Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minulla on kuljin, joka on tullattu ja verot maksettu jo useampi vuosi sitten.
Katsastuksessa en ole vielä edes käynyt.
Ymmärsin niin, että mitään aikarajaa katsastukseen menemiselle ei ole.
Tosin kulkimelle ei saa “puuhakilpiä” enää toista kertaa kun sitä tuli käytettyä “korjoomolla” silloin muinoin (taisi olla Pohon ajot).
Katsastukseen vientiä varten toki tarrat saa ostaa-Matti-
Kannattaisko myös käydä katsomassa osiota MUUT / RAADIN UUTISIA.
Siellä on Matroonan tuore viesti Mööttiin (majoittuminen ja ilmoittautuminen) liittyen.
Tämä osiohan on vain Killan jäsenillä (salasanan saa matroonalta jos ei satu sitä muistamaan).
Vain jäsenillehän se on itse Mööttikin!
Kaiiki joukolla mukaan.
– Matti –
11.9.2011, 18:02 vastauksena käyttäjälle: Ruska-Jotos ja Isämestarin Ralli 2011 Merihelmessä #162448Isämestari kiittää Raadin ja omasta puolestaan Lapin jaosta ja ennen kaikkea Anja-JP:tä sinnikkyydestä IM:n saamiseksi
tänne “Keski-Suomeen”.
Kyllä kannatti. Saimme kisaan osallistumaan peräti 19 kuljinta! (Paikalla taisi olla kaikkiaan 23 kuljinta eli osallistumisprosentti oli tosi kova.)
Muut olivat jotakin kovakattoja kuten itsellänikin 😳
Isämestarin rallin nuorin osallistuja oli 7kk ja vanhin 77 vuotias!
– Matti –Hyvä Jimmi, oot kyllä tosi inkkari 😀
Kiltahenki elää ja on voimissaan ❗
Jäälin Matti kiittää ja kuittaa 🙄Emme salli 😛
Onko noita 123 jo saatavana Geesuun?
Tässä vaan odotellessa kysyn.
-Matti-turtl3 wrote:Tuli mieleen muutama Ami 6, joita ei vielä mainittu.Ja taisi tulla Saksasta viininpunainen Ami 6 break Ouluun tuossa reilut pari vuotta takaperin.
Kyllä Juuso osui oikeaan.
Verot on maksettu mutta kuljin ei ole vielä(kään) Suomen kilvissä 😳
Puuhakilvillä kyllä voisi jousivarparantaan kurvailla.
– Matti –
Nytpä tahdon olla ma, suuren Raadin …
Sana on siis vapaa!
Niin se on myös syyskokouksessa, jossa Killan hallituksen jäsenet valitaan.
Toki on mukavaa lukea kiltalaisten mielipiteitä aiheesta täällä keskustelupalstalla, mutta olisi mielestäni tosi reilua myös tuoda “kasvot” näille ajatuksille. Parhaiten se kyllä onnistuu livenä paikan päällä syyskokouksessa. Siispä kaikki sankoin joukoin ajatuksia esittämään syyskokoukseen Vääksyyn.
Minäkin tiedän erään joka saattaisi olla kiinnostunut eräästä avoinna olevasta korkean Raadin tehtävästä, jos sitä häneltä vain joku sattuisi kysymään…
Tuokaa siis mielipiteenne esiin rehdisti ja omalla nimellänne ja osallistukaa myös muuten kuin virtuaalisesti niin maailma pelastuu.
T. Matti Hintikka
Kiitokset järjestäjille mahtavan leppoisasta tapahtumasta, joka sisälsi jokaiselle jotakin kunkin tarpeiden mukaan.
Oli mukava saada nauttia hienoista keleistä hienossa seurassa perinteisessä 2 CV – hengessä.
Kotiinkaan ei tarvinnut luukuttaa, kiitos Pertin ja poikien gospelhetkestä sunnuntaina.
All you needs is …
– Riitta, Matti ja Basilius –
Mielenkiintoinen keskusteluketju tässä menossa…
vanhan sydäntä aivan lämmittää.
Olen vannoutunut perinteisen kärki/konkka systeemin kannattaja. Mielestäni nämä 123 systeemit eivät kuulu sätkän sielunelämään. Tämä siis minun oma mielipiteeni, jokaiselle suon toki omansa! Samoin on näiden troboskooppien suhteen. Ne kuuluvat AUTOIHIN ja helpottavat oleellisesti sytytyksen ajoitusta. Kyllähän Iidussakin toki oli tämä tappi – lamppu mahdollisuus mutta eihän sekään taida olla AUTO.Vuodesta -78 olen enemmän tai vähemmän menestyksellisesti noita kärkiä ja joskus (tosi harvoin) konkkia sätkiin vaihdellut. Opit olen saanut Teemu Eerolan oppaasta, 2CV ystäviltä ja kantapään kautta. Vain kerran on vuosien varrella tarvinnut tien päällä vaihtoon ryhtyä. Sekin kokemus on rikkaana nuoruusmuistoissa. Silloin muuten petti konkka, muttei pokka.
