Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ja mää sain vain kaksi.
Nopsakiitos kaikille tiedoista ja hyvistä nixeistä. Alan rakentamaan työkalua itselleni kitkan säätöä varten, ennen kuin tulen merisairaaksi.
nopsaKulkimeni siis -74 mallinen 2cv. Kitkamalli lienee tyyppiä irroita koko p… ja säätö sen mukaan. Millainen ko. erikoistyökalu on, onko sellainen ostettavissa jostakin kohtuuhintaan? Kitkan säätöä ei ole tehty tähän kulkimeen miesmuistiin ja se on tunnetusti pitkä! Kitkan osia lienee saatavilla jossakin, jos satun tarvitsemaan.
Katsele kuuntele kevättä, kohta se taas alkaa…niin pikku huoltotoimet.
nopsaMinulla on ollut kaks kurkkuisen kaasarin kanssa ongelmia vuosia. Olen vaihdellut suuttimia ja tiivistellyt kaasarin ympäristöä, vaihtanut bakeeliitin, säätänyt seosta ja bensapintaa jne… Eri toimenpiteistä on ollut jonkinverran apua. Viimekesänä vaihdoin bensapumpun ja vot – tehot kasvoivat selvästi. Sätkä hyrräsi lupaavasti. Näytää siltä, että bensapumppukin hiipuu ajan kuluessa huomaamattomasti. Bensapumpun vaihtoa kannattaa kokeilla. Mystiset ongelmat voivat joskus olla kovinkin yksinkertaisia. Vauhdikasta Kevättä.
Nopsa kuski.No niin no… heijastimen alaosa oli jo jonkinverran ruosteessa. Sanoi se insinööri siitä ja vähän muustakin. Päästi kuitenkin sätkäni läpi.
Syyni tehtiin sätkääni tälläkerralla erityisen tarkasti. Oli kaksi insinööriä. Tämä toinen oli tulossa firmaan töihin. Hän oli ns. harjoittelija, jonka päävastuuna oli suorittaa kulkimeni tutkinta. Tämä vakituinen seurasi toverinsa toimintaa ja neuvoi häntä sätkän saloihin. mm. väljyyttä löytyi etupyörän olkatapeista ja reilusti, iskaritestissä lukemat olivat niin ja näin. Onneksi tämä vanhempi neuvoi nuorempaa insinööriä mittaamaan välystä olkatapin suuntaisesti ja iskaritestin osalta totesi että tämmöisissä autoissa nuo iskarit eivät ehdi vielä liikkeeseen mukaan??. Katsastuksen lopussa tulikin huipentuma. Tämä nöösipoika sanoi: hylky tästä tulee. No onneksi kokeneempi insinööri katsoi viat sen verran vähäiseksi, että ei ku menox. Katsastusasema oli muuten K1.Mulla vuoti 2- kurkkuinen kaasari kanssa. mittasin bensapinnan , vaihdoin neulaventtiilin, eikun vuoti vaan! . No ajattelin vaihtaa kaasarin kannen välissä olevan tiivisteen , muttei siitäkään hyötyä ollut. No konerempan yhteydessä imusarja irti ja ajattelin irottaa kaasarin imusarjasta, yllätys oli, ettei kaasarin ja imusarjan välissä ollut tiivistettä , tai se oli ajan saatossa hävinnyt jonnekin? No laitoin tiivisteitä liiman kanssa ja ihme ja kumma kone käy paremmin eikä bensaa valu imusarjalle.
” On se niin jännää”
nopsaPahalta kuulostaa , mutta pitää ottaa käyttöön se viimeinenkin oljenkorsi , ennen kuin kilauttaa kaverille!, eli missäpäin se toinen reikä sijaitsee, vai onko sitä ollenkaan?.
“On se niin jännää”
nopsa kuskiKiitokset hyvistä kommenteista. ja erityiskiitokset Belgiaan Lasselle. Otan keväällä sätkän tarkempaan syyniin ja etsin mahdollisia syitä huonoon iskaritulokseeen.
Miten muuten sen massavaimentimen voi testata? Mitä massaiskari sisältää, voiko korjata tai jotáin ?
Ajattelin samalla säätää sätkän korkeudenkin kohdalleen . Muistaako joku oikeita arvoja? -
JulkaisijaArtikkelit