Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nostetaanpa tätä…
Huikean kysynnän vuoksi tipautetaan hinta toivetta 100 euroon ja lisätään muutama foto aiheesta..
@miki wrote:
Väri oli puinainen, ja keulaa oli jotenkin muotoiltu uusiksi.
Takaosan väri oli punainen, etuosa ilmeisesti maalattu maastovärein jotta taka poksi näyttäisi parkkipaikan reunalla seistessään pieneltä mökiltä.
Tässä pikainen otos vanhempien kuva albumista. aikakausi sijoittuu
ilmeisesti 1979 paikkeille. Kuvat eivät ole näin huonoja, kuvien laimea
laatu johtuu siitä että kuvasin ne vain vikkelästi digidaalicammeralla suoraan albumista.-Olli
Kuvat kiinostavat, itse olen miettinyt jopa mahdollisuutta tehdä ‘Killan kuva historiikki KIRJA’ Itse voisin skannailla näytteeksi joitain kotoani löytyviä tänne palstalle..
Olli
tämän treadin luku kerta 1961 aivan kuten pakun vuosimallikin 1961 🙂
Kävästiin tuossa juuri 30. maailmankokouksessa!
Oli hyvä meininki! Harmi että unohtui kamera kotiin…T:Olli
@Jalppis wrote:
niinpäs onkin. mitenkäs ne sopii edessä pyörimään? miulla oli kerran yhessä “romussa” sätkässä sellainen rengas edessä niin otti kiinni raidetankoon.
edessä on 6mm levityspalat sekä pyörien kääntyvyyttä rajoitettu
jonkinverran (ei huomaa normaalissa tieajossa, parkkialueilla lisää vekslaamista).T:Olli
@Jalppis wrote:
Mitkäs reikä vanteet oot taakse laittanut?
Ne on GeeSun vanteen. (4,5″/15″) kattos tarkemmin etuvanteet on samanmoiset!
T:Olli
@miki wrote:
Ilmeisesti hieman puutteellisella ohjelmistolla, koska masina oli kertonut osoitteeeksi “Hirsala, near Helsinki”.
Tuon tekstin oli kertonut netistä tulostettu taphtuma kalenteri, ei gpzxy-ohjelmisto.
Hieno Ollikala kuva! 😀
T:Olli
@kontio pertti wrote:
Mutta jotain rajaa… oliskohan se notta vain kaksi sylinteriä?
Tapoja harrastaa on yhtä monta kuin harrastajia.
@kontio pertti wrote:
Voihan sitä laittaa vaikka veekasin Sätkään niinkuin kaveri oli Hollannissa tehny(nähtävissä maailmankokous videolla-97), 450 heppaa…. aikamoinen konilauma Sätkän nokalle, itte en kyllä laittais….
t: Köyhä ja hiljaa ajeleva PertsaTässä tapauksessa oli ennemminkin sätkän KOPPA istutettu ikäänkuin veekasiin.
T:Olli
@kontio pertti wrote:
No kyllä tuon keulan pidennyksen Pakuhullu näköö… ei paha…ja nyt rautasaha käteen ja tolpista ja kyljestä siivut pois? Ja ne centerline-kopiot…. mitä omaa ja uniikkia?? Onko kaikki jo tehty maailmalla? Haastetta!!
t: Pertsa, se tuotakin Pakua trailerilla ajelluttanut.
Taisinpa olla ensimmäinen tuolla pakulla yli 20 vuoteen ajanut henkilö.
Tulevaisuuden suunnitelmia pakun ulkonäön suhteen on – runsaasti.
Mitään lukkoon lyötyä ei ole. Minkään aiemmin nähdyn kopiota ei ole luvassa.
Tällä ulkoasulla tullaan kuitenkin liikkumaan jonkun aikaa.Maailmalla ei ole tehty vielä ‘mitään’ – rättäreiden asiallinen ulkonäkö rakentelu
on vielä täysin aluillaan. Tyylikkäitä runsaammin muutettuja
2CV pohjaisia kulkimia liikuskelee teillä harmistuttavan vähän.
Tyylikkäät rakennelmat entisöityjen sekä käyttösätkien rinnalle on todella
piristävää maustetta harrasteelle. Ei se ajoneuvohistoria rakennellusta
ajoneuvosta minnekkään katoa…T:Olli ‘tupla Pakuilija’
Juu, eli kiitosta vaan kaikille projetissa auttaneille! Useille heistä suuri kiitos!
Tässä kuvia ensimmäiseen vaiheeseensa valmistuneesta pakusta:
T:Olli
@dago wrote:
Sit vaan seuraava alulle 😀
Ei näitä nyt yks mies ainakaan äkkisestään kasoittain kaipaa.. aika
helppoa on välillä keksiä ajallensa muutakin käyttöä 🙄Nonnih!
Nyt on sitten koe ajelut suoritettu! 1000 selvittyä kilometriä!
Vantaa-Koukerot-Vantaa.Lyhykäisyydessään reissun tarina:
Matkaan oli tarkoitus lähteä jo hyvissä ajoin perjantai päivällä, vaan
kuinkas kävikään. Vaikka kuinka hommia paiskittiin (ei meinannut syödä
ehtiä) venyi lähtö puolenyön tuntumaan. Vielä kymmenen aikaan illalla
allekirjoittanut sekoitti Priomaattia maaliruiskuun ja levitti sitä osiin joiden
kiinnitystä ko. kulkimeen ei ollut edes ehditty miettiä. Viimeisinä
asennuksina lainattiin Peltirummusta pyörät ja akku.Matkaan sitten vihdoin lähdettiin Lauantain ensimmäisillä minuuteilla,
takana kattava noin 1,5km koeajo lenkki edellisviikolta.
Ensimmäinen stoppi matkaan osui matkamittarin osoittaessa yhtä
kilometriä kotia enemmän – ei bensaa. Joitain kilometrejä myöhemmin
vika selvisi tukoksena bensiini letkussa. Puhaltamalla letku tyhjäksi ja
uudelleen tien päälle. seuraavana oli vuorossa kaasuttimen temppuilu
ongelmat (järjestelmässä on bensiini filtteri) kaasuttimen useiden
avauksien jälkeen homma ei vain ota selvitäkseen. Noin viiden tunnin
vaelluksen jälkeen oli matkaa takana jo noin 90km. Tässä vaiheessa alkoi
lievä epätoivo vallita seurueessa. Olipa jo mielessä jättää koko Koukerot
väliin. No neljän tunnin autossa nukkumisen jälkeen kävimme ostamassa
lähelle sattuneelta harrastajalta varamoottorin. Tässä paketista siirsimme
kaasuttimen nuukahtaneeseen projektiin.Avot! huolet vaikuttivat olevan tipotiessään kun moottori ryhtyi käymään
kuin enkeli. Urhea joukkomme päätti sittenkin lähteä kohti Jsuuta.
Jyräsimme Heinolaan jättämään huoltoauton pois, joimme kahvit ja takaisin tielle.
Loppu matka sujui rattoisasti, vain muutamien bensalinjan
tukokosten kiusaamana. Loppu matkasta oli vielä pakko ottaa puolen
tunnin unet levähdys alueella ennen viimeistä 80km siirtymää.Paluu matkalle ei osunut enää mitään murheita, bensiiniä syötettiin
varmuudeksi 20l jerrystä.Mutta nyt hyvää yötä! 😀
Olli
@kontio pertti wrote:
Olli…ne pakut!!
t: PeeKooTuttuja laitteita nuo kaikki…
Kohta pesee&linkoaa täältäkin päin 😉
T:OooEee
-
JulkaisijaArtikkelit