Kirjoitetut vastaukset

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Dyane 4 -74 projekti + varaosa auto. MYYTY #163421

    Olisko 1500 euroa järkevä hinta? ❓ Itelle on niin paljon tunnearvo tähän autoon, kuin 1989 asti, on omistanut ja vaihettain remonttoinut sen, niin minulle on vaikea arvioida hinta.
    Vaikutta muuten, nä alkuperäis nelos tiinat olla vähän, on monessa laitettu isommat konet, tai eri tavoin muunneltu.
    Saisko joku mielipide hintaehdotukseen 😉

    http://kuvablogi.com/blog/20359/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörän pultit, ym. #149811

    Niin, kiitos hyvästä vinkeistä! 🙂

    Käytän nyt alkuperäislohko (niin auton ja koneen valmistenumerot täsmä) sillä koneella on hyvät kunnostettut sylinterit ja kannet.
    Tosta vaihtokoneesta otin ainoastaan kampi, nokka, stefat, ja vielä huohotin ja öljyjäähdytin ym.
    Tuo vaihto/tehdaskunostettu kone oli yks ylikokosylinteri ja toinen vanha ruostunut alkuperäismittalla, siinä oli just nuo “väliprikkoja” syl.putkien alle.

    Alkuperäislohkossa vauhtipyörään pultit, kyllä mun mielestä tuo näyttää tehtaan jälkeen..

    Kesäksi ajoon 😛 jooo se voi olla sanomatta vielä!

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörän pultit, ym. #149806

    Okei hienoa, ja momentti löytyi 3,8-4,5kpm.
    Tuo alipaine kuulostaa hyvältä myös, kai se niin on joo, mietettiin itse että öljypaine paina ne ulos 😮 ….no tule varmasti hyvä vielä.
    Vielä mietin kun yhdellä konella oli nuo väli prikat sylintereiden alle,kun taas toinen ei ollut.
    On vissin niin että puristussuhde kasvaa jos jättää ne pois, mutta varmasti niillä on joku hyötöä?
    Vaikuuttaa että enää puttuu, vaan kytkinakselin pronssilaakerin, ehjä etupuoleinen stefa!

    Uudet kuvat löytyy Aya2 rebuild kansiossa http://kuvablogi.com/blog/20359/

    vastauksena käyttäjälle: kone 2cv4 #148663

    Mun silmien mukaan vois lukea jotain AZ 112, oikeanpuolisen sylinterikannen alle!? 8)

    vastauksena käyttäjälle: Dyane 4 -74 #148794

    Moi.
    Mittarilukema on 89800km, niin hyvin arvattu teidän puolesta pojat!
    Kyllä alkaa näyttää että nuo akselit vois käyttä vaikka ankkuriks.
    Nuo männänrenkaat on ajettu max. 2000km, muistakseni laitettiin sinne normaalit renkaat kun se huonattiin.
    Katsoin nopeasti että niiden välykset on kyllä liian suuret (öljyrengas oli jotain1,1mm). Tuo nokkaakselin läpivienti on hyvä, ja lohko muutenkin näyttää kelvollinen.
    Seurava askel olis kai nyt, avata se varaosaauton kone nähdäkseen jos se olis parempi kunnossa. Luulen että se on joku tehdaskunostettu kone, koska ylikoko 69mm.
    Hankin jo vw polon männänrenkat sille, valitettavasti ja kumma että vasen sylinteri oli huonokuntoinen ja normaali koko eli 68,5mm.

    Kysymykset nyt: Onko mahdollista löytää ylikoko männät 69mm ?
    Tai voiko vw Polon männänrenkaat lyhentää ja käyttä huonatulla alkuperäis sylintereissä, vai tuleko lian kireät?

    vastauksena käyttäjälle: Dyane 4 -74 #148789

    Moi!

    Tässä vähän päivityksiä Pietarsaaresta.
    Nyt on se varsinainen projektini (Dyane -74) siirtynyt talliin taas.

    Moottori tarkastan nyt ensiks, ja yritän saada joku toimiva kokonaisuus kahden koneen osista.

    Tätä kone ei on ajettu paljon, sen jälkeen kun amatikoululla, sain kunnostettu sylinterikannet ja huonattu sylinterit.
    En on ennen avannut sätkä konen puoliskot, ja kyllä oli mielenkiintoista nähdä lohkon sisältö.
    (Olen kyllä turhaan, pelännyt avata sen)

    Voin nyt avistaa mistä ne sivuäänet tuli. 😕
    Kiertokanget tuntuu ainakin aika väljät.
    Näyttää nokkat ja kampiakselin takimmainen lakerikin aika kulunut…
    voitte itse päättää kuvista… otan mielellään komentteja vastaan!

    Lisäsin tänään uusi kansio A79/1 kuvablogini http://kuvablogi.com/blog/20359/

    vastauksena käyttäjälle: Dyane 4 -74 #148788

    Moi taas.
    Joo, kyllä oli hyvin rasvattu yksilö kun ostin sen, se on ollut Vaasassa pari kolme vuotta ,muuten se on ollut pietarsaaren seudulla, ja ensimmäinen omistaja oli myös Pitarsaaressa .
    Kyllä hitsattiin vähän pohjassa , etuikkunan alle ym. kun se otettin kappaleks 15 vuotta sitten.
    Sitten seisoi joku 5 vuotta pressu telttassa ainoastaan pohjamaalilla, ja tietysti on tullut vähän pinta ruostetta!

    Tänään koeajettin varaosauto nurmikolla, hyvin käy vaikka sylinterit on 69mm ja 68,5, vaikutta että se pienempi kuumeni enemmän.
    En tie jos kuluttaa kone pahasti noin?
    Tietysti etsin vielä yhen 69 millisen männän koneelle

    Muistakseni on GOLfin etupenkkit liukukiskot hitsattu kiini pohjaan…

    Fredrik

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)