Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Wonderi wrote:
Jousitusta laskettaessa olkatapinkulman kääntyessä pitäisi kuitenkin ohjauksen palautusvaikutuksen suurentua samaa tahtia kun mutkaan kääntäminen muuttuu raskaammaksi.
Kyllä se sen tekee jos kaikki ohjauksessa toimii niin kuin pitääkin,,
ainakin mitä on omia kokemuksia käytännöstä… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eräs pointti vielä,,
jos jousitus on keulassa säädetty niin alas että etutukivarren stoppari kumit on ihan iholla niin joka jouston aikana ne litistyy ja ampuu tulivartta alaspäin ja tästä syntyy päättymätön yhtälö: = jousi joustaa,, stoppari ampuu takaisin,, kori kyppää ja niin edelleen….. 😯 😉 💡Sitten vielä niistä olkatapin kulmista,,
kun tukivarsi kääntyy jousitusta laskettaessa niin olkatapin kulma kääntyy jo niin paljon takakenoon,, että kun pyörää kääntää reilummin joutuu olkatapin kulmasta johtuen kääntämään pyörän liikkeellä myös koko etukulmaa ylös…. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Huono käynnistyminen voi johtua monestakin syystä,, tulpista,, kärjistä,, tulpanjohdoista ja venttiilien säädöstä sytytyksen säädöstä ynnä muusta.
Sytytyspuolanhan voi testata että kuinka pitkästi kipinä hyppää ilman tulppaa kun kokeilee runkoa vasten..
Mutta jos kulkee kakkoskurkulla hyvin niin veikkaisin tuota ykköskurkun suutinta.. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Fugme wrote:
jaa… minä en tiedä missä se on… 😯 mutta otan selvää
Tulppa löytyy kuskin puoleiselta sivulta kaasaria,, messinki tulpan takaa työnnetään meisseli kohokammion läpi poikittain ja ruuvataan suutin irti.. 💡
http://img822.imageshack.us/img822/5133/calibres1paint.jpg
Tuossa kuvassa näkyy oikealla kohokammion sisäpuolella tuon tulpan reikä jonka läpi meisseli työnnetään sinne ykköskurkun suuttimelle…. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No huomasitko katsoa sen ykköskurkun suuttimen,, se on avattavissa sieltä kaasarin kyljestä tulpan alta,,
jää monesti huomaamatta koko suutin jos ei tiedä missä se on.. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Huomion arvoista infoa on saatu…
Ota Nyytiset 7 / 10 ja sivu 28,, että siellä on… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Paljonko levyn ja palan välissä on paras välys.. ❓
Eipä ole tullut tuohon niin syvällisesti perehdyttyä..
Mäessä on kyllä aina pysynyt käsi varaisellakin säädöllä.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ei ole ainakaan kaverilla,, osti kuusikymmentä luvun puolessa välissä ja ajo yhden kammen rikki..
Osti uuden kammen ja laittoi koko kulkuneuvon vaihdossa maailmalle… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@kari80 wrote:
Bemari teki myös mallia 700RS, heppoja oli 70.
Joo niin teki ja joiden kammet hajoili käsittämättömän vähällä ajolla….
Oli liian hengettömät nuo kiertokangen laakerit noihin tehoihin nähden,,
kaverilla oli tuollainen,,niin että vierestä tuli seurattu sitä sadattelua ja kammen vaihtoa…. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Rumpujarrulla tulee isot lukemat,,
levyjarruissa on niin pienet palikkat että tehot jää pieniksi…
omat kokemukset on tällaiset.. 💡
En tiedä mitkä jarrut on nyt kyseessä tuolla edellisessä viestissä,, ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuossa esitteessä puhutaan ilmeisesti “gromatuista” alumiini sylintereistä varmaankin.. ❓
Siksipä en laittaisi moista helmarengas mäntää valuteräs sylinteriin… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kylläpä vain laittaisin tuon vasemman puoleisen,,, ➡ kuvan mäntä kuuluu asentaa sitten sinne apumiehen puolelle eli kyseessä D,,
männänpään kolopuoli ylöspäin…
Päätelmäni johtuu siitä että kuusikymmentä lukuisissa on tuollainen kuvan vasemman puoleinen mäntä..
Kannattaa kuitenkin mitata ja verrata alkuperäisen mittoihin tuossa korkeus suunnassa että mahtuu kone pyöriin… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuostapa mieleen tuli niksi: ➡ Uistin siimalla arvokkaimmat osat kiinni..
Kun tipahtaa jää riippumaan siimasta ja voi vielä löytyä kun pysäyttää seuraavan kerran.. 💡Edellä oleva niksi on radiosta kuultu,, soittaja käski vielä kirjoittaa pölykapselin sisäpuolelle kännykän numeron,,
niin löytäjä voi soittaa omistajalle niin saattaa saada harvinaisen osan vielä takaisin… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuo naulakonsti on hyvä oivallus,,
itse olen käyttänyt myös pientä ruuvitalttaa ja työntänyt sitä mukaan tuon kumin reunan pellin reunan ulkopuolelle,,
jolloin on selvinnyt vähemmillä työkaluilla.. 💡Lisään nuo sinun hyvät kuvat 2cv-Wikin nikseihin -> Tuulilasin ja sivulasien asennus.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niin.. 😯
Tässä keskustelu ketjussa venttiileiden säätöä tarkoitetaan tehtäväksi ehjässä koneessa…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit