Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 254)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Sätkällä Kiinaan #156225

    Helsinki on myös ylipuhuttavissa, varsinkin sinne ural-siperia-mongolia -seudulle. Mikäli kunto sallii (sätkän ja kuskin). Edustan HTP:n kanssa samaa käsitystä siitä Kiinasta. Onhan siellä sätkiäkin käynyt mutta yksi linja-auto on helpompi vahtia kuin 14 sätkän lauma. Ja onhan linja-autossa enemmän kustannusten jakajia kuin yhdessä sätkässä.
    Hattua nostan kyllä linja-automatkustajille. Vaikka mitäs hauskaa siinä on, jos ei itse pääse ajamaan…

    vastauksena käyttäjälle: Uskomantonta apua #160286

    @kari80 wrote:

    Asiasta toiseen..vein tänään kannet ja kaasarit puhallukseen..kiitos “Kojootti” vinkistä eli Pornaisiin meni.

    Hiekkapuhallukseen… ??? Kehtaatko kertoa tarkemmin tietoja paikasta, onnistuiskohan tuolla myös vanteiden puhallus …. täältä Helsingin seudulta alkaa olla hiekkapuhaltajat lopussa, vielä 90-luvulla oli Kyläsaaressa hiekkapuhaltamo ja joskus puhallettiin osia oman tallin takapihalla, mutta ne ajat ovat kyllä ohitse.

    vastauksena käyttäjälle: Projekti pussirotta aloitettu … #158817

    Vuosi ehti vaihtua mutta projekti jatkuu siitä huolimatta. Lumikinoksessa on kätevää tilapäissäilyttää peltiosia jos sisätiloissa on ahdasta.

    Kuskinpuolen helman takaosan korjausta tuli harjoiteltua itse kantatulla korjauspalalla kunnes huomasin että helman etuosa oli niin mätä, että päädyin ostamaan kokonaan uudet helmat kulkineeseen. Tulee sitten kerralla kunnollinen eikä tarvitse ihmetellä jälkeenpäin kun tuli tehtyä sutta.

    Sisälokasuoja oli yllättävän hyvin säilynyt. Kun rakentaa huolella niin tietysti vanhat massat kaavitaan ensin pois jotta näkee mitä alta löytyy ja kelpaahan lähes virheetöntä peltiä katsella näin vanhassa kulkineessa.

    Jatkoa seuraa taas kun jaksan kirjoitella ja ottaa lisää kuvia hankkeesta.

    vastauksena käyttäjälle: 95e ja etanoliterästys #160179

    kiitos tiedosta, vaihtoehtoja siis on tarjolla….

    vastauksena käyttäjälle: Uusi E10 bensiini. #157382

    Mitä sitä taivastelemaan, 98:ssa on etanoolia 5 prosentia ja Shellin Powerissa 0 prosenttia. Tottakai 2cv bokseri haukahtelee Shellillä tehokkaammin. Lisälaineet pitää joka tapauksessa lorruuttaa niihin koneisiin, joihin se kuuluu.

    vastauksena käyttäjälle: Uusi E10 bensiini. #157379

    Juttuahan on niin, ettei Rättäripohjaisten kulkimien omistajien tarvitse tulevissa tankkauksissa pohtis kuin sitä, että tankkaako 98 E5 vai Shellin poweria. Asia on juuri näin yksinkertainen.ne jotka puhuvat ruiskuista ja muista jätettäköön omaan arvoonsa.

    vastauksena käyttäjälle: Hyvää uutta vuotta! #160200

    Olen ylpeä vuoden 1967 Ami Berlinen omistaja. Toivottavasti saan myönteiseen päätökseen pähkäilyni osallistua 19:sta maailmankokoukseen Salbrisissä Ranskassa. Sitä ennen hyvää pähkäilyvuotta kaikille.

