Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 91)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Niksi-Pirkka #144270

    Näppärä systeemi kyllä. Otsikkoon viitaten jäin kyllä odottamaan sukkahousuja 😀

    vastauksena käyttäjälle: Käytän Suomen 2cv-killan foorumia #142878

    No kirjotan nyt sit tähän, kun on pari vuotta ollu taukooki 😉

    vastauksena käyttäjälle: Rallye Le Manse 2006 #135240

    Lapsenmielisiä pääsee neljä satasella 😀

    vastauksena käyttäjälle: Ovien suoristus #135471

    @Aakku wrote:

    Ovia etsiessä ikähaarukka lienee -65 mallista tuonne -70 malliin, ehkä -74 malliin asti.

    Muistelisin, että kaverin nelkussa on myös tuollainen salpa, kuin tossa mun -70 vuosimallissa. Kaverin auto on kyllä uudempi, olisiko -72 tai jopa -74. en muista.
    @Aakku wrote:

    Otin viikonvaihteessa oven irti ja sieltä löytyi ovenpuoleisesta saranakiinnityksen alta sovitepala. Onkohan sellaisia ollut jo alunperin?

    Sama homma myös mulla. Saranan ja oven välissä on iso määrä sovitelevyjä. Taisin niitä jokusen joskus poistella, kun ovet olivat irti.

    vastauksena käyttäjälle: Ovien suoristus #135469

    No nyt onpi kolme kuvaa osoitteessa http://sitruuna.unk.fi/gallery//Users/niko/ovi. -74 nelkun ja -78 kutosen ovet olivat pokkauksiltaan samanlaiset, ja ainoastaan verhoilussa näytti olevan eroa. -70 nelkun ovi taas oli ihan erlainen.

    vastauksena käyttäjälle: Ovien suoristus #135466

    @Aakku wrote:

    Onkohan yhtään kuvaa netissä, missä olisi nähtävänä etuovet sisäpuolelta verhoilun takaa?

    Millähän mä muistaisin ehtoolla napata kuvan. Pistän pöhelimeen vaikka hälytyksen, jos muisti sitten pelais.

    vastauksena käyttäjälle: Ovien suoristus #135464

    @Aakku wrote:

    Sillä kyselin, jotta onko ovi samanlainen -70 tai jopa -80 lukuisissa verrattuna tähän -60 lukuiseen.

    Kyllä niissä ovissa vähän eroa on. Esim. mulla -70 vekottimessa on oveen tuleva lukko-osa sellainen metallinen mötikkä, josta tulee ulos kieli. -74 mallissa on jo “auton” lukko, mutta isona mötikkänä ja muoviverhoilulla. -78 kutosessa taas on jo koko oven mittainen muoviverhoilu tuon lukolta oven etureunaan. Ja kaikissa siis oven muotoilu sisäpinnalta vähän erilainen.

    vastauksena käyttäjälle: Valot ei sammu.. #135215

    @Citroman wrote:

    Mutta nykyäänhän saa olla nämä “Ranskalaiset parkit” ihan niinkuin alunperin on ollut.

    Tarkoittaako “nykyään” 80-, 90- vai 2000-luvulta lähtien? Mulla on siis tuo Nelkku ollut ajossa vuodesta -94, ja ainakaan sen jälkeen ei ole parkkeihin tehty muutoksia. Eikä silmään ole pistänyt, että johdoissa olisi muita lisävirityksiä, kuin nuo, mitä olen itse tehnyt.

    EDIT: Jaa, mutta Citronmanhan meinasi vissiin, ettei niitä välttämättä kukaan ole poistanut koskaan. Eli lienee ollut katsastajasta/poliisista kiinni, että onko asiaan puututtu.

    vastauksena käyttäjälle: Valot ei sammu.. #135213

    @Masa wrote:

    Mutta koska tuo ranskalainen parkki ei ole ollut suomessa luvallinen on kytkentää muutettu siten että se sytyttää ajovalot.

    Mistä lähtien tämä muutos on Suomessa tehty, ja tehtiinkö suoraan maahantuojan toimesta? Meillä on -70 alkuvuoden Nelkku, ja siinä ovat alkuperäiset ranskalaiset parkit toiminnassa. Tietty on mahdollista, että joku on kytkennän kääntänyt takaisin muutoksen jälkeen.

    Niin joo, ja on tuossa pihassa yksi -74 Nelkun “raato”, ja muistaakseni siinäkin parkit toimivat alkuperäisellä tavalla. Voi kyllä olla, että muisti pätkii tällä kohtaa.

    vastauksena käyttäjälle: Ruostevauriot pohjassa #133096

    Minä kyllä käyttäisin ihan vaan tavallista automaalia tai sitten joku Ferrex + Miranol. Kunnon pohjatyöt ja sitten maali päälle. Ei ole pelkoa, että sotkisi tai tarttuisi mattoihin, kuten esim. massa.

    Ja TmoU, elä nyt Tojotaa. Vaikka ennemmin PeeÄksä 😉

    vastauksena käyttäjälle: Rättärillä reissun päälle #132206

    Muihin asioihin en ota liiemmin kantaa, mutta…
    @harppa wrote:

    Ensinnäkin olemmeko päästämme sekaisin? 😀

    Ootte! Mutta se kuuluu asiaan. Hulluutta ja urheilumieltä kuuluukin näissä touhuissa olla 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin "alapallonivel" #132180

    Sätkän etupyörän ripustus on toteutettu olkatapilla. Eli jos jommassa kummassa ripustuksessa on väljää, niin koko tappi holkkeineen ja prikkoineen menee vaihtoon.

    Helppo homma tehdä itsekin, mutta vaatii melkoisesti voimankäyttöä, jos oikeanlaista työkalua ei ole tarjolla. Vaihto lienee tunnin homma sitikkapajalla.

    vastauksena käyttäjälle: Mikä nyt #132042

    Veikkaisinpa minäkin virheellistä kytkentää lampunjohdossa.

    Mutta minulle kävi tuossa kesällä samaisessa remontissa hassusti – sen kehtaan jo tunnustaa 😉 Säädin nimittäin kärkivälin kohdalleen, mutta kävipä niin hassusti, että säädin sen nokka-akselin matalassa kohdassa. Tovihan siinä vierähti, että alkoi raksuttaa, että jokin on pielessä 😆

    Sen siitä saa, kun oli pari vuotta sätkää säätämättä 🙄

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen vetarin ristikoista… #131864

    @toppok wrote:

    Huomaakohan pussihousumopilistit jotta kulkimessa on Latan osia? Tuleeko niistä ihottumaa 😉

    Mopilisteista tiedä, mutta kuljin voi rueta vieroksumaan 😉

    vastauksena käyttäjälle: Mobilisti #131847

    Ohhoh. Pikaisesti vaan oikaisupyyntöä Mobilistin suuntaan tuosta käsijarrusta 🙄

    Mua vähän harmittaa Mobilistin tyyli kirjoittaa niihin kuvateksteihin kysymyksiä. Haluavatko ne, että lukijakunta vastailee niihin, vai mikä on idea. Jotkut kysymykset olivat nimittäin ihan mielenkiintoisia, joten olisin suonut toimittajan etsivän niihin vastaukset.

    Vaikka täältä varmaan löytyisi tietoa 🙂 😉

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 91)