Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Helsinki on myös ylipuhuttavissa, varsinkin sinne ural-siperia-mongolia -seudulle. Mikäli kunto sallii (sätkän ja kuskin). Edustan HTP:n kanssa samaa käsitystä siitä Kiinasta. Onhan siellä sätkiäkin käynyt mutta yksi linja-auto on helpompi vahtia kuin 14 sätkän lauma. Ja onhan linja-autossa enemmän kustannusten jakajia kuin yhdessä sätkässä.
Hattua nostan kyllä linja-automatkustajille. Vaikka mitäs hauskaa siinä on, jos ei itse pääse ajamaan…@kari80 wrote:
Asiasta toiseen..vein tänään kannet ja kaasarit puhallukseen..kiitos “Kojootti” vinkistä eli Pornaisiin meni.
Hiekkapuhallukseen… ??? Kehtaatko kertoa tarkemmin tietoja paikasta, onnistuiskohan tuolla myös vanteiden puhallus …. täältä Helsingin seudulta alkaa olla hiekkapuhaltajat lopussa, vielä 90-luvulla oli Kyläsaaressa hiekkapuhaltamo ja joskus puhallettiin osia oman tallin takapihalla, mutta ne ajat ovat kyllä ohitse.
Vuosi ehti vaihtua mutta projekti jatkuu siitä huolimatta. Lumikinoksessa on kätevää tilapäissäilyttää peltiosia jos sisätiloissa on ahdasta.
Kuskinpuolen helman takaosan korjausta tuli harjoiteltua itse kantatulla korjauspalalla kunnes huomasin että helman etuosa oli niin mätä, että päädyin ostamaan kokonaan uudet helmat kulkineeseen. Tulee sitten kerralla kunnollinen eikä tarvitse ihmetellä jälkeenpäin kun tuli tehtyä sutta.
Sisälokasuoja oli yllättävän hyvin säilynyt. Kun rakentaa huolella niin tietysti vanhat massat kaavitaan ensin pois jotta näkee mitä alta löytyy ja kelpaahan lähes virheetöntä peltiä katsella näin vanhassa kulkineessa.
Jatkoa seuraa taas kun jaksan kirjoitella ja ottaa lisää kuvia hankkeesta.
kiitos tiedosta, vaihtoehtoja siis on tarjolla….
Mitä sitä taivastelemaan, 98:ssa on etanoolia 5 prosentia ja Shellin Powerissa 0 prosenttia. Tottakai 2cv bokseri haukahtelee Shellillä tehokkaammin. Lisälaineet pitää joka tapauksessa lorruuttaa niihin koneisiin, joihin se kuuluu.
Juttuahan on niin, ettei Rättäripohjaisten kulkimien omistajien tarvitse tulevissa tankkauksissa pohtis kuin sitä, että tankkaako 98 E5 vai Shellin poweria. Asia on juuri näin yksinkertainen.ne jotka puhuvat ruiskuista ja muista jätettäköön omaan arvoonsa.
Olen ylpeä vuoden 1967 Ami Berlinen omistaja. Toivottavasti saan myönteiseen päätökseen pähkäilyni osallistua 19:sta maailmankokoukseen Salbrisissä Ranskassa. Sitä ennen hyvää pähkäilyvuotta kaikille.
Juu kiitos nopeista linkeistä ja aiemman keskustelun vinkeistä. Siis 98a varmaan näin sätkä-amatöörinä on paras tankkailla, kunnes edelläkävijät saavat tuntumaa muihin vaihtoehtoihin. Ois tietty kivaa, jos vois Aulkisellakin ajella ekolooogisemmin 😉
No,mihin sie oot lähös,älä ny leikist suutu! ❓ ❓
@PienempiOlli wrote:
Beavers varmaan tarkoitti että rummuista saa vielä kalut. Sylinterit tietysti uudet, kun kerran saa ja ovat suht edullisia.
-Olli
Juuri näin. Tosin jos sylinterit ovat kunnostuskelpoiset niin mitäs niitä turhaan uusimaan. Eivät olleet pahasti vuotaneet ainakaan. Sehän selviää kun saan ne irrotettua …
Tänään olikin vuorossa jarrurumpujen irrotus vaihdelaatikon kyljestä.
Aika helpostihan nuo lähtivät irti. Sensijaan rummut olivat sisäpuolelta selkeästi ruosteessa, tosin nähdäkseni vielä täysin kunnostuskelpoiset.
Vielä pari lisäkuvaa jarruista :
Ilmeisesti vuosia kestänyt kulkineen säilytys ja ajamattomuus on ruostuttanut sinänsä hyväkuntoiset osta. Eiköhän noista vielä jotain käyttökelpoista synny tulevaa kesää ajatellen.
Minun Tiinalla sama vika! Auto tyttärelläni käytössä, kun poikkean siellä, mistä etsin sen ongelmakohdan, jossain takapenkin alla/takana. Mitä työkaluja pitää ottaa mukaan? Muuten hyrrää kuin singer, terv. aukusti21
Hei, tuo Tiina kiinnostaa. Voitko kertoa siitä lisää ja pistä vaikka lisää kuvia,
terv. kariHeips!
http://www.suomen2cvkilta.fi” onclick=”window.open(this.href);return false; -osoitteen muuttumisesta osoitteeksi https://www.2cv.fi” onclick=”window.open(this.href);return false; on tiedotettu mm. Nyytisissä usiampaankin otteeseen.Vanha osoite on vain linkki uuteen osoiteeseen eli kyseessä fyysisesti sama sivusto. Sama pätee myös vanhoihin sähköpostiosoitteisiin eli esim. webmaster(ät)2cv.fi on täsmälleen sama kuin webmaster(ät)suomen2cvkilta.fi.
Vanhaa sivuston osoitetta ja sähköposteja on roikutettu rinnalla lähinnä palvelunäkökulmasta eli jos esim. selaimen suosikkeihin on tallennettu entinen osoite niin sivusto on löytynyt. Mielestämme tämä oli parempi vaihtoehto kuin “HTTP 404 – Sivua ei löydy” -virheilmoitus 🙂
Kirjautumisongelmissa voi huoletta ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen webmaster(ät)2cv.fi.
Toistaiseksi myös osoite webmaster(ät)suomen2cvkilta.fi toimii.Hei, tuollo varmasti tarkenee, sama lämmitin, ehkä vähän vanhempi malli oli meilläkin 1960-luvulla.
siis toimitaan sovitun mukaisesti,terv. kari/aukusti21
-
JulkaisijaArtikkelit