Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
11.8.2021, 16:33 vastauksena käyttäjälle: St.Andre ja Kesäkisat 13.8 – 15.8.2021 Jokikumpu / Lahti #275605
– Tapahtumamaksu 12 euroa / aikuinen. Sisämajoitus + 10 euroa petipaikka / viikonloppu.
– Ruokailu: aamupala 6 euroa / henkilö. Lauantai ruokailu kisan jälkeen 10 euroa / henkilö. Lapset alle 12 – vuotiaat aamupala ja ruokailu – 50 %. Maksu ruokailusta ravintolalle.
– Ilmottautua tarvitsee sisämajoitusta halutessa Seppo Niemi: 044-505 8575. Paikanpäällä Seppo Niemelle Jokikummun ravintolan edessä.
Informaatiota myös viimeisimmässä Nyytisessä ja verkkosivun etusivulla.
Tänään Hämeenkoski – Kotka – Hämeenkoski välillä vastaan tuli: vihreä Kutonen Lahdessa, harmaa Wanhus Kouvolassa ja punainen Dyane Hollolassa Kukonkoivussa.
Lahden moottoritie ja tie 140 Mäntsälästä etelään on hyvää seutua bongailla Sätkiä 🙂 Osumatarkkuus on viikkottaista.
Morjes,mä pesin miedolla kloriitti pesuvedellä. Lähtee ainakin muovipohjaisista pois ( muovihan ei voi homehtua ). Samaa käyttänyt turvavöihin joskus, kun niissä oleva eliöperäinen lika homehtuu talvella kylmäsäilytyksessä ( jos ei ole muistanut putsata niitä syksyllä ).
Nyt alkaa vahvistumaan saatu diagnoosi, kun otin pumpun pois ja kannessa sormin tunnisteltavissa oleva ura epäkeskosta.
Uusi käytetty pumppu tilalle ja kevätkelejä uudestaan odottamaan ( Hollolassa alkaa taas talvi huomenna..).
Terve,
Loistavan harrasteajatuksen olet ottanut. Itelläni seisoo hyllyissä junaratasarjaa: Piko, jota isäni aikoinaan työmatkoiltaan toi.
Haaveena kanssa joskus ( huom. vuosien päästä ) rakentaa kanssa tästä jokin näyttävä kokonaisuus, kun noita laatikoita ja junia on reilu määrä. Jokunen 2cv ja HY on tullut rättärireissuilta hankittua jo valmiiksi rekvisiitaksi maisemointiin 🙂
En pystynyt auttamaan tuotehankinnoissa tai helpottamaan etsintöjä, mutta ajattelin laitella ison peukun rakentelun aloituksen tsempiksi 🙂
T: Raine
Ongelma taitaa olla ratkaistu. Isämestarirallissa sain diagnoosin ja neuvot toimenpiteisiin Inkiläiseltä.
Öljypumppu kulunut ja saa akselin vinoon, joka tekee taas sen, että vaikka säädöt varmasti kohdillaan, niin alkaa kantamaan. Pakopuoli muutettu 0,25 ja alkoi toimimaan.
Nyt vasta kerkesin keskittyä nelkkuun, kun sain siihen toimivan mittaristonkin. Ajolenkki eilen meni mönkään, kun omituisesta syystä jarrupolkimen tanko oli lähtenyt kierteeltä ja tippunut lattialle. Onneksi on käsijarru, joten sain pysähtymään kotipihaan.
Muistin kiristää sen 11 mm mutterin… Ja taas baanalle. Nelkku käy, kulkee ja ei hyydy enää. Edes isot mäet ei ollut ongelma ja ei tarvinut hakea kolmosta ollenkaan. Jaloille ei tullut kuumaa ja totteli hyvin kaasua nykimättä.
Ajelut taitaa jatkua keväällä, kun ei kerkee katsastella, kun seisonnan aikana oli kuskin penkistä tullut mallia istu lattialla. Epäilen kovasti tallissa käyneitä lapsiani… 😀
Morjes, aikaa kului ja osiakin vaihtui polttoainepuolella kaikki, paitsi tankki. Venat, kaasari, pa-pumppu säädetty / putsattu / vaihdettu.
Tänään Hämeenkoskelta Helsinkiin töihin meni mallikkaasti, mutta palatessa sai sompailla kolmoselle moottorijarrua vähän väliä, jotta kulku jatkuisi.
Suorallahan tämä oli helppo homma, mutta ei silloin, kun ylämäkeen joutui moottorijarruttaa.
Nelkku takasin talliin ja taitaa tämän hyvin palvellut moottori matkustaa moottorien taivaaseen.
