Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Muistui mieleeni juttu,
Kaveri pyöri nälkäisenä kylällä kunnes silmiin sattui pitseeria jonka ikkunassa luki “Kaikki pitsa 5 euro”.
Eikun sisälle ja tilaamaan listalta sopiva,Asiakas: Ottaisin numeron 13 – Dillinger. 🙂
Myyjä: Ok, se tekee 7,9 euro. ❗
A: Täh, ulkona luki että kaikki pitsat 5 euroa? 😯
M:Aaa, se on vaan mainos!-Olli
26.10.2011, 10:31 vastauksena käyttäjälle: O:wanhus osaa: Pitkärätti(aihio), Raidetangonpäänsuoja, yms. #163312Pidetään lanka lämpimänä^^ uusia tarpeita.
-Olli
@sitikkaporo wrote:
Hiilikuitu ei taida olla ihan edukkaammasta päästä kun materiaalia valitaan..
Ei puhuminen (kirjoittelu) mitään maksa
-Olli
26.10.2011, 07:52 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152457Mitä sä Mika selität?
-Olli
Lyhyet taitaa olla niillä leveillä AK250 (vai tarvike) mallin rypyillä?
-Olli
Puhelin käteen.
-Olli
@Isoo-Jukka wrote:
Mueokatsastus sallii mm. levyjarrujen asentamisen vaikka se konehuoneen kurkatessa ottanee vieläkin enemmän silmään. Samoin vaikkapa suorat pohjapellit tuskin estävät museorekisteriin saamista, mutta jos omistajan halu on saattaa kaikki detaljit alkuperäisen kaltaiseksi, suuri kunnioitus sillekin tavoitteelle.
No johan nyt. Kyllä ajoneuvossa pitää olla jarrut mitkä sen ikäiseen kuuluu. Auto on kuitenkin tehty pysähtymään
omilla jarruillaan, eikä museoajoneuvo ole käyttöauto. Jos olisin museo tarkastaja niin en hyväksyisi suoria pohjapeltejä
ilman että niistä olisi todisteet että ne on asennettu 25 (vai onko se nyt 30v) sitten.Ei museo tarkastus mikään entisöinti kilpailu ole mutta kyllä vehkeiden pitäisi olla mahdollisimman alkuperäisiä.
Jos ei ole varaa tai viitsimistä vaihtaa niitä lattia peltejä sellaisiksi kuin niiden kuuluu olla niin ei museorekisteri
ole tällaista ajoneuvoa varten. Sen voi ihan hyvn pitää tavallisessa rekisterissä.Jos homma on leväperäistä niin sääntöjä voi vähän vippailla mihin suuntaan vaan ja tuloksen ovat
mitä ne nyt tällähetkellä on eli suoraan sieltä…Mikä ihmeen autuuden satama tuosta museorekisteristä on tullut? Miksi ihmeessä siihen pitää saada kaikkia tursattuja
vehkeitä. Ennemmin pitäisi keskittyä suojelemaan laitteita jotka ovat säilyneet mahdollisimman alkuperäisinä, ja näin
ollen niistä on oikeasti astittavissa alkuperäisiä työtapoja ja menetelmiä.On muistettava, että kaikkien ajoneuvojen ei tarvitse olla, eikä kaikista ajoneuvoista edes saa museoajoneuvoa.
Yleensä ajoneuvon saattaminen museoajoneuvokuntoon vaatii runsaasti työtä ja rahallisiakin uhrauksia.Ei syödä tätä juttua sisältä päin.
On oikein kunnolla asioita tekeviä ihmisiä kohtaan että kaikkia raatoja ei hyväksytä.
-Olli
24.10.2011, 14:03 vastauksena käyttäjälle: O:wanhus osaa: Pitkärätti(aihio), Raidetangonpäänsuoja, yms. #163309Isot vanteet tulee eteen joten ei hätää. Täytyy hieman muokata napaa tai massan
kiinnitystä että saan ne asennettua.-Olli
1972 kutonen ei ole harvinaisuus. Paitsi Suomessa. Kutonen ja Nelkku esiteltiin samana vuonna 1970.
Suomeen tuotiin verotussyistä pelkkää Nelkkua, siksi vanhat kutoset jäivät harvinaisiksi täällä.
Kaikkialla muualla asia on toisin päin, nelkku on niin järjetön että kaikki ostivat Kutosen. Oikeasti 1972nen
nelkku on vastaavaa kutosta suurempi harvinaisuus.Se onko tuo nelkku vai kutonen en ota kantaa.
Muuten tuo rättäreiden museokatsastaminen on NIIN leväperäistä että rättäreille pitäisi saada oma
museotarkastaja, tai edes instanssi miltä kaikkien museotarkastajien olisi kysyttävä mielipide ennen
rättärin hyväksymistä tuohon armoitettuun rekisteri muotoon.-Olli
Haalimimen lienee suht turhaa varsinkin jos osissa lukee uustuotanto. Harraste on tuolla maailmalla niin isollaan
että tuskin nuo tavallisimmat tarvikepellit prässien välistä ihan heti loppuu.Sitä vanhus pakun kontin pohjaa ei taida tosiaan saada mistään jos ei löydy vanhaa varastoa.
Itse en ole koskaan nähnyt. Uudempia useita.-Olli
On se kumma ettei edes wanhus dyane kelpaa, siitä saa kuitenkin entisöiden aivan tolkuttoman upean: LINKKI
-Olli
EDIT: ai pahus, kommentoin myynti topiccia ilman että olin ostamassa, sorry 😳
aloitetaan galluppi kuka on maksanut rättäristään yli 12500euroa.
-Olli
22.10.2011, 09:17 vastauksena käyttäjälle: O:wanhus osaa: Pitkärätti(aihio), Raidetangonpäänsuoja, yms. #163304@Musta Hattuinen Mies wrote:
Tarkennuksena kysymys ??
Onko tuo kuvassa oleva massaiskari kiinnitykseltää samanlainen kun takana,,
muistelen että wanhoissa olisi ollut samanlainen kiinnike edessä ja takana..
Kyselen vain kun minun varastossa jossain on muistelen ainakin yksipari tuommosia isoja pönttöjä,,,
mutta en muista mikä näköisellä kiinnikkeelä ne ovat..
Harmi kun en tiennyt katsoa kun kävin varikolla ne ikkunat hakemassa…Jep, nää mun tarpeet tulee hieman tipottain 🙁 Näitä en tajunnut vielä aikaisemmin laittaa
hakuun. Nuo muut alusta jutut oli tärkeämpiä että saisi rungon mahd. nopeasti rullaavaksi.
Eli tosiaan näillä ei ole kiire kun ne on helppo kunnostaa ja lisätä vaikka projektin loppuvaiheessa.
Niin en tiedä noista eroista kun multa puuttuu ko. pökäleet kokonaan.-Olli
http://www.youtube.com/watch?v=VtKW0dIA7pU” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5BU-5FhX_Qc” onclick=”window.open(this.href);return false;
-Olli
Jep on.
-Olli
-
JulkaisijaArtikkelit