Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@niko wrote:
Nyt pitää tunnustaa, etten tiedä.
Soittelin edelliselle omistajalle ja kyselin vähän historiaa. Kyseessä on eri auto, kuin mitä Akalie kyseli.
@Akaile wrote:
Onko tämä se gsa joka on ollut mm. Kangasalla ja nm. Ruttusella?
Nyt pitää tunnustaa, etten tiedä. Minulle tämä tuli tamperelaisilta veljeksiltä, joilla on useita Citroënin hyötykulkimia ja kerskalaitteita Nimiä en nyt tässä tohdi mainita 😉 Heidän toimestaan tämä on nykytilaan pääosin rakennettu.
@dieselflosse wrote:
Ei paha ollenkaan.
Ei ole paha ei. Tämä on ollut harrastajilla pidemmän aikaa, joten sitä on huollettu rakkaudella. Museoautoksi en sitä tekisi, mutta kelpo harrastelaite se on. Tai no, ei kai sen museoinnin tielläkään isompia ole kuin tuo ikä.
Olen muuten moneen kertaan miettinyt tämän myymistä, kun jotenkin tämä on sellainen Rättärin ja CX:n välimuoto, mutta kuitenkaan siinä ei ole kummankaan ihanuutta. Toki ajotuntuma GSAssa on aivan loistava.
Tiedän, että jos tästä kaupat saisi tehtyä, niin vietävästi harmittaisi myöhemmin. Mutta sittenkin – nyt tekee mieli Sätkää 🙂
Meinasin jo sanoa, jotta totta kai. Mutta sitten muistin, että njetissä olleet kuvat poksahtivat bittitaivaaseen. Yritän ehtoolla muistaa niitä kaiken maailman nähtäväksi latailla ja tännekin sitten linkitellä.
Hauskaa onnea vielä näin netitsekin!
@maddis wrote:
Täytyy nyt katsoa kuinka lähtee yhteiselo rättärin kanssa sujumaan. 🙂
Hyvin se lähtee, sillä Rättärin kanssa sujuu aina 🙂
Noni, joko saa maksaa? 🙂
@dieselflosse wrote:
@niko wrote:
Alkuperäiset nelkun puskurit siis löytyy. Ovatko nämä missä kunnossa?
Tuosta viimeisestä kuvasta saapi jonkin moista käsitystä. Ihan kohtuulliset ovat.
No niinhän se on, kun ottaa silmän käteen ja katsoo. Vastauskin siinä samassa siis tuli 😉
@dieselflosse wrote:
Alkuperäisyyden arvostajille kerrottakoon, että tuo yksilö täyttää “alkuperäisyyden” kriteerit, joskaan ei museokatsastusta. Autoa on pidetty rättäritapaan vaalimalla. Alkuperäiseen näköön tuo palaa laittamalla puskurin kiinni ja ruuvaamalla jousia. Ko. toimenpiteet kuuluvat kauppaan ostajan niin halutessa.
Alkuperäiset nelkun puskurit siis löytyy. Ovatko nämä missä kunnossa?
@Jasu wrote:
Pyyhkijän sulkaa ei tahdo enää saada tuota mittaa, muuten kuin leikkaamalla pitemmästä.
Mikäs tuon Tiinan sulan pituus on Sätkän sulkaan verrattuna? Tuon vääränmerkkisen kovakaton (Land Rover Series) sulka näkyisi olevan juuri saman mittainen, kuin Sätkänkin. Näitä ainakin saa, maksavat jokun 3 puntaa kipale + verot ja rahdit.
Vallan väärinpäinkö tämän nyt sitten muistinkin 😯 Virtuaaliset pieksennät nöyränä vastaan otan. 😳
Samalla voin tietysti tunnustaa, että ainoastaan ensimmäisessä Sätkässäni ko. tarrat olivat….
No onhan siitä. Nyt en ulkoa muista, ja saavat vanhemmat ja viisaammat viruaalisesti piestä, jos väärin menee.
Sijoittelu siis kuskin puolen etulokasuojaan vilkun alle. Jos ei vilkkua ole, niin sitten “niille main”. Ja takaluukussa oikeaan yläkulmaan. Näistä taisi olla ihan tarkatkin mitat.
Vai veikö nautittu keskiolut ajatukset ihan harhaan?
Tulipas tässä muuten mieleen, että minullahan on kahdessa vääränmerkkisessä (anteeksipyynnöt) myös renkaat ilman painoja.
Toisessa tapauksessa syynä on se, että käytöstä (maastoajo) johtuen lyijypainot eivät kauaa pysyisi. Ehkä jotain tasapainotuskuulia tms. voisi renkaan sisällä käyttää. Tosin rättirengas nyt on joka tapauksessa kamala ajettava maantiellä. Etenikin ensimmäisten 10km:n aikana, kun rengas ei ole vielä pyöristynyt.
Toinen tapaus taas on tämä nykyinen talvikulkuneuvo, jossa kävi niin, että renkaan keskireikä olikin liian suuri, jolloin tasapainotus ei onnistunut. Vaikka autossa kaikenmoista tärinää ja tutinaa onkin, niin renkaista johtuvaa siinä ei tunnu. Tai ehkä tuntuisi, jos ne muut rytinät ensin eliminoisi 🙄
Jos jaksaisi, niin kävisi kurkkimassa, että oliko Rättärin talvi-Misukoissa painoja. Niittenkään en muista täristäneen, mutta talviajosta on aikaa, joten aika saattanee kullata muistot 😉
Mutta kuinkas välttämätöntä tuo tasapainotus on? Ostin omaan sätkään uudet suvi-Michelinit joskus 90-luvun puolessa välissä, ja myyjä vitsaili, että “jos 120 vaudissa ravistaa, niin tuo sitten painotettavaksi”. Laiska kun oli, niin ei jaksanut keskireiättömän vanteen sovitetta paikalleen laittaa.
Ei ole ravistanut 😉
-
JulkaisijaArtikkelit