Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Näitä liittimiä näyttäisi löytyvän boschin pientarvikeluettelosta
tuotenumerohaulla löytynee ostopaikkoja, esim:
https://finjector.com/fin/kaapelikenka_bosch_7781700014-p-268441-74
Jos vikinä tulee kytkinkopan sisältä niin todennäköisestihän se ääni tulee joko silmälaakerista tai painelaakerista.
Millä tekniikalla tämä on?
Vanhemmissa grafiittilaakeri voi tietysti ääntää talven jäljiltä tai kun pinta alkaa olemaan loppu? Tähän varmaan löytyy käyttökokemuksia kokeneemmilta
Briteillä näyttäisi olevan tuosta selvitys: https://www.fbhvc.co.uk/driving-abroad
Saksassa ilmeisesti vaativat Fivan todistuksen. Meillä Suomessa sahk on Fivan jäsen.
Todistus kallis ja vain museoautoille.
https://www.sahk.fi/
<h2>FIVA ID Card</h2>
FIVA ID Card vastaa meidän kotoista ma-todistustamme. Fiva-tunnistuskortti oikeuttaa Keski-Euroopassa ajamaan korkeampipäästöisillä vanhoilla ajoneuvoilla kaupunkien keskustaan, joihin ilman mukana olevaa ajoneuvokohtaista passia ei ole pääsyä. Myös osa eurooppalaisista ajotapahtumista vaatii osallistujilta FIVA ID Cardin. Suomessa FIVA ID Cardin voi myöntää ainoastaan SAHK, joka on kansainvälisen museoautojärjestö FIVAn jäsen. FIVA valvoo vanhojen ajoneuvojen harrastajien etuja kansainvälisellä tasolla.FIVA ID Card maksaa SAHK:n jäsenille 140 €, ulkopuolisille ja firmoille 200 €. Edellytys on, että Ma-lausunto on nuorempi kuin neljä (4) vuotta. Jos tarvitset FIVA ID Cardia, ota yhteyttä alueesi vastaavaan tarkastajaan.
“Unrestricted access for historic vehicles
Historic vehicles registered in Germany and carrying an “H” or a red “07” historic car licence plate
are exempt from the emissions labelling regulation and do not require a sticker to access lowemission zones.
This exemption applies also to foreign-registered historic cars. However, the vehicles should meet
equivalent standards as the vehicles qualifying for a German “H” or red “07” licence plate. As a prerequisite, the vehicles must be at least 30 years old. And they have to be well-preserved. Inappropriate conversions will not be accepted – unless coeval modifications.
The international FIVA Identity Card (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) is further
evidence for a foreign-registered car qualifying as a historic vehicle. The FIVA Identity Card can be
obtained from the national FIVA clubs. For further information, please visit http://www.fiva.org.
When parking their historic vehicles in a low-emission zone, the owners should visibly display on the
inside of the windscreen a copy of the national vehicle registration certificate indicating the vehicle’s
age, and, if applicable, the FIVA Identity Card.”1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Näitähän voisi olla vaikka killalla myynnissä?
Ainakin tuolla yhdellä liikkeellä jolla näitä näyttäisi löytyvän hinta aika paljon alempi kuin Burton.
https://www.rdae.nl/search/stekker+rond+Citroen/
100kpl erä 8,85.
tällainen tuli vastaan jos vielä etsit mallia: https://vgs2cv.be/en/store/Acheruitrijlichtschakelaar-p108795881
tuolla ohjeella tuon jo periaatteessa toteuttaa itsekin
1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Youtubesta löytyy muuten 425 koneen remppaa. https://www.youtube.com/watch?v=A93WiplHa8w
https://www.youtube.com/results?search_query=old+nuts+garage+425cc
Mikäli ei itse halua värkätä niin MP vauhtipyörän ulosvedin ajaa myös asian
stormilta löytyy:
Hyvä vinkki!
Täytyy tsekata. Tuo alkuperäislaatikkokin on toki tarkoitus rempata. Purin eilen 18hp laatikon. Tuosta pitäisi saada varaosat vanhaan.
Onko grafiitin korvaavasta laakeroidusta painelaakerista muuten kokemusta? Toimiiko grafiitti noiden uudemman mallisten paineasetelmien kanssa vai vaatiiko laakeroidun?
Täytynee testailla. Vaihteensiirtäjän keppi näyttäisi samoin olevan hieman eri kulmalla.
ohessa muutama kuvatus mistä kyse
Hapettumaa? Valokatkaisin/sulakkeet/johtoliitokset
Omassa väärän merkkisessä harrasteessa pitkä uupui toiselta puolelta ja rekisterivalo pimeä talven jäljeltä. Sulaketta pyörittämällä ja polttimon kanta putsailemalla korjaantui.
kiitti – täytyy tuollaiset holkit kattella
Noita teknisiä ohjeita löytyy englanniksi mm:
https://www.dropbox.com/sh/su2vakktkj6oei6/AAC1-0XKQ8rkZPqP2xyRNXy1a?preview=816-1.pdf
Tuossa sivu 129->
Tuolla oli paljon muitakin pdf esim brittiläinen korjaamokäsikirja 50-luvulta
https://www.dropbox.com/sh/su2vakktkj6oei6/AAC1-0XKQ8rkZPqP2xyRNXy1a
Tuohon A-mallin varaosaluetteloon 49-52 sellainen oli kuitenkin merkattu? Varaosanumero myös sama kuin myöhemmissä AU424.97.
Tuosta vaan päättelin että pakosti se AZ on ollut myös.
https://www.dropbox.com/sh/su2vakktkj6oei6/AAC1-0XKQ8rkZPqP2xyRNXy1a?preview=446+2CVParts1952.pdf
Näyttääpi sinne sellainen kuuluvan ja raidetangon taaemman kupin taakse nähtävästi jousi.
Ne normaalikumit ei usein vaan kestä kovinkaan pitkään. Ei liimattavista SKF ylivedettävää mainostivat joskus pidempikestoiseksi mutta itsellä ainakin huonoja kokemuksia.
Löbrolla muuten oli joku 10 vuotta sitten kun tavallisissa kumeissa laatu huonoimmillaan teknisessä tiedotteessa maininta että takuuvaihdoissa suositellaan käytettäväksi thermoplast suojakumia. Tuohon aikaan kaikki bensaletkutkin hajosi talven aikana. Tuntuisi että laatu on tuosta parantunut. Mutta joo muovinen varmaan paras vieläkin jos ikuisen haluaa.
Ei tuo hipporedin liimattava käsittääkseni mikään huono ole. Koot vaan aika pieniä niin mihinkään pakuun eivät sovi. Toyotan merkkihuollossahan ovat käyttäneet liimattavia jo pidempään. Velipojan camryssä alkuperäiset kumit korvattu joskus edellisen omistajan aikana liimattavilla ja kestäneet ainakin 5+vuotta
Genuine Toyota Split Boot Kits – New Town Toyota
-
JulkaisijaArtikkelit