Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,291 - 1,305 (kaikkiaan 1,313)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Killan säännöt #134688

    Onneksi kiltaan liitymiiseen tarvitaan suosittelijat sekä kilta voi valita jäsenensä.

    Ja mielestäni kilta ei ole AUTO KERHO vaan KILTA rättisitikan harrastajille, siis ihmisille ajoneuvon ymärillä.

    @nghtmare wrote:

    Pidän niitä ihmisiä tyhminä, jotka eivät näin tee.

    Pidät siis 56% tämän palstan henkilöistä tyhminä eli suunnilleen samaa lukua kiltalaisista siis? Ehkä KILTA tosiaan ei ole yhdistys sinulle!

    Olli

    vastauksena käyttäjälle: Jäsenistön rahavarat #134722

    Täällä ollaan jotakuinkin samaa mieltä.

    Mielestäni JULKINEN netti foorumi ei ole oikea paikka ruotia Rekisteröityneen Yhdistksen sisäisiä asioita.
    Ja toden totta jos nuo asiat itsekutakin kovasti kiinostavat niin mukaan Raadin toimintaan vain, lienee paras tapa vaikuttaa.

    T:Olli

    vastauksena käyttäjälle: M: BX GTI -90 1.6 #134712

    Kuvatuksia:




    vastauksena käyttäjälle: MIHIN KILTAHENKI ON KADONNUT ??? #134633

    @amikasi wrote:

    toppok puhuu täyttä asiaa.

    Kyllä vaan! Käytetystä tavarasta ei voi antaa takuita kukaan, eipi edes
    luoja. Uudetkin autot hajoilevat vaikka niissä on takuu. Vanha tekniikka
    on aina sattuman kauppaa. Eikös autojen luovutus todistuksissakin
    lue että ‘myydään siinä kunnossa ja niillä varustein’
    En ole vielä Nyytis juttua lukenut mutta jos esimerkiksi Ural porukassa
    olisi samanlainen ‘vanhalle romulle takuu’ meininki ei kukaan voisi siellä
    mitään myydä. Ne koneet kun saattavat huolellisenkin täys remontinjäleen
    kestää 50 tai 50 000 kilometriä tai jotain siltä väliltä.

    Olli

    vastauksena käyttäjälle: Kevätpörriäinen #134661

    @miki wrote:

    Ai noiden kanssa hengailit…?

    Mites Olli omat projektit etenee?

    Tais olla puheista päätellen samaa porukkaa.. itse rupesin yökkäilemmään siinä vaiheessa kun
    siihen dyaneen oli tarkoitus istuttaa siitä saapista muutakin kuin pata.. esmes. valot, mittaristo… hoh..
    taisivat puhella siitä 16ventiilisestä muuta eivät maininneet.
    no se siitä.

    Projekti edistyy hieman hitaasti, tuo runosuoni kukkii kovin huonosti kun asiatekstiä runoilla pitäisi.
    Tällä viikolla pitäisi saada mustattua nuita papereita viimeistään, meinaa vaan tää koulu kammeta kauhiasti päällensä.

    Olli

    vastauksena käyttäjälle: Kevätpörriäinen #134659

    Juttelin yä myähään leirinuotiolla muailman kokkooksessa
    Hollan’smannein kanssa jotka olivat työntämässä Suabin (saab) moottoria dyaneen.. (!!!)

    Heillä ei ole kuulemma väliä paljonko siinä voima laitteessa on kuutiloita
    tahi polleja kun sylinteri määrä täsmää vertailu ajoneuvon kanssa, eli
    heillä siis Ami superin (niin kuin sivistys valtioissa on tapana ;))

    -Olli-

    vastauksena käyttäjälle: Kiltakalenterikaan ei ole enää pyhä… #134503

    eikös siellä oo ollu Muailmankokkous jo joitain kertoja??
    vai muistanko väärin. Jotta myöhästyit hieman…. 😉

    vastauksena käyttäjälle: Paku, Rättäri ja Mehari #133788

    Sieltä löytyy vielä ainakin ambulanssi iidu sekä kananmuna firman hyy.
    taisivat olla siellä viimeisen sivun kaaoksessa.

    vastauksena käyttäjälle: Haalistuneet vilkut #133881

    Jos professionaalimpi tapa lähestyä ei pelota niin kynäruiskulla oranssia candy’ä pintaan.

    tulee priimaa!

    pensseli maalauksessa jää usein inha laikukas kuvio joka näkyy vilkun ollessa päällä. tasaisen pinnan saaminen on super vaikeaa.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhusdyane? #133892

    @Akaile wrote:

    Ne takaoopperaikkunat on kyllä ihan hyvät, koska takaoikealle katsoessa jää paha aukko näkyvyyteen…

    Kokeileppas ajella Wanhus pakulla ni et edes muista kysellä ooppera ikkunoiden perään… 😉

    Nimimerkki: (melkein) kaikkeen tottuu!

    vastauksena käyttäjälle: Penkin verhoilu anno 1980 #133647

    Tuolta pitäisi löytymän.

    http://www.mehari.com/

    T:Olli

    vastauksena käyttäjälle: Kampiakseli #133487

    Seinäjoen Moottorihiomo on erikoistunut ainakin Ural moottori pyörien moottori remontteihin, eritoten kampiin.

