Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nostampa tätä juttua, kun näyttää unohtuneen…. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niinpä,, hieno Möötti oli ja kuusi miehinen harmonikka orkesteri viihdytti meitä hienolla tanssimusiikilla koko illan..
Kotona ollaan jälleen.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tallukassa ollaan jo,, odotellaan tässä että toisetkin saapuvat huomenissa..
Pitkämatkasten on lähettävä aikanaa jotta kerkeää paikalle… 😯 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Saattaa välkyttely poistua myös tällä releistys niksillä…. 💡
Vaihtovirta latauksen säätimen releistys.
2cv:n alkuperäinen lataus säätimen mittaviran syöttö on kytketty virtalukon jälkeen, joka saattaa aiheuttaa vääristymää mitta jännitteeseen josta aiheutuu lataus jännitteen vaeltelu.On keksitty parannettu kytkentä jossa mitta jännite otetaan suoraan akulta releen välityksellä, jolloin virtalukolta tulee vain releen ohjaus jännite.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Täältä keskustelupalstalta kerättyjä niksejä:
Olkatappien vaihdossa on ongelmallista saada yläpään sulku klommi pysymään kiinni ja pitävästi paikoillaan kun rasvaprässillä suoritetaan rasvausta.
Tässä muutamia niksejä klommin kiinnittämiseksi jotta rasvaprässin antama suuri paine ei työntäisi klommia irti tai että se ei vuotaisi.
1: Jos se tulppa ei ole niittaantunut kunnolla kiinni, ei taida auttaa kun vetoakseli irti,ja isoleukainen tukeva liimapuristin avuksi. Näin saa ainakin rasvan menemään oikeaan paikkaan.Ainakin ami6:ssa , ehkä muissakin wanhuksissa on paljon fiksumpi, O-renkaalla ja lukkorenkaalla toteutettu lukitus.
2: Olkatappien vaihdon jälkeen puhdistetaan yläosa kaikesta rasvasta. Laitetaan Araldit liimaa reilusti yläpäähän. Vasta muutaman tunnin kuluttua rasvataan olkatapit ja kyllä pysyvät tiiviisti.
3: Tukevalla tuurnalla lyö paikoilleen. Hitsaa pari pientä pistettä, pienet nöölit vaan että saa taas purettua.
4: Ala-ja yläkuppi yhdistetään 8mm:n pultilla yhteen! Eli se piiitkä pultti hitsataan tigillä yläkuppiin ja alakuppiin tehdään m8 kierre ja vot koko homma kiristyy kasaan eikä vuotoja esiinny, varsinkin kun käytti yläkupissa liimaa!
5: Olkatapin vaihdossa voi tehdä reuraavaa: Viilataan 10 millin kuparitangosta tappi olkatapin yläpäässä olevaan reikään (kuvassa numero 2), tappi ei kuitenkaan saa olla niin pitkä että se sulkee ylä puslalle menevät rasva reiät (kuvassa reiät b). Tapin voi lisäksi liimalla varmistaa tiiviiksi. Tällä konstilla estetään rasvan suora pääsy ylä klommin alle, joten rasvan paine kohdistuu vain laakeri puslille meneviin reikiin (kuvassa reiät b).
Että tällaista tästä olkatapista…..
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.9.2010, 12:30 vastauksena käyttäjälle: Myydään tarpeettomana 2cv-61 rojekti. MYYTY KURIKKAAN.. #158782Niinpä ne luultavasti luulee,, kun eivät ole kulkeneet sellaisella…. 😯
Tosiasiassa kun maltat istua ja ihailla maisemia ja nautit eväitä samalla,,
niin 4 tuntia ja olet jo 250 km edempänä,, ehkä… Ja se on jo jotain se…. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.9.2010, 10:09 vastauksena käyttäjälle: Myydään tarpeettomana 2cv-61 rojekti. MYYTY KURIKKAAN.. #158780Kiinnostuneet ottakaa yhteyttä sähköpostilla… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tulee välillä “sooloiltua” ehkä liikaakin… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@PenttiS wrote:
Kuvan Laattoja n. 50m2.
Noudettavissa Veikkolasta 11.10. mennessä.
Osa täytyy irroittaa – lähtevät helposti.p. O4O 4I6 0542
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@cee4 wrote:
Kyllä mää ainakin s-postilla ilmoitautuessani anoin kilta arvoa ja Korkea Raati lupasi harkita 😉
Mikko
No ovatkohan Raativaiset uudistaneet perinteistä toiminta tapaa.. 💡
Kaikesta huolimatta Mööttiin vain mukaan suurella joukolla..
➡ Navigaattoriin: Tallukantie 1. 17200 VääksyMauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos lukee koko viestiketjun niin huomaa että se on myyty jo….. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Postitse Hupimestarille lähetettyyn osallistumis / kilta-arvo aneluun ei yleensä vastata..
Jos ilmoittautuu sähköpostilla voi pyydä erikseen vahvistusta sähköpostiinsa…
Silloin kun sähköpostilla ilmoittautuu ei myöskään voi anoa kilta-arvoa…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Wonderi wrote:
Onkos siellä kapulat tukivarsien välissä kun näyttää kuskin puolikin olevan noin korkealla? Vai näyttääkö se vaan.
No sepä on se toinen vaihtoehto sen kallistusvakain tangon tilalle.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Onkohan rojektissa tapahtunut edistystä.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä tuosta oikein selvää saa kuvan perusteella, joten täytynee arvailla omien kokemusten perusteella seuraavaa:
Yritetään nostaa tunkilla takapyörää ylös.
Ei onnistu kun keulassa kallistuksenvakain ja toinen syy kun näyttää keula olevan liian kevyt, kun kone puuttuu.. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit