Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@keitere wrote:
Ai että hiilen paikalle vaan taltta? Tosiaan. Tai joku vähän hellempi työkalu. Kuulostaa helpolta…
Kenttä irti ja hienoa hiomapaperia puukapulan ympärille kone pyörimään ja varovasti hiomaan. avot! helpolla nättiä pintaa.
Itselläni myös kokemuksia startin hiilistä 6v tasavirta laturissa (tosin Uralissa) kesti muistaakseen 300km. 🙁
sitten lensi laturi nurkkaan ja paikan otti Toyotan 12volttinen, rupesi sähköä riittämään ja uskalsi ajaa pimeän aikaankin 😀Huu Huu!
Lisäsin tuonne http://www.fotki.com/ratfink sivulle neljä uutta kuvaa.
ps. ne kuvat saa isommiksi kun klikkaa siittä kuvan alta tekstiä
‘Get Original Uploaded Photo’Toivoddavasdi on helppivä! 😀
Juu, lieviä kauhun hetkiä koettiin mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä!
vältyttiin myöskin suuremmilta vahingoilta. tarina siis hyvin pitkälti Jasun kuvaileman kaltainen.Tuossa keula seuraavana päivänä suomeen palaamisen jälkeen 😀
http://images12.fotki.com/v214/free/ffbef/7/721390/2597151/paku-vi.jpg?240252
Terve Toppo!
Kävin tuossa päivällä pihalla tarkistamassa Peltirummusta öljyt ja räpsin samalla konehuoneesta muutaman kuvan, jotka sittemmin sijoitin ihmisten tarkisteltavaksi webbiin osoitteen: http://www.fotki.com/RatFink alle.
Tuosta Wanhuksen kutoistamis filosofiasta sen verran, että kyllä vanhuksen koneella olisi mukava ajella – mutta se tosiasia on vaan huomioitava että liikenne on hieman vauhdikkaampaa kun menneillä vuosikymmenillä. Kutos pakulla nyt kuitenkin pysyy kohtuullisesti nykyliikenteen rytmissä.
Itsekkin ajan kuitenkin noin 15000km vuodessa, pakun toimiessa (kesä) käyttö autona.. ainahan voidaan tietysti miettiä miksen uudemalla sätkällä.. noh satun pitämään (enemmän) wanhus sätkistä. Tämän kesäistä reissuakin olisi voinut joutua miettimään uudelta kantilta jos pellin alla lepäisi originaali pata (helsinki-kelso-helsinki 11300km).Oman pakuni moottori konversio alkaa muuten kohta saavuttaa museo iän.. on nimittäin muutos katsastettu kauniina keväänä 1984, samoihin aikoihin kun itse ihmettelin maailmaa kolmen vuoden iässä.
Niin ja keulilla on (taas) sama 1983 Xanten’in reissulta, Belgialaiselta romikselta ostettu Dyane 6:sen voimanlähde!ps. ei niitä rungon etureikä tartte muokata! (omassani mitään kohtaa ei ole muutettu niin etteikö niitä olisi helppo muokata takaisin alkuperäiseksi, mikäli mieli tekee…) 😀
Omassa pakussani on myös 6v vetostartti 12v järjestelmässä.
Ollut jo vuodesta 84.. kilometrejä ON takana ja tietojeni mukaan huollettu kerran.. eilen tosin vaihdoin hammasratasräikkävetosysteemin, kun startti pyöri vimmatusti mutta kone ei.. Nyt pelaa taas ja hyvin! 🙂Ps. Hyvä kuntoista rättäriä on hauska veivata käyntiin, (vanhuksessa kun ei tarvitse edes peltiä aukoa) kyllä ihmiset ihmettelee kun hakee puristuksen kohdalleen, ‘ranne liike’ ja kone käy..
Paku 1960, tekniikka Dyane6 -72, kutosen vaihteisto.
Kelson reissu 11300km täyset matka varusteet + 2henkilöä.
Välillä uskomattomia mäkiä Alpeilla (pahin noin tunti ykkösellä)
toisinaan taas motaria, kaupunkia… etc.vauhti 80-110 norm 90-100.. mutta yleensä niin lujaa ku pääsi.
kulutukset 5,8l – 7,2l ääripäät siis. keski kulutus taisi olla noin 6,4luokkaa.
T:Olli
http://images9.fotki.com/v174/photos/7/700185/2510045/IMG_3295-vi.jpg?500375
niin mistäs moiset käyttäjä tunnukset saisi 😀
-
JulkaisijaArtikkelit