Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lommiksesta on vaihdettu kaikki ovitiivisteet – paitsi takaluukun ylätiiviste! Eli samassa veneessä ollaan. 🙂
Se puuttuu vielä mutta vinkkisi mukaista on haettava kyllä. Katon ja takaluukun välissä on kyllä “räystäs” kernikankaasta joten suurta ongelmaa ei ole.
Kannattaa katsoa kulkimet läpi aina isomman sateen jälkeen. Jostain sitä aina maton (ja ritilämaton) alle ilmestyy. Sadevettä.
40 vuotta tuli täyteen!
Lommis on ensirekisteröity 13.5.1974.
Täällä näitä Nyytisissäkin mainittuja puukenkiä:
http://www.talla.fi/uutuuksia.html
(Kuva linkitetty Tallan sivuilta.)Mukava tapahtuma, hyviä löytöjä, kiitos järjestämisestä!
Osa 3:
http://areena.yle.fi/tv/2169438Kolmannen, eli viimeisin osan uusinnat:
Pe 9.5.2014 klo 15.55 Yle TV1
La 10.5.2014 klo 8.05 Yle TV1Killan osasto erottui edukseen messuilla. Ylimääräistä tilpehööriä ei ollut vaan keskityttiin perusasioihin: neljä hyötykuljinta, kaikki erilaisia. Kirkkaan keltainen Dyane joka herätti huomion, klassikkosävyinen Charleston, ällistyttävä Remiere ja historiaa haviseva paku.
Motorshow teki viikonloppuna kävijäennätyksensä. Melkein kaksikymmentätuhatta kävijää! Aluksi en ymmärtänyt ollenkaan mikä kansaa vetää menopelejä katsomaan mutta päivä Killan osastolla teki tehtävänsä. Ihmiset haluavat muistella ja kertoa kokemuksiansa. Osa tietysti haluaa nähdä jotain uuttakin ja ottaa osaa tapahtumaan pelkän ajankulun vuoksi. Osa oli selvästi hakemassa tietoa ja varmasti sitä saikin. Ainakin puitteet olivat mitä mainioimmat, sekä tiedon jakoon että sen saamiseen.
Tämä on erittäin hyvä tapa myös Killalle saada uusia jäseniä – jos sellaisia halutaan. Uskon ja toivon että halutaan. Muutama potentiaalinen uusi jäsen osastolla sai sitä mitä haki, osa aivan pystymetsästä, osa joskus aiemmin jotenkin mukana olleita.
Iso kiitos isosta työstä kuuluu Masalle, Helgelle, Joelille, Sepolle, Pekolle, Jukalle – unohdinko jonkun, lisätkää!
Osastolla kävi tasainen kuhina, huomasin että ne jotka eivät tienneet asiasta mitään tai paljoakaan aloittivat Charlestonista. Sen klassinen tyyli kromiosineen vetosi. Ne jotka tiesivät jotain suuntasivat keltaisen Dyanen suuntaan, se vetosi myös nuorisoon. Ne jotka todella tiesivät, näkivät vain Remieren. Paku sai ehkä laajimman yleisön, pikkutyttö vaunustaan kirkui “Talvviauto, talvviauto!” poronsarvet katolla saivat ehkä mielleyhtymä aikaan… “Siinä sulle sitikka!” Totesi konstaapeli toiselle heidän kävellessä rinnakkain koko käytävän leveydeltä täydessä sotisovassa. “No niinpä on.” He näkivät taatusti vain sen armyhenkisyyden. Yksi vanhempi herra sai minullakin hiekan ratisemaan hampaissa kun kuuntelin juttua hänen matkoistaan kuumina kesinä 50-luvun teillä pohjoisessa. “Asfalttia oli vain Jyväskylän alapuolella.”
Laitoin muutaman kuvan Lommiksen blokiin:
http://lommomummo.blogspot.fi/Osa 2, suora linkki:
http://areena.yle.fi/tv/2169435Nyt ollaan jo viininmaistelussa! Tämä on erittäin hyvä puutarhaohjelma, olen nähnyt monenlaisia mutta tätä jaksaa katsoa. Pituuttakin on tarpeeksi, lähes tunti. Sätkälläajoahan tietysti katselisi vaikka kuinka kauan… Myös matkailuohjelmana tosi mielenkiintoinen.
