Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Voihan sinne viedä itse tuon lipun pilanpäiten jonkun käteen,, niin kuin kuvassa nyt on…. Heh heh.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Epäilen soodapuhallusta?? 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Vissiin täältä: ➡ http://www.longstonetyres.co.uk/page/classicCars” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@oskari wrote:
Tiedustelut ainoastaan puhelimitse
0400-609299 Oskari😉 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nelkun kaavio on sama jonka Jym laittoi tuonne aijemmin…. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Akaile wrote:
Momentti on voima kertaa voimanvarsi… Voima on massa kertaa kiihtyvyys… (F=ma) kiihtyvyys tässä tapauksessa putoamiskiihtyvyys 9.81(m/s^2) eeeli: 5kg * 1m*9.81(m/s^2)= 49,05 Nm.. Yksinkertainen laskea, joten tämän kun muistaa niin ei tarttee taulukkoa talliin. Kännykän laskin riittää.
Tahallaan jätin tarjoamatta noin arvon jota olen vuosia itse käyttänyt,, eli 5kpm = noin 50 Nm. Pilkun siirto siis riittää laskelmassa… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Naksaus mallin momenttiavaimen voi testata vääntämällä varren päähän asetetun jatkon päästä,
vääntö kohta 1 metri avaimen vääntiöstä mitaten,, naksaus lukema tulee olla liki sama mitä olet
avaimeen säätänyt momentin arvoksi. Esim: 5 kilon paino metrin varrella vastaa noin 5 kpm.
Muunto taulukosta voi tarkistaa mitä se Nyytoneina tarkasti vastaa.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Heippa!
5 kappaletta alkuperäisiä venymättömiä originelleja tehtaan pultteja tulee postissa Riihimäelle tulevalla viikolla..
Vedät ne vain sitten 30 Nyyttoniin pikkuhiljaa,, ei pitäisi katketa,, jos vanhat tiedot pitää paikkansa.. 😯 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No olipa säätötapa mikä hyvänsä,, niin yksinkertaisesti sanottuna pitää venttiilien välykset olla ainakin noin + – 0.02 tarkkuudella -> 0.20 mm <- silloin kun on sytytyshetki käsillä,, eipähän ainakaan tule venttiilin palamis ongelmaa tai että tapahtuisi lievää venttiilin kantamista kuumalla koneella josta aiheutuu tehon laskemista ja pitkällä aikavälillä venttiili vaurion.. Se miten säätämällä oikeisiin arvoihin päästään,, on sitten jokaisen harkinnassa,, kukin säätää taitojensa ja oikeana pitämänsä tavan mukaan.. Tässä viestiketjussa joka on pitkä on moneen kertaan todettu jo nämä asiat.. Jos tarkistus säädön suorittaa sytytys hetkellä,, niin koneen mallila ei ole mitään väliä oli wanhus tai kutonen tai sitten V-8 moottori…. 😯
Ja lopuksi vielä se tärkeä asia että kun säädetään venttiileiden välyksiä,, tulee venttiilin painajien päät olla kunnossa (sileät).. Vanhemmiten niihin kuluu venttiilin pään muotoinen kolo,, jolloin rakotulkilla mitaten tulos ei ole oikea,, vaan liian iso todellisuudessa.. Oikeisiin arvoihin päästään kun kaikki osat ovat siinä kunnossa kun ne uudessa koneessa ovat olleet..
Jos venttiilin painajan päissä on venttiilin pään kuluttama kolo,, on se hiottava oikeaan muotoonsa takaisin jolloin oikean välyksen mittaaminen onnistuu taas helposti…. ❗ 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Öljyn kera olen kasaillut ja startilla tehnyt ekat pyöritykset…. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nokka-akseli on sen verran ylhäällä öljypohjasta että imemällä imusihdin läpi moottorin rungon poraus kanavan kautta se öljy kulkee pumpulle ja toista kanavaa pitkin koneen laakereille. 💡
Huono laatuinen kaaviokuva vastaavasti 2cv 6 koneen öljyn kierrosta.Wanhus kuvaa en äkkiä tähän löytänyt… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minä hankkisin vaikka käytetyn vanhemman mallisen pumpun, joka oli vakiovarusteena aikoinaan.
Näillä uusemmilla pumpuilla jossa on ison kannen alla se kuminen venttiili läppä, ei nykybensiinillä tee mitään,
meinattiin semmoisella jäädä välille Ruotsin kokous reissulla aikoinaan.
Sen vanhemman pumpun voi huoltaa jossa on fiiperi venttiililäpät, ne kestää nyky bensan paremmin.
Kirjoitin jutun 2cv-Wikiin pumpun huollosta, kertomallani huolto toimella, olen itse ajellut vuosia huoletta..➡ https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Bensapumpun_akselin_korjaus” onclick=”window.open(this.href);return false;
PS: Kunnossa oleva pumppu ei päästä läpi jos puhaltaa kaasuttimelta tankkiin päin, hyvä pumppu pumppaa jopa ilmaa ja sen huomaa kun irrallaan peukalolla pumppaa niin tupsauttaa ilmaa vaikkapa poskelle, kun pitää riittävän lähellä ihoa… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Väsäilin tässä jonkin moisen jutun 2cv-Wikiin: ➡ https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Koritinan_k%C3%A4ytt%C3%B6_pelti_korjauksessa.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllä vauhtipyörän kitkapinnan voi hiuksen hienosti sorvata, mutta ennen sorvausta on mitattava kitkapinnan korkeus paine asetelmaan nähden.
Eli jos kytkinpinnasta sorvataan vaikkava 0.5 milliä niin kytkin asetelman alta on sorvattava saman verran pois, jotta korkeus ero säilyy samana..
Vauhtipyörän pultit kannattaa uusia, jos ei ole tietoa kuinka monesti ne jo on ennen avattu.
On vaarana että jos ne on vedetty joskus liian suureen momenttiin on niiden katkeamis vaara olemassa venymisestä johtuen.
Tehdas suosittaa vaihtamista joka avauksen jälkeen…
Itse en ole aina uusinut, jos ovat itseni ensikertaa avaamiani pultteja jolloin tiedän että niitä ei kukaan ole päässyt kiristämään murtorajalle… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2cv Helsinki ryhmä löytyy tuolta ➡ http://www.facebook.com/home.php?sk=group_126022597464134&ap=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Jos olet jo Facebook käyttäjä, niin kirjaudut vain sisään..
Jos et niin rekisteröidy ja luo oma rofiili…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit