Kirjoitetut vastaukset

Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: UUsin Voilà #165531

    Ja mää sain vain kaksi.
    Nopsa :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Kitkan säätö #165468

    kiitos kaikille tiedoista ja hyvistä nixeistä. Alan rakentamaan työkalua itselleni kitkan säätöä varten, ennen kuin tulen merisairaaksi.
    nopsa

    vastauksena käyttäjälle: Kitkan säätö #165459

    Kulkimeni siis -74 mallinen 2cv. Kitkamalli lienee tyyppiä irroita koko p… ja säätö sen mukaan. Millainen ko. erikoistyökalu on, onko sellainen ostettavissa jostakin kohtuuhintaan? Kitkan säätöä ei ole tehty tähän kulkimeen miesmuistiin ja se on tunnetusti pitkä! Kitkan osia lienee saatavilla jossakin, jos satun tarvitsemaan.
    Katsele kuuntele kevättä, kohta se taas alkaa…niin pikku huoltotoimet.
    nopsa

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164991

    Minulla on ollut kaks kurkkuisen kaasarin kanssa ongelmia vuosia. Olen vaihdellut suuttimia ja tiivistellyt kaasarin ympäristöä, vaihtanut bakeeliitin, säätänyt seosta ja bensapintaa jne… Eri toimenpiteistä on ollut jonkinverran apua. Viimekesänä vaihdoin bensapumpun ja vot – tehot kasvoivat selvästi. Sätkä hyrräsi lupaavasti. Näytää siltä, että bensapumppukin hiipuu ajan kuluessa huomaamattomasti. Bensapumpun vaihtoa kannattaa kokeilla. Mystiset ongelmat voivat joskus olla kovinkin yksinkertaisia. Vauhdikasta Kevättä.
    Nopsa kuski.

    vastauksena käyttäjälle: Pyöreä umpio #162532

    No niin no… heijastimen alaosa oli jo jonkinverran ruosteessa. Sanoi se insinööri siitä ja vähän muustakin. Päästi kuitenkin sätkäni läpi.
    Syyni tehtiin sätkääni tälläkerralla erityisen tarkasti. Oli kaksi insinööriä. Tämä toinen oli tulossa firmaan töihin. Hän oli ns. harjoittelija, jonka päävastuuna oli suorittaa kulkimeni tutkinta. Tämä vakituinen seurasi toverinsa toimintaa ja neuvoi häntä sätkän saloihin. mm. väljyyttä löytyi etupyörän olkatapeista ja reilusti, iskaritestissä lukemat olivat niin ja näin. Onneksi tämä vanhempi neuvoi nuorempaa insinööriä mittaamaan välystä olkatapin suuntaisesti ja iskaritestin osalta totesi että tämmöisissä autoissa nuo iskarit eivät ehdi vielä liikkeeseen mukaan??. Katsastuksen lopussa tulikin huipentuma. Tämä nöösipoika sanoi: hylky tästä tulee. No onneksi kokeneempi insinööri katsoi viat sen verran vähäiseksi, että ei ku menox. Katsastusasema oli muuten K1.

    vastauksena käyttäjälle: kaasutin vuotaa #151250

    Mulla vuoti 2- kurkkuinen kaasari kanssa. mittasin bensapinnan , vaihdoin neulaventtiilin, eikun vuoti vaan! . No ajattelin vaihtaa kaasarin kannen välissä olevan tiivisteen , muttei siitäkään hyötyä ollut. No konerempan yhteydessä imusarja irti ja ajattelin irottaa kaasarin imusarjasta, yllätys oli, ettei kaasarin ja imusarjan välissä ollut tiivistettä , tai se oli ajan saatossa hävinnyt jonnekin? No laitoin tiivisteitä liiman kanssa ja ihme ja kumma kone käy paremmin eikä bensaa valu imusarjalle.
    ” On se niin jännää”
    nopsa

    vastauksena käyttäjälle: kytkinakselilta tulee öljyä #151176

    Pahalta kuulostaa , mutta pitää ottaa käyttöön se viimeinenkin oljenkorsi , ennen kuin kilauttaa kaverille!, eli missäpäin se toinen reikä sijaitsee, vai onko sitä ollenkaan?.
    “On se niin jännää”
    nopsa kuski

    vastauksena käyttäjälle: katastuksen iskaritesti #137006

    Kiitokset hyvistä kommenteista. ja erityiskiitokset Belgiaan Lasselle. Otan keväällä sätkän tarkempaan syyniin ja etsin mahdollisia syitä huonoon iskaritulokseeen.
    Miten muuten sen massavaimentimen voi testata? Mitä massaiskari sisältää, voiko korjata tai jotáin ?
    Ajattelin samalla säätää sätkän korkeudenkin kohdalleen . Muistaako joku oikeita arvoja?

Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)