Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
TmooUu: Eiks kuitenkin keltane 😉
Kyä punavalkonen on hiano. Varsinkin, jos ei olisi maali lohkeillut 😳 Tai ehkä rättärin sittenkin kuuluu olla harmaa 🙂
Aikanaan tuli jokunen talvi sätkälläkin ajeltua. Nyt kun kuljin on taas ajossa, ajattelin sitä kuitenkin hieman säästää. Vakuutuksissa sen kuitenkin pidän, sillä pitäähän sitä jonain kauniina talvipäivänä päästä sitä ulkoiluttamaan 🙂
Minun mielipiteeni on sitä mieltä, että uutta palstaa ei tarvita, ja tuolla palstalla voi kiltakansa myydä muutakin, kuin sätkiä tai niitten kappaleita.
@nameone wrote:
Periaatteessa tämä koko viestiketju alkuperäistä kirjoitusta lukuunottamatta kuuluisi poistettaviin ;).
Joo, niinhän se taitaa olla 🙂
Nyt täytyy kyllä tunnustaa, etten tuota nameonen viimeisen viestin pointtia ihan ymmärtänyt. Vaan sehän ei sinänsä ole ihme, minä kun en pääse tutkinnoilla ylpeilemään 😉
Minä olen vielä melko tuore tapaus sätkämaailmassa (>10v) ja Internetissäkin (~10v). Mutta pitää muistaa, etteivät vuodet tee kenestäkään yhtään taitavampaa, ainoastaan vanhemman.
Uutisryhmissä ei ole ylläpitoa, mutta tällaisella webbikeskustelupalstalla on. Siksi uutisryhmissä netiketti korostuu, mutta täällä asioita voidaan jättää ylläpidon huoleksi. Ja minusta yksi tällainen asia on se, onko jokin myynti-ilmoitus palstalle sopiva.
Tämä on edelleen hakusessa, kun tuo penkki tosiaan on tehty päin p******ä 😉
@nameone wrote:
Netin tarjonta leviää muuten käsiin jos ei noudateta mitään sääntöjä ja hyviä tapoja.
Tämä on tietysti ihan totta.
@nameone wrote:“Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin…”
Tällähän viitattaneen lähinnä uutisryhmiin, joita on tarjolla mahdottoman paljon. Täällä keskustelu on ollut verrattaen hiljaista, mutta voihan noita sääntöjä koettaa soveltaa tännekin.
Mutta jos katsoo, mikä on tämän ryhmän aihe, niin se on “Myy täällä itsellesi tarpeettomat tavarat”. Ja minusta joku Nissan on täysin tarpeeton – kenelle tahansa 😆
Onko ylläpito ottanut tällaisiin ilmoituksiin kuinka kantaa?
@nameone wrote:
Se bensansuodatin ei ole sitten oikein toiminut, jos kerran bensapumppu oli täynnä roskaa.
Se suodatin on tosiaan rakenteeltaan sellainen, että kyllä sen ohi vähän moskaa pääsee. Täytyy vain ottaa hommaksi puhdistaa tuo säännöllisesti. Sen verran yksinkertainen operaatio se kuitenkin oli.
@nameone wrote:Asutko muuten Sorvassa?
Ei ihan siellä perillä, vaan pari kilometriä ennen. Tuli tuo nettitunnuksen valitseminen niin “yllättäen”, että ei emännän kanssa muuta keksitty 😆
@nameone wrote:
…mitä siinä jarruilmasuuttimessa lukee ja onko jotain eroa kulussa.
Ei siinä kyllä mielestäni mitään lukenut. Olisipa tuo digitaalikamera, niin voisi ottaa kuvan. Siis kyseessä on se kaasarin ulkokyljessä oleva säätöruuvi.
Vertasimme tuota seosruuvia (?) erään toisen kaksikurkkuisen kaasarin ruuviin, niin tuossa hajonneesa näytti olevan ylimääräistä kärkiosassa. Tästä seurasi tietysti se, että käytettävissä olevasta kierteestä oli käytetty vain 3mm ja tämä oli sitten vielä rikottu…
@nameone wrote:
En ole kuullutkaan toillaisesta suodattimesta, voisitko kertoa tarkemmin?
Skannailin lontoonkielisestä korjausopaasta kuvan tuonne osoitteeseen http://www.kotiposti.net/sorva/2cv/bensafiltteri.jpg. Eli kuvassa 2.22 näkyy tuo filtteri (2). Kun sakkakupin (1) irrotti, tuo prikkanippu väljistyi sen verran, että sen pääsi kunnolla putsaamaan.
Meikäläisen vehjeshän on vuodelta -70, mutta tietääkös joku, onko samanmoista viritystä käytetty muissa malleissa (vanhukset, uudemmat kutoset jne.)?
No niin – moottoritiellä yli sataa 🙂
Tänään vaihdettiin kaasutin, koska alkuperäistä putsattaessa huomattiin, että ilmansäätöventtiilin kierteet oli joku onnistunut aiemmin tuhoamaan. Se venttiilikin näytti hieman väärän malliselta.
Mutta ei se vika kaasarissakaan ollut. Syylliseksi paljastui loppujen lopuksi tankissa oleva bensansuodatin. Se oli ihan tukossa ja sen putsattuani alkoi menovesi taas virtaamaan.
Oli muuten meikäläiselle ihan uusi juttu tuo tankissa oleva “prikkanippu”. 😯
Juu, onhan tuossa hommansa. Mutta sehän on yleissivistävää toimintaa, kun sätkää nykertää 🙂
Ja edelleen sama vika. Olisikohan se seuraavaksi: “kaksikurkkuinen kaasutin, pura ja kokoa”? 😕
No, mukavaa näpertelyähän se oli niitä pumppuja vaihdella. 🙄 Varsinkin, kun ovat niin kovin helpossa paikassa tällaiselle kaverille, jolla on kädet kuin Mauno Koivistolla 😉
No puhdistusta varten pummpu oli tietenkin pakko irroittaa, joten eihän tuossa tullut ylimääräistä työtä, kuin sen “uuden” pumpun paikalleenlaitto ja irroittaminen.
Ja suodatinta en laittanut, mutta ehkä tosiaan kannattaisi. Vaan olisivathan ransakalaiset insinöörit sen sinne jo tehtaalla laittaneet, jos se todella tarpeellinen olisi 😆
Nuinnikkää, ja nyt olis taas kilvet 😀 Kyllä on nuori mies yhtä hymyä 🙂
Bensapumpunkin vaihdoin, mutta vaikka käsin käyttämällä “uusi” pumppu toimi hienosti, ei se startilla pyörittäessä antanutkaan bensaa ollenkaan. Putsasin sitten vanhan pumpun, kun siitä sai ulkopuolelta sellaisen luukun irti, mistä pääsi kammioihin käsiksi. Sisällä oli hienoa hiekkaa(?) ja hieman ruostetta.
Putsauksen jälkeen ei ole ongelmia ollut. En tosin ole vielä ehtinyt yli kuuttakymppiä ajelemaankaan. Iltapäivällä sitten vaikka moottoritielle 😉
Tänään tuli vaihdettua taakse jarruliinat. Ei ihme, ettei katsastuksessa pitänyt, kun oli kitkapinnat päässeet irti…
Seuraavaksi voisi alkaa vilkuilla sitä bensapumppua.
-
JulkaisijaArtikkelit