Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12€ olisi maksu kisasta.
@idefix wrote:
Oli hienoa huomata että tällainen yhteisajelu onnistuu kahden eri kerhon kesken vaikka vauhdin ajoittaminen 12 hevosvoimaisten ja 140+ hevoisvoimaisen auton välillä olikin vähän haasteellista :).
Alkumatkasta meidän edellä meni pörisevä valkoinen Mini kuppipenkeillä ja nelipistevöillä. Lähti inasen ripeämmin risteyksistä, kun meidän Oranki 😯 Mut ei me ees yritetty tosisssamme
Olipas aivan mahtava tapahtuma! Minit on tiedetty sympaattisiksi kovakatoiksi, ja nyt tuli todistettua, että myös ministit ovat mukavaa sakkia.
Oikein iso kiitos järjestäjille ja kanssa-autoilijoille!
Jos en vallan väärin muista tai ymmärtänyt, niin sisä- ja ulkohalkaisija on molemmissa sama (18/12mm). Eroa on pituudessa laakeri 10mm ja pusla 16mm. Tai saattoi se olla jotenkin muutenkin, mutta ulkona kurkkiva aurinko huutaa Orankia takaisin tielle 😉
Mullahan kävi silläviissiin hassusti, että tilasin varmuuden vuoksi molemmat, kun en heti hoksannut täällä alkaa asiasta tiedustella. Hyvähän se on tietysti olla laakerikin varastossa.
Pyy on selvä, vai miten se oli 🙂
Tässäpä vielä tulokset (lopussa kulutus litroina per 100 km):
1. Yli-Moijala Janne, 3.32
2. Arvio Juhani, 3.86
3. Kohonen Tapio, 3.89
4. Kosonen Timo, 4.09
7. Sipiläinen Eero, 4.46
6. Saastamoinen Niko, 4.76
7. Riikonen Pauli, 5.66
8. Lampinen Kai, 6.31Kiitokset osallistujille!
Erikoiskiitos myös ylimääräisille vapaaehtoisille, kun sallivat minunkin lähteä reitille. Olen tainnut 15v näitä kisoja säätää, ja nyt vasta ensimmäistä kertaa pääsin itse osallistumaan.
Selevä! Ei kun nippuun ja kovaa ajoa 🙂
Itse itseäni parjaten, onkos niin, että lootan pääty lukitsee keskimmäisessä kuvassa olevan laakeriholkin paikalleen?
Jatketaanpas tätä mukavaa aihetta, kun Orankikiikun loota meni emännältä loppukesästä jumiin. Kuljinhan on siitä asti seissyt tallissa, kun en motivaation puutteessa ole jaksanut asiaa tutkia.
Nyt perehdyin paremmin aiheeseen, ja oletin ongelman olevan tässäkin ketjussa mainitun 2-3 -vaihteen siirtäjän renkaan irtoamisesta. No löysällähän tuo olikin (ei siis irti), joten sitä kiristelin hieman. Tarkempi tutkaileminen paljasti tällaisen ongelman.
Siirtäjät ovat nyt jumitilassa, ykkönen ja nelonen samaan aikaan päällä.
Mutta tässä tilassa lootan päädyssä näyttääkin tällaiselta (pahoittelut editoimattomasta kuvasta, joka on “pystyssä”).
Tästä tilasta loota on helpo saada järjestykseen, jossa pykälätkin toimivat.
Jotenkin tuo ylemmän akselin tuleminen päädyn läpi tuntuu oudolta, eikä tekisi mieli lyödä lootaa nippuun ennen, kuin joku kertoo, että “normaaliahan tuo”. Tai jos ei ole normaalia, niin mitäs seuraavaksi pitäisi tarkastaa?
Muuten lootassa näytti sisällä ihan siistiltä.
Pöntöt löytyneet. Kiitokset pikaisesta avusta ystävälliselle kiltatoverille! 🙂
Jatketaas tänne, kun tuon Orankikiikku vähän koettelee meikäläistä. Jousipöntön kuorta kun aloin paikkailemaan, niin huomasin, että etumainen jousi oli poikki, joten eihän sitä korjaamaan kannattanut alkaa. Joutunen kursimaan veljen projektista jääneistä ruosteisista pöntöistä ehjän, jos ei vapailta markkinoilta löydy.
Pystyykö millään ilveellä irrallaan olevasta pöntöstä päättelemään, ovatko jouset ehyet? Vai onko tässä vaan luotettava myyjän sanaan?
7, eiku 8, eiku 9… On siä vamaan viä joku, jota ei osaa kattoo. Toi viimonen on kyl vähän epivarma…
29.6.2011, 18:04 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161966Pompsautetaas tätä, kun tuli säädettyä oikein urakalla.
Sain taannoin Franzosesta suutinpaketin, jossa oli nippu erilaisia suuttimia. Olikos ykköskurkkuun 110-125 ja kakkoskurkkuun 95-125. Kasvatin näitä vähän perstuntumalla, ja erityisesti keskikierroksilla meno tuntui paranevan, mutta ei persdynolla oikein päässyt kartalle.
Niinpä tilailin FMI 1.4:n, ja sain sen tänään paikalleen. Näytti siltä, että yhdistelmä 102.5 (vakio) ja 95 toimi muuten hienosti, mutta kierroksilla alkoi vetää reilusti laihalle. Niinpä kasvatin kakkoskurkun suutinta reilusti, ja täräytin sinne 105:n. Tilanne parani, mutta edelleen mentiin laihalle kierroksilla. Niinpä pistin kakkoskurkkuun 120:n, ja nyt alkoi seoskin pysyä kohdillaan.
Periaatteessa nyt voisi mittarin kanssa vähän laihduttaa ja ehkä säätää noita Akalien mainitsemia “jarruilmasuuttimia”, mutta tälläkin tuntuu menevän ihan mukavasti. Pitää vielä tarkkailla tulppien nokeentumista ja muutenkin kulkimen käytöstä.
Taloudellisuus lie kyllä nyt menneen talven lumia…
No niin, meidän sakki on kotiutunut, kun jouduimme törkeästi livistämään kesken kaiken. Tästä huolimatta oli oikein mukavaa, joten kiitokset kaikille osallistuneille ja uurastajille. Toivottavasti kisa oli leppoisa.
-
JulkaisijaArtikkelit