Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@PienempiOlli wrote:
Eräs video josta löytyy
kuvia kuva albumissa vaatii pienen selostuksen. Belgradissa, Serbiassa
paikalliset paloittelevat 2cv’eitä ja Dyaneja tehden niistä eräänlaisia
traktoreita.Tämä video löytyy näköjää netistäkin. Hämmästelkää.
-Olli
@bOhEmE wrote:
Mistä tuo tieto on peräisin, että määräaikaistarkastusta ei enää olisi?
Tässä lainaus toiselta ajoneuvofoorumilta…
@JR wrote:
Ajoneuvohallintokeskus on antanut ohjeen 2416/208/2003 22.8.2003,jolla kumotaan vuonna 1993 autorekisterikeskuksen antama muistio.Ohje löytyy varmaan ake:n sivuilta myös.Kannattaa tutustua.Nykyään valtakunnallinen museoajoneuvojärjestö (ma-tark)antaa lausunnon,joka perusteella rekisteröinti/muutoskatsastuksessa katsastusmies/(nainen) tekee hyväksymisen.VOI OLLA MYÖS HYVÄKSYMÄTTÄ,mikäli ajoneuvo ei täytäajoneuvolain 24§ museoajoneuvo määritelmää.Oli myös juttua uusinta/om.vaihdos tarkastuksista.Soito aken ohjeen laatijalle selvitti asian:
AUTOT,PERÄVAUNUT (määräaikaiskatsastus velvolliset)ajoneuvot:Kun hyväksytään museoajoneuvoksi muutos/rek.kats, säilyy ajoneuvo museoajoneuvona kunnes se poistetaan
rekisteristä(vaikka 30 vuotta).Määräaikaiskatsastuksessa katsastaja teknisen tarkastuksen lisäksi on velvollinen tarkistamaan että ajoneuvo on museoajoneuvomääritelmän mukainen.Jollein ole
määrää muutoskatsastukseen(ELI POISTAA MUSEOAJONEUVOMERKINNÄN)
MOOTTORIPYÖRÄT,MOPOT,MOOTTORIKELKAT:Muutos/rek.katsastuksessa hyväksytään museoajoneuvoksi kuten autot.Museoajoneuvomääritelmä säilyy kunnes ajoneuvo poistetaan rekisteristä:EI tarvitse UUSINTATARKASTUSTA,EIKÄ MITÄÄN OM.VAIHDOS TARKASTUSTA.!! Liikenteen valvoja(poliisi) voi liikenteessä museoajoneuvon,joka ei vastaa museoajoneuvomääritelmää,määrätä ajoneuvon(autot,mp,ym..)valvontakatsastukseen.Kun katsastaja tekee valvontakatsastuksen ,hän joutuu arvioitsemaan vastaako ajoneuvo museoajoneuvomääritelmää.VOI JOUTUA MÄÄRÄÄMÄÄN MP MUUTOSKATSASTUKSEEN JA POISTAA MUSEOAJONEUVOMÄÄRITELMÄ!!! Vaikka “harrastaja” sitoutuu allekirjoituksellaan noudattamaan ma-lausunnon ohjeita(museolausunnon takana UUSINTATARKASTUS,OM-VAIHDOS TARKASTUS,MA-VAKUUTUS!!! YM) EI katsastaja voi vaatia uusintatarkastusta,kun AJONEUVOLAISSA,AKE:N OHJEESSA EI OLE VAATIMUSTA. Uusintatarkastus on hyvä teettää jos on ostamassa museoajoneuvoa.PAKKO EI OLE!!Voit lukea lisää täältä
-Olli
@bOhEmE wrote:
“SA-HK suosittaa määräaikaiskatsastuksen piiriin kuuluville ajoneuvoille uusintatarkastuksen suorittamista 15 vuoden välein ja muille 8 vuoden välein.”
Eli oliskohan se katsastus sittenkin vielä 7 vuoden päässä.. pitänee soittaa AKEn auttavaan puhelimeen.
