Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Aiheeseen liittyen toinenkin tiedote… ➡ viewtopic.php?f=8&t=5579
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kannatta varmaan soittaa kun on kerran myyjän puhelin numero tuossa viestissä….. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Helpommillaan homma hoituu kun poistaa koko Sivuhistorian sekä vanhan linkin Suosikeista…
Laittaa sitten uuden sivun uudelleen Suosikeihin….
En ainakaan itse muuta tehnyt….
Kone pitää muutenkin siivota silloin tällöin jollain “liinerillä”…. 💡
Ainaha voi myös soittaa ja kysyä “kaverilta”… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Onhan asiasta tiedotettu aikanaan jo vuosi sitten,, mutta eikö kaikki sitten ole asiaa huomanneet tai oivaltaneet muuttaa uuteen osoitteeseen… ❓
➡ viewtopic.php?f=9&t=5091Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jäät kesti jo..
Käväisin Surrinlammella koe kalassa ja varttitunnissa nousi kolme kalaa:
Yksi Särki 324 g yksi Kiiski 90 g ja yksi Säyne 540 g…
Näkyy olevan kalaisa lampi… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Täällä palstalla on ollut ennenkin juttua kammen korjauksesta ja kyselyjä missä tällaisen remontin voisi tehdä.. ❓
Nyt kun on tiedossa yksikin laadukas verstas jolla pitkä kokemus alalta, niin mikä estää tarvitsijan käyttämästä tätä palvelua.. 😯
Se mitä joskus joku “autotalli” verstas jossainpäin maailmaa on joskus tehnyt, ei pitäisi vaikuttaa mitenkään nykypäivän tekijään ja osaamiseen..
Jos jollakin on positiivisia kokemuksia KO yrityksestä niin sen voi myös kertoa..
Mainosta tai ei,, katsoisin tämän enemmänkin positiivisen tiedon levittämiseksi,,
joka taas on positiivistä näissä harraste hommissa… Sepä siitä.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Asiasta en muuta tiedä kun: ➡
Jos osaava korjaaja kammen laittaa ja käytettävänä on kunnon varaosat, niin kammen suoristus ja tarvittaessa se tasapainoitus onnistuu varmasti. Mutta tärkeintä hommassa on se että akseli on remontin jälkeen suora ja yhtä pitkä niin kuin se on tehtaan jäljeltä ollut..
Mitään estettä kestämiselle ei ole jos varaosat ovat olleet yhtä laadukkaat kun alkuperäiset…
2cv:n kaksi polvinen akseli on vain vähän haasteellisempi kun yksipyttyisen vastaava…
KO verstaalla näyttävät tekevän kaikkea muutakin kun vain kammen korjausta… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Musta Hattuinen Mies wrote:
No tehdäänkö porukalla talkoita ja aletaan katseleen ja kaiveleen hyviä vinkkejä ja tietoa täältä
palstan syövereistä?? Voin niitä sitten tärkeimpiä ja hyvijä ohjeita ja niksejä siirtää 2cvWikiin??
Jos löydätte mielestänne talteen otettavia aiheita,,
niin lähettäkää vaikka yv:llä minulle,, niin kokoan niistä säilöttäviä juttuja talteen tuonne
2cv-Wikin puolelle josta niitä on helpompi löytää.. 💡 😉On taas kesä rientoineen takana. 😀
Nyt kun taas talven pimeys on tuloillaan niin miten olisi pieni aineisto vinkkien etsintä operaatio paikallaan kaikille nettiä selaileville kiltalaisille. ❓
Laittakaa vinkkejä tänne, tai sitten yksityisviestinä allekirjoittaneelle. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂28.10.2010, 13:13 vastauksena käyttäjälle: OSTETTU !!! Ostetaan 2CV:n kori tai koko projekti/kuljin #159606@kaila wrote:
Tosta pinkaset katsomaan Billnäsin kulmille. Katso yleinen keskustelu ja siellä otsikko Kenen 2cv . Kuljin lepää Bilnäsin tien vas puoli kun ruukille ajaa.
Tuolla siis: ➡ viewtopic.php?f=1&t=5953
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂26.10.2010, 09:06 vastauksena käyttäjälle: MYYTY: S-nuppi (ryyppynuppi) hopea-musta (Ami, vanhus?) #159597@PienempiOlli wrote:
Se vaijeri on mahdollista vaihtaa sinne nupinvarren sisään, niin ei tarvitse koko hässäkkää vaihtaa.
-OlliOlen samaa mieltä, se teräslanka on helppo vaihtaa nupin päähän. Eikä ulkovaipan vaihtokaan ole ylipääsemätön juttu,
se kyllä on harvemmin edes rikki.
On tullut aikoinaan vaihdettua sisävaijereita niin startti kuin ryyppyvaijereihin.
Jos apua moiseen entisöintiin tarvii niin voi ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Masa wrote:
44 mm hylsy tuntuu olevan harvinainen koko, mutta 1 3/4″ hylsy on n. 44,5 mm ja niitä on helpommin saatavilla.
Joo oikeassa olet ja mahtuu kivasti laakerin lukkorenkaan sisään ja on tiukempi sovitus kun 45 millinen.
Minulla 1 3/4″ hylsy ollut käytössä jo 30 vuotta… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ei ne niin kovat ole,, sorvillakin pystyvät moiset koneistaan ja hoonataan lopuksi..
Männät pitää olla mukana jotta sovitus välys on helppo kokeilla ja mitata..
Eniron keltaisilta sivuilta katsoen ainakin Tampereelta löytyy moinen yritys..
Itse parikymmentä vuotta sitten koneistutin yhdet pytyt Raahessa ilman mitään ongelmia… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂“Kommuunin” jäsenet voi ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen ja tulla käymään tukivarsien kanssa Piehingin varikolla niin vaihdetaan ne olkatappi systeemit talkoilla.. Käytössä omavalmiste tunkki mallin puristin… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minkäs laisesta teräksestä tuo puristin on valmistettu, onko tietoa.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Yleensä nämä nykyiset etuvaimentimet, kun varaosia ovat ja vielä eri valmistajien tekemiä, sisältävät sen verran paljon mittavirheitä. Joten lähes aina kun asentaa uuden poikittais vaimentajan niin joutuu koko putkisysteemin kohdistamaan siten että kaikki liitokset tulee optimi asentoon keskenään.
Ja vielä siten että poikittais pönttö ei ota kiinni runkoon, sekä vielä rumpujarru malleissa saattaa olla että käsijarru vaijerit koskettavat vaimenninta aiheuttaen ylimääräistä meteliä.
Lisäksi ei välttämättä kunnon liitoksien ja pöntön parhaan asennon löydyttyä nämä vaihteistoon kiinnitys pelti lipareen pultin hahlot ole siellä päinkään minne ne kuuluisivat, joten itse en ole kyreisiä vaihteistoon kiinnitys pultteja laittanut laisinkaan.
Kaikki vaikeudet asennuksissa johtuvat edellä mainituista mitta virheistä valmistajan jigissä..
(jigi on sovitus teline johon osat kiinnitetään ennen hitsausta.) 😯 💡
Lisäksi vielä jos asennus kohde on levyjarru malli niin vaihteistoon kiinnitys lipareet saattavat osua jarrulevyn jäähdytys kaukaloihin, joten viimeksi nyt kesällä kun asensin poikittais pöntön levyjarru malliin poistin kyseiset pelti lipareet kokonaan, niin kuin edellinenkin asentaja oli vanhassa vaimentajassa poistanut… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit