Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kohta lähtee meidänkin pesue köröttelemään Pukkilan suuntaan. Vielä viimeiset pakkaamiset ja kisatehtävien testaamiset, niin pääsee Orankikiikku tietä nielemään 🙂
9.6.2011, 08:21 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161961Tuo säädettävä suutin tosiaan olisi näppärä.
On mullakin jokunen vuosi Sätkällä takana (no näitä taukoja on välissä, kun on vaan kovakattoillut), eikä tällaisia säätöjä ole aiemmin tarvinnut tehdä. Ehkä perimmäinen syy nyt kuitenkin on halu säätää ja oppia. Tähän tarkoitukseen Sätkä on mitä mainioin apuväline 🙂
9.6.2011, 04:24 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161959@Kooma wrote:
1-2-3-ignitionilla pääsisi eroon kuluneista keskipakosäädöistä.
123 tässä nykyään kiinni on. Vaihto oli mielesä jo aiemmin, mutta aikaistin hankintaa, kun oli tämä vianmetsästys päällä. Sinänsä vaihto oli turhaa, koska tämä ei auttanut etsittyyn vikaan ollenkaan.
Olisi pitänyt ehkä kertoa heti alussa koko tarina ja Sätkän tila :oops:, mutta halusin vain päästä jyvälle noista perussuuttimista. Ei sillä, hyvin tässä on muutakin infoa tullut ja siitä kiitokset 🙂
7.6.2011, 06:44 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161955@Akaile wrote:
Sätkässä noita lampadoita on asenneltu ensimmäisen äänenvaimentajan ja kuskin puolen etusisälokarin väliselle alueelle pakorööriin, eli helposti tavoitettavaan kohtaan.
Poikkivaimentimen jälkeen? Riittääkö tuohon kylmä lambda, vai olisiko parempi olla lämmitettävä?
7.6.2011, 04:27 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161953Jatketaas kuitenkin vielä vähän tuosta FMI:stä. Vaatiikos se kaverikseen lambda-anturin, joka pitäisi ruuvata johonkin pakoputken alkupäähän? Vai kuinka tuossa on homma toteutettu? Olisi nimittäin yksi kovakattokin, jonka kaasaria pitäisi kesänmittaan alkaa säätää kohdilleen ja perstuntumalla homma on tosiaan melkoista säätämistä.
6.6.2011, 18:49 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161951Tuo Bilteman linkki ei näkynyt toimivan, tai ainakin meikäläiselle sieltä tuli joku TV-teline 😯
Kaikki keksimäni perussäädöt olen jo käynyt läpi. Pakoputkea en ole tutkinut, mutta jos tämä imuilman määrän kuristaminen ei olisi auttanut, olisin varmaan senkin availlut.
6.6.2011, 14:32 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161946No niin, kiitokset wikivinkeistä.
Tuo alkuperäisestä modifioitu tuuninki-ilmansuodatin taisi olla tämän tarinan syyllinen. Kuristin sisäänmenevän ilman määrää, jolloin konekin alkoi vetää niin kuin pitää. Nyt tosin taitaa käydä vähän turhan rikkaalla matalilla kierroksilla.
Täytyy tässä pähkiä, että palautteleeko polttoainepuolen alkuperäiseen kuosiinsa, vai jatkaako säätöjen hakemista kakkoskurkun suutinta kasvattamalla ym. Tähän mennessä on tullut jo aika paljon tehtyä “turhaa” säätöä, mutta jälleen on iloinen mieli, kun syy selvisi 🙂
Viimeksikin sätkäilyn aloittamisessa oli omat haasteensa 😉
6.6.2011, 11:53 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161943@Musta Hattuinen Mies wrote:
Olisit kertomut jo heti alkujaan että kyseessä on tämä kyseinen 2cv eikä mikään vakio…. Niin en olisi osallistunut koko keskusteluun laisinkaan…
Kukas mulle olis sitten kertonut nuo alkuperäiset suutinkoot?