Käsittääkseni tämä museoajoeuvojejen määräaikaistarkastus siirtyi taannoin historiaan/vapaa ehtoiseksi. (vanhasysteemi = rahastus)
ja Akehan on näistä asioista ulkona kuin lumiukko, museo järjestelmän pyöriessä pääasiassa harrasteajoneuvo liiton ympärillä.
-Olli
Tietonikkarista Helssingistä 20 egeä
@tietonikkari.fi wrote:
He765 Citroen 2CV, rättäri 1:24 20,00
-Olli
Muutamia kuvia täältä Sloveniasta..
Näiden kiipeily telineiden muotoilija ei ole nyt saanut kyllä vaikutteita Zaztavan tai Yugo:n mallistosta.. Jokainen päättelee esikuvan itse 😉
Mutta kyllä kelpaa muksuin kiipeillä!Alkaa olemaan nousut kohdallaan. Jyrkin kylttiin merkitty nousu minkä allekirjoittanut on tavannut. Hyvin Paku vielä kiipesi mäen ylös, välillä tosin oli haettava ykköstä.
Olutkärri on saanut hienot vanteet. Joku sätkä oli luovuttanut etunavat kyseiseen kuljettimeen. Huomaa kiinnityspiste vanteessa.
-Olli
@kontio pertti wrote:
Mutta onpas nuo “munanpuolikas”-vilkut melko kalliita!
Pertsa
Hinataan on pesiytynyt tuo “piensarja lisä”. Niissä on kuitenkin aika monta erillaista osaa. Jos vilkkuja tehdään uusio tuotantona esim. 200 kappaleen sarja taitaa hinta väkiselleen jäädä korkeaksi. Mikä mahtaa olla uuden merssun kylki vilkkujen hinta….? 😀
Voi hämmästys, tässähän tämä 61’sen vanhus pakun kiihdytys video nyt
sitten on. Hippi ajaa ja toinen kuvaa. Huomaa kuinka kuvaaja nytkähtää
vaihdoissa.-Olli
@2cvjimmi wrote:
Viisi vuotta – eri kuvankäsittelytekniikka. Tästäkö se punainen “paholainen” sai alkunsa…
😉Kaiken pahan alku ja juuri taitanee olla tämän ajoneuvon näkeminen Celtenhamissa 1985. Allekirjoittanut oli 4v ja vaikutteille altis 😉
-Olli
-Olli
Mallista on olemassa myös tällainen PickUp versio.
Omistajan sanojen mukaan tämä yksilö on ainoa rekisterissä oleva yksilö.
Takaosan kuomun design on omistajan omaa käsialaa. Alkuperäinen
noudattelee pakumallin muotoa.-Olli
ja originaaleja…
Lisää…
-Olli
@Aakku wrote:
Miten noita luodaan??? 😯
Ei kaine ihan nappia painamalla muotoudu?? ❓ ❓
Moi,
Juu ei aivan. Käytän kuvien tekemiseen monia eri kuvia. Yhteen kuvaan
mahtuu osasia 5-15 eri kuvasta. Tekeminen muodostuu siis osaksi
aikamoisesta kuva kirjaston läpi selaamisesta, oikeanlaisia ‘osia’ etsiessä.
Sitten täytyy vielä olla äärimmäisen tarkkana että kuvien valoisuudet ja
sävyt saadaan kohdallee. Joskus kuvassa loksahtaa kaikki kohdalleen
helposti toisinaan joutuu hakemaan suhteita ja sävyjä pitkään. Koska
kuvieni lähtökohdat eivät ole mitään studio valokuvia on monessa
tapauksessa myös siivottava pois ylimääräisiä varjoja, heijastuksia,
klommoja ja jopa ruostetta :D. Yhden kuvan muokkaamiseen menee
kolmesta aina kahdeksaan tuntiin.-Olli
-
JulkaisijaArtikkelit