    Uralin kampi on kovasti saman tyyppinen kuin rättärin.
    Onko kellään kokemuksia korjatuista kammista?

    Uskoisin kuitenkin että jos jossain niin tuolla homma hoituu..

    http://www.moottorihiomo.fi/

    T:Olli

    vastauksena käyttäjälle: 2cv valot #133425

    Ainakin Citroen osa liike vantaalla kertoo Netti sivuillaan saatavissa olevista 2cv6 H4 CIBIE umpioista. ovat mielestäni samoja kuin vanhoissa CIBIE’n lisävaloissa. tosin näistä umpioista puuttuu se alakiinnitys pellin läimäre.(siis lisä valo umpioista puuttuu) Näitä umpioita on saanut joistain kilpa tarvike liikkeistä uusina mutta hinnat ovat olleet mielestäni huikaisevia.

    Olli

    vastauksena käyttäjälle: 2CV Taidetta #133408

    Jotain saman tyyppistä siitä pitäisi joskus ehtiä tekemään. työllistää tuo koulu vaan nykyisellään aika runsaasti ja talli tilakin on kateissa. aikanaan.

    Tuo piirros on kunnian osoitus, mielestäni hienointa rakenneltua 2CV pakua kohtaan tuossa foto:

    Nuo vanteet on merkiltään ‘delta line’ ja juu ne ovat Centerline kopiot.
    Ovat tehty vartavasten rättärin jaolle. tänä päivänä ilmeisen mahdottomia
    löytää. ellei rahalla osta jonkun autosta alta. juttelin Kelsossa niitä teettäneen kaverin kanssa.

    Paljonko vaaditaan pikseleitä Nyytisten keskiaukeamalle korkeus/leveys sekä resoluutio (300dpi?) ?

    T:Olli

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131282

    @WS5200 wrote:

    Katsoessani kuvia joita esittelette moottorin vaihto yms. projekteistanne kylmät väreet kulkevat selkäpiissäni…missä on itsekritiikki rakentaessanne moisia viritelmiä ? Ymmärrän kyllä että osat ovat aika kalliita ja varsinkin nuorilla on rahalle muutakin käyttöä mutta sittenkin !!Omasta kokemuksestani voin sanoa että mikäli harrastuksenne 2CV;n parissa jatkuu pitempään näiden viritelmien rakentelun muuttaminen entiselleen on tosi hankalaa ja ennen kaikkea harmittavaa.

    Huhhuh mitä saastaa!

    Perusteluita voisi esittää ennen kuin ryhtyy haukkumaan toisten ajolaitteita. Mutta niinhän se menee että TOISET AJAA JA TEKEE ja TOISET PUHUU! 😀
    Mistähän omaan konehuoneeseen olisi ostettavissa mm. seuraavia osia:
    -kutos valopukki vanhuksen konepellille
    -etu pönttö pakoputkistoon josta lähtö oikealla
    -jne…
    Esimerkiksi näitä osia voisin ostaa kalliiseen hitaan jos joltain tehdas valmisteisia löytyy niin moisilta viritelmiltä vältyttäisiin?
    En tiedä sitten onko harrastukseni jatkunut kovinkin pitkään, noin 24 vuotta. olen siis 24vuotias ja koko ikäni harrastuksessa mukana ollut, ja samalla kulkimella.
    Sitä on kyllä ikävä joka päivä katsella ja tuumia kuinka paljon hankalampaa sen entisöiminen taas tänään ON!
    Olen tähän mennessä ajanut tuolla pakulla noin 100 000km (isäni sitä ennen n.150 000km)ja mielessäni ei enää ole sen palauttaminen
    12hevosvoimaiseksi vaikka mitään peruuttamatonta ei ole muutettu.
    Varsikin nyt kun se joka päivä on vaikeampaa.
    Mielummin Viritelmän näköinen ajettava kuin puleerattu originaali ja kaksi päivää ajoa kesässä!
    Miten se entiselleen muuttaminen on samaan aikaan sekä harmittavaa ja vaikeaa. asiat on vaikeita vain jos ei osaa!
    Harmittavia ne on silloin jos on valinnut väärän harrasteen. olisiko postimerkkien keräily sinulle ehkä se oikea laji sitä en tiedä?
    Kai pääasia tällaisessa harrasteessa on että omistaja on ajopelinsä kanssa onnellinen.
    Hieman olisi hyvä ajatella ennen kuin ryhtyy kirjoittelemaan! Kiitos!

    Ei muuta kuin hauskoja syys ajeluja kaikille. itse olen vielä lähdössä pakun kanssa Hollantiin tässä kuussa.

    T:Olli

Esillä 15 viestiä, 1,291 - 1,305 (kaikkiaan 1,313)