Mutta mitäs epävakiota tuossa koneessa sitten muuten on? Ymmärsin, että ainoastaan kaasaria ja ilmansuodatinta on tuunattu. 😯
Kai mä kohta ostan toimivaksi tiedetyn konepaketin ja nakkaan tämän tallin ylisille perikunnan ihmeteltäväksi 🙄
6.6.2011, 11:03 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161939Niin, tällä hetkellä on kiinni vakiosuodatin, josta joku on imuaukon on tuunannut alkuperäistä isommaksi. Sen VV-suodattimen ääntä en jaksanut oikein kuunnella.
Ongelma on se, että kierrokset tosiaan ikäänkuin leikkaantuvat. Minulla oli tuossa testimielessä kiinni täysin vakio kaasari ja sillä kone ei jaksa esim. kolmosella vetää täyskaasulla kuin jotain 75km/h. Kaasua kun päästää, niin menohalujakin alkaa löytyä paremmin. Nyt on taas kiinni “dieseltuned”-kaasutin ja sillä mennään kyllä paljon ripeämmin, mutta edelleeen veto on täyskaasulla heikompaa, kuin jos kaasua vähän päästää.
En siis halua tuota hulluna kulkemaan, sitä varten minulla on kovakattoja, mutta tämä vika on nyt alkanut pahasti hämätä, joten haluaisin sen syyn löytää 😉
6.6.2011, 10:29 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161937@dieselflosse wrote:
Näpit irti niistä suuttimista! Hain noita sopivia yhden kesän ajan. Nyt ne on parhaat. Usko vaan! 😆
Hehe 😆
Muistatkos vielä mitä teit? Vaihdoitkos tuon kakkoskurkun suuttimenkin? Ykköskurkkuun ymmärsin isomman suuttimen vaihdetun ja vedot keskikierroksilla ovatkin erittäin hyvät. Jopa Visamaiset 🙂
6.6.2011, 08:16 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161933@Musta Hattuinen Mies wrote:
Miksi niitä muuten pitää muuttaa ja isonnella.. ❓
Itse itseäni lainaten “Epäjärjestelmällinen empiirinen tutkimus Sätkän sielunelämästä menossa…”. Tarkemmin sanoen tämä liittyy jatkotutkimuksiin Sätkän tehottomuuteen kierroksilla.
6.6.2011, 06:02 vastauksena käyttäjälle: Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin #161930Kiitokset tiedoista, eiköhän tämä tästä ala selvitä. Kuinka isoin hyppäyksin noita kannattaa kokeilla? Äkkiseltään muutos esim. 87.5:tä 100:n tuntuisi isolta? Tuo sata oli siis pienin, mikä Vekastoren listoilta löytyi.
Oli kyllä asiallinen osasto, kiitos sen eteen puurtaneille. Muutenkin Classic Motorshow oli taas hieno tapahtuma. Ainoa, mikä harmittaa on, etten saanut Orankikiikun säätöjä tehtyä, joten matkasimme paikalle kovakattoisella kerskakulkineella.
No sitten. Häätyypä tuokin säätää jossain vaiheessa kohdalleen.
Vähän heikossa olivat kyllä bentsiinin paineet. 200g/cm2 pitäisi kuuleman mukaan olla jo tyhjäkäynnillä, mutta tuo ylsi vaan johonkin 180g/cm2, vaikka antoi kierroksiakin. Seuraavaksi siis sen kimppuun.
Putsailin kaasaria vielä lisää ja tarkastin tuon bensan pinnan. Olin alkujaan säätänyt vähän väärin, mutta nyt kun kunnolla valoa vasten tarkasti, niin siellä kohojen ulkolaidassahan oli nätti piste, jonka mukaan oli helppo mitata. 18 millillä mennään edelleen.
Lopputulos: huippunopeudesta uupuu edelleen, mutta matalammilla kierroksilla jaksaa vetää nätisti. Näin siis “testiradalla” gepsiä vastaan ja peppudynolla mitattuna 🙂
-
JulkaisijaArtikkelit