vain akulle menevän virran / akulta purkautuvan virran.. Jos akku on kunnossa niin akun jännitteen noustua esimerkiksi starttauksen jälkeen normaaliin jännitteeseen ei ampeerimittarin läpi mene akulle kun vähäinen jännitteen ylläpito virta.. Eli tilanne OK..
Mekaaninen jännitteensäätäjä heiluttaa jännitettä hiukan koko ajan jos on yksikärki mallia koska kärki katkoo jatkuvasti mangnetointivirtaa pitäessään jännitettä laturilla säädetyssä korkeudessa.. Vanhemman mallisessa säätäjässä on kaksoiskärki jolloin kärki vaihtaa vain mangnetointivirran kulkua kahden erisuuruisen vastuksen läpi vaihdellen,, jolloin jännitteen heiluminen on vähäisempää ja amppeerimittarinkin viisari on rauhallisempi.. 🙂Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Muovi juotoksiin on olemassa myös siihen tarkoitettuja kuumailma puhaltimia..
Jopa tavallisella kuumailma puhaltimella voi sulattaa sauman..
Googlettamalla ( muovin hitsaus ) löytyy yhtä ja toista asiaan liittyvää.. 🙂Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No ei tässä mitään sen kummempaa,, mutta se rengaskoko olis etsittäessä hyvä tietää.. 🙂
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Sittenhän kaikki on niin kun pitääkin.. 🙂
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Lataussäätimen releistys ideoitiin taannoin ja on käytössä osoittautunut toimivaksi..
Tällä kytkennällä jää pois ainakin virtalukon pohjan aiheuttamat jännitehäviöt.. 🙂
Ohje täältä.Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Villi arvaus,, akunkengät hapettuneet..
Puhdista kontaktipinnat ja akun navat ja laita vaseliinia liitokasiin niin ne pelaa jopa vuosia.. 🙂
Seuraavaksi tutki virtalukon pohja,, voi olla kulunut eikä aina yhdistä.. 🙂Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit