Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kauhea juttu. Saisiko sen vielä korjattua?
Lommomummolle tapahtuu, nyt vaihdettiin runko.
Hullunhauska viikonloppu, kiitos kaikille!
Kuva: Eetu Sillanpää, linkitetty lehden sivuilta.
Nyt kaverit ovat jo kotona:
“So we’re back in the UK. We had a fantastic time and there are lots of stories yet to be told! We are working on the blog backlog as fast as we can so thanks to all that have been following us and we hope to bring you more adventures in the future!”
Hyvä Will ja Charlie!
Ehkä saamme vielä kuulla miten sätkän käy.
Kiitos Kuopion Kujjeiluista! Hieno kisa, hyvä ohjelma, riehakas tunnelma ja paljon porukkaa!
14.8.2014
Pojat ovat Mongoliassa!
Kuva DesertKingsin facebook-sivuilta:
https://www.facebook.com/DesertKings2014″ onclick=”window.open(this.href);return false;6.8.2014 Päivitetään tännekin uutisia: Pojat ovat edenneet Novosibirskiin asti ja kohdanneet ensimmäistä kertaa toisen tiimin.
The Unlikely Lads:
“Novosibirsk. The last big town before Mongolia. Having FINALLY met up with another Mongol Rally Team Desert kings we will be heading south to the border and hopefully get there in the next day or so.”Sätkästä näkee että sillä on ajettu! 😀
Kuvat täältä, DesertKingsin facebook-sivuilta:
https://www.facebook.com/DesertKings2014Keskiremmi nappeineen on ihan tarpeellinen ja nerokaskin. Toisella napilla katto pysyy kiinni siinä liikuvassa metallitangossa ja toisella se kiinnitetään ensimmäiseen katon kiinteään poikkitankoon, niinkuin tuossa kuvassa on varmaankin tarkoitus kuvata. (Kaikissa poikkitangossa sitä napin vastakappaletta tosin ei välttämättä ole enää tallessa.)
Kamalan pyörteen niskasta saa avaamalla tuuletusluukkua.
http://theunlikelylads.tumblr.com/
Viimeisin tieto facebookin kautta on että ovat hotellissa Pietarissa:
“After a crazy Russian border crossing and dodging speeding Russian cars (most of which seemed to have less idea of the rules of the road than we did!) we just made it to St. Petersburg. This is our last hotel (proper bed and shower) for the indefinite future.”Kyseessähän on siis hyväntekeväisyysralli johon meistä jokainen voi ottaa osaa laittamalla virtuaaliseen mööttipannuun valitsemansa summan:
https://www.justgiving.com/the-unlikelylads
Kokeilin systeemiä ja helppoa oli, luvattiin vielä 100%:n perillemeno… Takana on on Save the Children -säätiö joka toimii 21:ssa maassa joten ihan vakuuttavalta tuo oikeasti tuntuu.
https://www.justgiving.com/savethechildren
Suomessa nimellä Pelastakaa lapset ry
http://www.pelastakaalapset.fiYmmärsin että autoja (kaikenlaisia) oli lähtenyt Lontoosta yli kaksisataa kohti Mongoliaa etelän, esim Turkin, kautta. mutta nämä pojat taisivat olla ainoita jotka tulevat Skandinavian kautta, he nimenomaan halusivat käydä Pohjoismaissa. Valitsivat sätkän juuri sen korjattavuuden, ajo-ominaisuuksien ja muun ihastuttavuuden vuoksi. Toki siitäkin syystä että toisen kaverin isä on sätkätaustainen, ajanut Paris-Dakarin ja 24-Spa:n. Hän lentää rallin päätepisteeseen noutamaan auton, se on vielä auki ajavatko takaisin vai laittavatko rahtina tms.
Ottakaahan osaa että saadaan tämän Kiltakansalle sopivan lähettiläsauton lahjoitusosa pompsahtamaan Suomen ylityksen kohdalla!
Kaverit ovat yöpyneet Lappeenrannassa, siirtymässä nyt Pietaria kohti ja siitä Moskovaa vältellen suoraan kohti itää.
Muutama kuva vierailusta:
Hyvä juttu että Lommiksen ex-loota saa taas toimia tehtävässään! Ja että se nimenomaan toimii niinkuin pitää. Hienoa!
Näppituntumahinta katsastetusta, kulkevasta ja suht-koht siististä sätkästä liikkuu kolmesta tonnista ylöspäin. Jos kone tai runko tms. pitää vaihtaa niin hinta putoaa näiden osien verran alaspäin, kahteen jopa yhteen tuhanteen. (Jos autosta ei oikeasti ole kuin varaosiksi, puhutaan satasista.) Jos rättäriä on korjattu radikaalisti väärin, esim kori hitsattu runkoon kiinni tms. on se toki arvoa pudottava asia. Nämä noin niinkuin yleisesti asiasta.
Tässä tapauksessa jossa sätkääsi on huollettu korjaamolla (erikoista!) kannattaa sitä painottaa, jos työt on merkitty huoltokirjaan on se varmasti arvoa nostava detalji.
Pakoputken vuoto ja muut kuluvat osat jotka vaativat vaihtoa eivät vaikuta auton arvoon sitä tai tätä – tietenkin se että jos ne on hoidettu juuri ennen myyntiä voi olla yksi kriteeri olla pudottamatta hintaa tinkijöille. Kaikkien sätkää myyvien kannattaa muistaa että 2cv on raakattu huipulle arvonsa säilyttävien autojen listassa. Se ei tarkoita tietenkään älytöntä pyyntiä vaan sitä että hintavertailu kannattaa tehdä huolella etukäteen – eikä myydä millä sattuu. Näissäkin on toki ostajan markkinat eikä ajamattomuus nosta hintaa muualla kuin museo-oloissa.
Yli viittä tuhatta ei varmaankaan kovin usein Suomessa sätkästä makseta, vaikka toki pydetäänkin, ellei peli ole juuri entisöity… Luulisin näkemättä että yksilösi asettuu johonkin tuohon 3 – 5 tuhannen haarukkaan, muutama lommo ei näissä vaikuta puoleen tai toiseen jos ostaja on oikeasti ajopeliä hankkimassa – toisaalta tunnearvosta ei kukaan maksa koska se on ostajalla vasta edessäpäin.
Samaa mieltä kuin Akaile: vaihda tulpanjohdot ja sytytystulpat.
Kuulostaa niin tutulta nuo oireet.
Oletko ottanut nyt ajoon – onko viimevuotiset (tai sitä vanhemmat) bensat tankissa?
-
JulkaisijaArtikkelit