Moro,
Laihalla taitaa käydä, kun oikea tulppa oli räjähtänyt. Venat oli ok.
Juuri katoin huoltokirjaa, että koneen avasi Joel n. 90 000 kilsaa sitten ja korjasi venttiilivian ja oli tässä vaiheessa jo reippaasti ylitetty 200 tkm 😀. Huoltoraportissa lukee vielä: kampi kunnossa ja kestää vielä pitkälle. Ennen tätä oli edellisenä vuonna ajettu 75 tkm työjoa Jkl – Kuopio väliä maaliskuusta joulukuuhun 😀. Niin ja öljyt vaihtuu 2 tkm välein…
Ihmetelty on koneen kestoa, kun muistan ostaessamme Artikkelista kaksi tehdaskunnostettua nelkun konetta, niin porukka sanoi, että ei ne kestä mitään. Toinen näistä koneista on Broidilla testissä, että mitä se kestää. Nyt sillä ajettu vasta pari tuhatta.
Joku kertoi tarinaa, että Lapissa olisi kanssa samoja kisoja ajettu nelkun koneella.
Nelkussa on kolmas kone menossa, mutta tällä koneella on ajettu n. 350 tkm sen jälkeen, kun 1998 se on nokalle vaihdettu.
Kulkimella on ajettu se n. 100 tkm enemmän.
Pakko vielä lisätä tuohon, että kuumetessa heitti öljyä sen veren että etuhöpinäpöntön päällä savuili sitten siinä.
“kuppilassa” pohdittiin, että olis öljy Kierto-ongelmia ja siksi kävisi kuumana.
Pitääpä katella vielä venat uudelleen ja kattoa se tankilta lähtevä letku ennen kun romulavalle heitän ton koneen ja suunnittelen kutoseksi muuttamista.
7.3.2020, 19:40 vastauksena käyttäjälle: Talvikisat 2020 Jokikumpu Hollola. Aurinkoista +5 astetta ja kiloittain naurua.. #266843Korjataampas tilanne samantien…
Paku jumppa Sepon kanssa jatkunut ja nyt kone käy ja kukkuu nätisti ilman ylimääräisiä kolinoita. Kaasarin puhdistettu ja öljyt vaihdettu.
Tästä sais nyt vaikka sinkkupariskunta tai vaikka lapset maailmalle heittänyt pariskunta hyvän reissupakun rakkauden kesiin ja mukaviin Kiltatapahtumiin todella pienellä vaivalla 😎
-71 Nelkku, joka muutettu vastaamaan mallia AK400 ja jouset kanssa tosissaan kirjoissa.
Viimeisin katsastus 2004 hyväksytty ja mittarin mukaan tämän jälkeen liikkunut n. 3000 kilsaa.
Kaksi paikkaa akulle löytyy. Toinen piilossa taka lattian alla.
Näin pääset perille, kun tulet kuljinta katsomaan:
Säilytyspaikka on Hämeenkoskella tien 295 varressa n.2.5 kilometriä VT 12:lta Hämeenkoskelta Kärkölään päin. Vt 54:lta Kärkölästä n. 13 kilometriä ja tieltä 140 n. 30 kilometriä Hämeenkoskelle päin.
Virallinen osoite: Kallehaantie 2, 16800 Hämeenkoski, mutta naviin / mapsiin laitettava Huljalantie 245, 16800 Hämeenkoski. Tässä kohtaa on tieviittaa Kallehaantielle ja sitten oletkin perillä. Risteyksessä on valkoinen peltitalli ja saman värinen omakotitalo.
Tietenkin, jos olet eksyksissä, niin soita Sepolle 🙂 Seppokaan ei osannut paikalle ekalla kertaa….
Pyynnöstänne pohjasta kuvaa. Edestä ja takkaa…
“lentokonenippelit” on kojelaudassa ratin vasemmalla puolen ja katossa keskellä. Tiedä häntä toimiiko, mutta varmaan selvinee ensi tiistaina.
Ikkunoiden rikontavälineet löyty siivotessa tätä pakua. 4kpl kiviä. Ovat nytten otettu emännän kukkapenkkiin koristeeksi. Onpahan joku tarina niillekin 😎
Puuta on pakun takaosa, etuosa ja sivuikkunatkin, sahan purun lisäksi.
Laitan tähän samaan kuvia sisältä sen enempää auton myyjältä kysymättä 😀
Näyttää ihan järkipeliltä, kun sitä tuossa kattelin ja putsailin, joten rohkeesti vaan yhteys Seppoon ja tästä suomalaista puuosaamista näytille vaikka Sveitsin kokoukseen 😎
-
JulkaisijaArtikkelit