Parin viime vuoden aikana olen törmännyt siihen, että vaikka olen tehnyt kaikki toimenpiteet asiaan kuuluvalla tavalla niin en olen saanut sitä merkkilamppua sammumaan. Eli kärkien ollessa yhdessä ei ole virta kulkenut niiden läpi. Joskus aikaisempina vuosina riitti kun puhdisti kärkien välistä rasvat pois (bensa, tinneri tms), mutta nykyään tuntuu että pitää hieman kärkien pintaa hiasta. Timanttiviila sopii tähän hyvin tai vaikka 400 vesihiomapaperi. Liekö nuo pitkään varastossa seisseet kärjet jotenkin päässeet hapettumaan. (Oisko Visa-miehellä tämä syynä lampun himmeään hehkumiseen?)
Kärkivälin olen asettanut 0.40 ja kotelon asennon niin, että lamppu juuri syttyy (koteloa kiristettäessä sillä rajalla, että sammuisko vai ei) ja lopputuloksen tarkistanut korvalla moottorin käydessä ja vähän kierroksia annettaessa. Pitäisi lähteä käyntiin vanhuksen siitä D-vivusta, nelkun “sensorlaukaisimesta” ja kutosen virta-avaimesta, kuin rusakon makuulta.
Tämä kärkien kanssa pelehtiminen on minulle yksi tärkeä osa sätkäilyä jota en vaihda, kärkiä kylläkin ja noin 10 000 km:n välein.
– Matti –
@hukki wrote:
Minulla on isäukon sorvaama koivuinen pulikka joka on toisesta päästä samanpaksuinen kuin vetoakselin boori ja kapenee sitten toista päätä kohden niin että on sen haitarikumin reiän paksuinen, pituutta noin 15 cm. Hyvin toimii!
Minullakin on isäukon sorvaama, mutta nylonia …
ja hyvin toimii!-Matti-
Kiitos Jasu ansiokkaasta kuvasarjasta ja selkokielisestä selostuksesta.
Kuvasarja vain vahvistaa aiempaa päätöstäni yritellä pysyä vaihdelaatikon ulkopuolella!
Jotenkin tuo laatikko näytti tutulta, varsinkin numerolaatan perusteella.
-Matti-
Kiitokset tosi mukavasta tapahtumasta kaikille Lapin jaoksen emännille ja isännille!
Kotona ollaan ja kilometrejä on sopivasti päivän reissulta takana (517km), ei tosin sätkällä. 😳 Sitikalla kumminkin!
Kelit olivat kohdillaan (kesää pukkaa) ja kisa ei mennyt hukkaan, lumiukot kun bodiumille ei vielä sulanutkaan.
t, team anoppi ja team aca5.8.2009, 21:15 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152339Vaikka en itse ollut paikalla tuolla tsekeissä voin vain kuvitella sen pettymyksen määrän mikä suomalaisten puuhamiesten keskuudessa koettiin. Toisaalta demokratia on jälleen kerran toteutunut äänestyksen myötä. Enemmistö päätökseen osallistuneista ei Suomeen halunnut. Se siitä!
Tuntuu siltä, että nämä maailmankokoukset ovat luisuneet yhä enemmän tuollaisen rock-festarin suuntaan kaikessa massiivisuudessaan. Eipä siinä sinänsä mitään pahaa jos sellaiseen haluaa osalistua. Henkilökohtaisesti en moisesta niin hirveesti perusta. Ennemminkin kaipaisin niitä perinteisiä kokouksia kisailuineen ynnä muineen.
Mielestäni tuo Henkan ja Jukan ajatus tuntuu aivan mukavalta, enkä näkisi siinä mitään katkeruutta enkä protestia. Kyllä noita tapahtumia maailmaan mahtuu. Jokaisellahan on vapaus valita mihin osallistuu.
Toivottavaa vain olisi, että Kilta olisi virallisesti mukana tuossa hankkeessa, olkoonkin sen nimi sitten mikä tahansa. Tuo “1st. intermediate Worldmeeting” kuulostaa mielestäni ihan hyvältä. Onhan suomalaiset ennenkin olleet ekoja näissä 2 CV-jutuissa.Sen verran tiedän, että täältä Oulun suunnalta kyllä löytyy muitakin hulluja asian suhteen alekirjoittaneen lisäksi.
Matti Hintikka
Heluna AK 350:n onellinen omistaja. (Tämä ei ole se ikuinen)Haluan nostaa tämän ylös!
Kuten kirjoitin kaikki huomioidaan, koska tuo kyseinen luukku puuttuu.
Ei siis Jäälistä löydy edes aihiota.-Matti-
Stemppiä vaan MattiH projektille!
Mukava katsella kuvia, jotka muistuttavat erehdyttävästi täällä Jäälin tallissa synnytettyjä kulkimia.
En taida sittenkään olla ainut “hullu”, vaikka mattih olen minäkin.
Minusta näistä hommista on ihan turha etsiä järkeä ja siinäpä se salaisuus juuri piileekin.
Oman Heluna-pakun (-65) kunnostus
sai taas uutta vauhtia näiden sinun juttujesi myötä.-Matti vm-55 –
-
JulkaisijaArtikkelit