Periaatteessa voisi olla kiva jos pystyisi tekemään hakuja – mutta ennen kuin rekisteriä edes alkaisi kasaamaan sen tekijän pitäisi hanskata nämä:
“Sovellettava lainsäädäntö:
Yksilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä ja näiden tietojen vapaasta liikkuvuudesta annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 95/46/EY 2 (henkilötietodirektiivi) artiklan a) kohdan mukaan henkilötiedolla tarkoitetaan kaikenlaisia tunnistettua tai tunnistettavissa olevaa luonnollista henkilöä (“rekisteröity”) koskevia tietoja; tunnistettavissa olevana pidetään henkilöä, joka voidaan suoraan tai epäsuorasti tunnistaa, erityisesti henkilönumeron taikka yhden tai useamman hänelle tunnusomaisen fyysisen, fysiologisen, psyykkisen, taloudellisen, kulttuurillisen tai sosiaalisen tekijän perusteella. Komissio on henkilötietodirektiiviä koskevassa selittävässä taustamuistiossaan COM(92) 422 final – STN 287(15.10.1992) katsonut ajoneuvon rekisterinumeron olevan tieto, jonka avulla henkilö voidaan epäsuorasti tunnistaa, ja että se näin ollen olisi henkilötietodirektiivin tarkoittama henkilötieto.”
(Tietosuojalautakunnan päätöksiä mm. henkilötietolain tulkinnasta.)Henkilötietolaki:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523Eiköhän vain tyydytä jokaisen itsensä Kulkimet-osioon laittamiin tietoihin 🙂 Niitä olisi muutenkin kivempi katsella kuin jotain rekisteriä.
Ropelli on kieltä jota ymmärrän!
Jossain päin maata se on Propelli tai Ropeli.
Ropelli on voinut olla huonosti kiinni. (Ja silloin se lähtee kuin ohjus ja lentää avoimesta ovesta autotalliin jos edessä ei ole mitään mikä sen sitä ennen hajottaa… tuli muistikuva mieleen vuosikymmenten takaa…) 😆
—
Edit: rupesin höpisemään omiani ketjuusi…vastaus: Jos sinulla ei ole vielä pohjatonta varaosavarastoa niin sitä voi alkaa kerryttämään ostamalla Sitrosen alkuperäisen ropellin käyttöön ja tarvikeropellin varaosaksi.Mikä on jäähdytyspuhallin?
Hieno kuva!mika2cv:n reitti menee kyllä nyt Venäjän kautta (Kaliningrad)…
Liettuasta Kaunasin kautta Suwałkiin/Augustówiin menee via Baltica.
Minun Moka!
Kirjoitan AINA 2cv:n pienellä joten se tulee takaraivosta. Väliviivan unohtaminen/kirjoitusasun tarkastaminen on sen sijaan anteeksiantamatonta. Aii! Häpeän. Korjataan.
(Ei se kyllä oikein ole tuolla tämän keskustelupalstan otsikossakaan.)Mukavaa naistenpäivää!
Olisi mielenkiintoista tietää paljonko Killassa on naisjäseniä.
Näillä vuoden 2013 nasta-Ässä -renkailla Lommomummo viiletti toissaviikolla Raid Porotokan.
Ojassa ei käyty eikä lähelläkään mutta kyllä Jukan sanoin, “urissa levottomat” olivat nämäkin. Heti jos vauhtia oli yli kuudenkympin ja alla kunnolla luminen, urainen pikkutie niin kyllä takapää heilui ja haki paikkaansa puolelta toiselle. Mutta se ei välttämättä johdu renkaista pelkästään, vaikka nämä rinkulat ovat kyllä tosi “korkeat”.
Yhden kerran ainakin meni jarrutus jännittäväksi, Kajaanissa, huoltoasemalle käännyttäessä, meno oli kuin kelkassa ja edellä olevan perä vain läheni mutta Dyane pysähtyi kuitenkin ajoissa. Autosta ulos tullessa ei kyllä Pomarfinnitkään pitäneet vaan piti stepata kuin mykkäfilmissä, joten todella ääriliukas keli oli, alijäähtynyttä vettä jään päällä.
Tosi hyvät renkaat nämä mielestäni ovat, toivottavasti tuotanto jatkuu.
Mutta niinhän se on, että kun näin kepeällä kopalla ajelee, varovainen saa olla, ainakin risteyksissä joissa on suditeltu; niissä ei tunnut mikään pitävän.
(Vanteet pitää maalata.) (Ja kynnys.)
Mahtava matka! Loistavat järjestelyt, kiitos Isoo-Jukka ja Päivi.
-
JulkaisijaArtikkelit