    vastauksena käyttäjälle: 95e ja etanoliterästys #160177

    Juu kiitos nopeista linkeistä ja aiemman keskustelun vinkeistä. Siis 98a varmaan näin sätkä-amatöörinä on paras tankkailla, kunnes edelläkävijät saavat tuntumaa muihin vaihtoehtoihin. Ois tietty kivaa, jos vois Aulkisellakin ajella ekolooogisemmin 😉

    vastauksena käyttäjälle: Hyvää joulua ! #160142

    No,mihin sie oot lähös,älä ny leikist suutu! ❓ ❓

    vastauksena käyttäjälle: Projekti pussirotta aloitettu … #158815

    @PienempiOlli wrote:

    Beavers varmaan tarkoitti että rummuista saa vielä kalut. Sylinterit tietysti uudet, kun kerran saa ja ovat suht edullisia.

    -Olli

    Juuri näin. Tosin jos sylinterit ovat kunnostuskelpoiset niin mitäs niitä turhaan uusimaan. Eivät olleet pahasti vuotaneet ainakaan. Sehän selviää kun saan ne irrotettua …

    vastauksena käyttäjälle: Projekti pussirotta aloitettu … #158811

    Tänään olikin vuorossa jarrurumpujen irrotus vaihdelaatikon kyljestä.

    Aika helpostihan nuo lähtivät irti. Sensijaan rummut olivat sisäpuolelta selkeästi ruosteessa, tosin nähdäkseni vielä täysin kunnostuskelpoiset.

    Vielä pari lisäkuvaa jarruista :

    Ilmeisesti vuosia kestänyt kulkineen säilytys ja ajamattomuus on ruostuttanut sinänsä hyväkuntoiset osta. Eiköhän noista vielä jotain käyttökelpoista synny tulevaa kesää ajatellen.

    vastauksena käyttäjälle: bensamittarin anturi #159209

    Minun Tiinalla sama vika! Auto tyttärelläni käytössä, kun poikkean siellä, mistä etsin sen ongelmakohdan, jossain takapenkin alla/takana. Mitä työkaluja pitää ottaa mukaan? Muuten hyrrää kuin singer, terv. aukusti21

    vastauksena käyttäjälle: NES Ami 8 #149443

    Hei, tuo Tiina kiinnostaa. Voitko kertoa siitä lisää ja pistä vaikka lisää kuvia,
    terv. kari

    vastauksena käyttäjälle: Vaihtoehtoinen todellisuus #159687

    Heips!
    http://www.suomen2cvkilta.fi” onclick=”window.open(this.href);return false; -osoitteen muuttumisesta osoitteeksi https://www.2cv.fi” onclick=”window.open(this.href);return false; on tiedotettu mm. Nyytisissä usiampaankin otteeseen.

    Vanha osoite on vain linkki uuteen osoiteeseen eli kyseessä fyysisesti sama sivusto. Sama pätee myös vanhoihin sähköpostiosoitteisiin eli esim. webmaster(ät)2cv.fi on täsmälleen sama kuin webmaster(ät)suomen2cvkilta.fi.

    Vanhaa sivuston osoitetta ja sähköposteja on roikutettu rinnalla lähinnä palvelunäkökulmasta eli jos esim. selaimen suosikkeihin on tallennettu entinen osoite niin sivusto on löytynyt. Mielestämme tämä oli parempi vaihtoehto kuin “HTTP 404 – Sivua ei löydy” -virheilmoitus 🙂

    Kirjautumisongelmissa voi huoletta ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen webmaster(ät)2cv.fi.
    Toistaiseksi myös osoite webmaster(ät)suomen2cvkilta.fi toimii.

    vastauksena käyttäjälle: Talviajoon #159580

    Hei, tuollo varmasti tarkenee, sama lämmitin, ehkä vähän vanhempi malli oli meilläkin 1960-luvulla.
    siis toimitaan sovitun mukaisesti,

    terv. kari/aukusti21

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 254)