Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hei, yritin juuri soittaa, mutta empäs tavoittanut. Kysymys, onko vanteet samassa kaupassa? Ja osaatko sanoa, miltä vuosikymmeneltä ne renkaat on? Olis mahdollista vaikka tulla katsomaan, olen normaalisti Lahdessa, nyt viikonlopun poissa, terv. kari
Hei, Dyane, 74 vm kaipaa talviajoon renkaita. Ovatko nuo sinun sopivat. Mikä hinta ja voiko saada matkahuollon tai vr:n kautta Toijalaan?
terv. kari
Kulkineen osto perustui pääasiassa siihen , että siinä oli jo tehdasuusi runko. Ja kuulemani mukaan juuri rungot mätänevät rättäreissä. Joten kunnostuksessa voisi keskittyä olennaiseen eli tekniikan kunnostukseen. Pienet reiät korin pohjassa, tulipellissä ja osittain puuttuvat helmat eivät sinänsä haittaa, äkkiähän tuollaiset pikkuviat hitsailee kun hommaan vain ryhtyy.
Heti alkuun irrottelin kulkineen moottorin korjausta varten. Varsin helppoa kun sen nostaa yksin keulalta pois ilman mitään apuvälineitä. Olisivatpa kaikki autot näin helppoja peruskorjausta ajatellen.
Ja tässä kone irrotettuna :
Laturin irrotus tuotti alkuun hieman päänvaivaa kunnes ymmärsin, että sitä varten pitää sorvata erikoistyökalu (tai lainata sellaista). Tätä varten hankin M24 pultin josta sai sorvattua sopivalla M20 kierteellä olevan työkalun. M20 pultteja sopivalla kierteellä olisi pitänyt ostaa 25 kappaleen laatikko tätä tarkoitusta varten ja säästetty eurohan on omassa taskussa …
Männät olivat vuosikymmenien käytöstä hieman karstoittuneet mutta kuitenkin aivan käyttökelpoiset kuten myyjä lupasi. Hämmentävän rehellistä autokauppaa tämä rättäreiden ostaminen ja myyminen …
Vielä viimeisenä kuva sylinterinkansista. Jotka ovat tällä hetkellä koneistamossa uusien venttiilien asennusta odottelemassa. Olisihan noilla vanhoillakin mennyt mutta wanhuksen huikea 12 hv teho kannustaa ottamaan kansista kaiken irti, että kulkine jaksaisi mennä edes johonkin. Toisaalta kiire on syytä unohtaa tällaisen laitteen kanssa. Toinen kansi oli hieman halki tulpan ja pakoventtiilin välistä, korjauskelpoinen kuitenkin.
Lisää kuvia tulossa kun projekti taas etenee…
Eihän kaminakuskit mitään outoa väkeä ole. Voimia kuluttavan ajon jälkeen ne osaa ottaa rennosti levon kannalta ihan kuin muutkin – niin kuin Cuisinierin kuvaama kuskikin 😀
Mahtaisiko seuraava muutos onnistua ?
AZ lohko valmistenumero 3438402 johon siirretään sylinteriputket+männät+sylinterikannet AZU nro 2775110 lohkosta. AZ lohko on vuodelta -59 tai -60. AZU lohkosta ei ole tietoa mutta ehkä tuo sarjanumero kertoo jotain.
Tämän perusteella ko. moottorit olisivat melko identtisiä mutta onko esim. kiertokankien pituudet samat ?
Penkki bongattu 🙂
Kiitos kiltin Kiltalaisen !
Nyt pääsen taas sadepäivinä sisälläkin touhottamaan rättärin kanssa 🙂
Moi-
Minua kiinnostaisi se kuumempi puoli koneesta . Se Kuulemma käy Nelkun vaihteistoon.Ja banjo ruuvit on edelleenkin haussa.
asko -040 7179594Moi-Yritin soitella ,mutta operaattori ilmoitti väärää numerovalintaa?.
Asko 0407179594@Merieira wrote:
Kynnyskotelo kiinnostaa. Onko vielä jäljellä?
TapaniON vielä jäjellä , ilmeisesti vasen puoli ( tehdas uusi ).
Kiitos vinkistä ja linkistä,sieltähän noita näyttää löytyvän : 😀 Jos teillä jollakin sattuu sellaisia löytymään niin (pieni reikäisiä) ostaisin mielelläni.Ehjistä maksan uuden hinnan,ja vähän extraa.
Selailen gatalogia ja tsekkaan mitä palikoita puuttuu ja ens viikolla tilaan sitte tuolta saksan maalta ehkä jotain muutakin jos ei forumin kautta löydy.
Asko 040 7179594Morjens , löytyy se linkku jousella sinne puskurin alle , vähän se punastelee ,oliskohan ruostetta? muuten näyttäis olevan kunnossa , 5 € + posti .
Ilmoituspalstaa viilattu. Entinen, melko hiljainen Vaihdetaan -palsta muutettu Sekalaiset -palstaksi, johon muut kuin Rättäri- tai sitikkahommiin liittyvät businekset yhdistetty. Katotaan riittääkö tämä vai pitääkö perustaa erilliset alueet.
Kaikenlaisia lattiapeltejä löytyy, mutta palataan asiaan mieluummin keväällä.
t Arja
-
JulkaisijaArtikkelit