Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tämä kuljin etsii vielä uutta kotia. Tarjotakin saa. Syyskuussa todennäköisesti siirtyy talviunille, joten elokuu on aikaa vielä muuttaa, jos uusi koti löytyy.
Pahoittelen poissaoloani, ensin lomareissu ja sitten kuusihenkisen perheen vatsatauti pitivät erittäin tehokkaasti poissa muusta maailmasta… Kuvia en osannut liittää tälle palstalle, mutta löytyy nyt Torilta, jossa myös myynnissä: http://www.tori.fi/vi/12752487.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;. Kuvassa näkyy myös konepellin ruttu ja ruosteenalut.
Ensinnäkin, kiitos vastaajille. Nolottaa, etten innostuksessani viime kesänä ole muistanut kiittää. Pyyhkijät alkoivat taas menemään pois päältä, kun irrotti tuon alemman virtajohdon reikäpeltikantisesta pyyhkijänmoottorista, kuten Akaile mainitsi. Ihmeellistä.
Tänä kesänä räntäsateessa kuului jokin ääni ja pyyhkijät lakkasivat toimimasta. “Onneksi” korjaamo, jota olen käyttänyt, oli kesälomalla, joten piti ruveta itse miehen avustuksella selvittämään asiaa. Lopputulos: siitä pyyhkijän moottorista oli jotenkin löystynyt aikojen ja nimismiehenkiharoiden (?) saatossa ruuvit, jonka johdosta moottorin puoliskot olivat löysällä, jonka johdosta toinen osa oli “tippunut” löysemmälle siten, ettei hammasrattaat enää saaneet kosketusta toisiinsa. Nyt toimii taas – sekä pyyhkijät että palautus! Ja kylläpäs olen nyt ylpeä, kun onnistuin tuossa itse!
Kiitos! Olipas hienoja vastauksia. Niisk….
Olis hyvä tietää pitääkö kannet jälkikiristää remontin jälkeen.
Ite oon luullu ettei tarvi kun ei ole kansipahvia?Ei halki eikä poikki ne paineet vaan pisti ihmetteleen.
Männänrenkaat, hoonaus ja venttiilit ei sen kummempaa.
Olis ehkä selvinny jollain pesulla, tuli nyt avattua moottori.
Toivottavasti tuli niin hyvä et perikuntakin hämmästelee.
Osat ei ole hirmu kalliita ja työhän on ilmaista!
Kokemusta rikkaampi, jotkuthan laittaa hynänsä jopa golfiin!Hei,
minulla on Tiina 74, siinä on molemmat lampunpohjat heikot ja vasen umpio myös. miten on, molemmat umpiot Cibie ja lampunpohjat Lahteen toimitettuna, kevättarjous? yritän saada kuljettimen katsattettua parin viikon sisällä
terv. kariKiitos tarjouksista! Ohjeiden mukaan ite kunnostettu, yritän läpäistä katsastuksen, mikäli tarvitsen osia, niitä näyttää löytyvän Gustafilta!
Terve.
Kevyen remontin jälkeen öljyvuoto jäi historiaan.
Uusi hauska huomio tuli kun kävin pakokaasuhuollossa.
Letku putkeen ja asentaja sano et saa helv liikaa.
Väänsi säätöruuvin kiinni niin mylly pyöri vaan vaikka olis pitäny sammua.
Imee kuulemma jotain muuta kautta ainetta.
Kaikkiin kysymyksiin tämän jälkeen oli vastaus asentajalta: en tiedä!
Heitin Lahden reissun, hyvin kulkee, vähän miettii kun antaa hanaa.
Ja soppaa tosiaan palaa, bensapinta tarkistettu, ilmanputsari vaihdettu.
Kiva on kuitenkin et pääsee ajeleen kun kesä painaa päälle.
Kerron vain tuloksen kun aika moni viitti vastata kun kyselin.
Ja eihän bensan saanti ole mikään ongelma, Tampereellakin on monta mestaa
missä myyvät,vaikka ollaan hämeessä!
Tulee kirjoitussormi kipeeks, täytyy lopettaa.
Mukavata kessää!Mulla on kestäny vastaava rele pari vuotta.
Muuten sama mutta neliskanttinen, motonetistä ostettu.Teen sitten kun mylly on uusilla osilla kasassa.
Laitetaan vielä syy vuotoon jos jotain kiinnostaa.
Sain senioriharrastajalta neuvon mitata sylinterin paineet.
Tulos= v10.2 o5.0 öljyä sisään ja uusi mittaus o8.7.
Vaihdamme männänrenkaat hoonaamme silinterit.Otsikkoon myynnin kyseessä alkuun M: helpottaa lukemista.
Jaettu omaksi alueekseen pois myydään palstalta. Keskustelu on sallittua ja jopa toivottavaa mutta vastoin hyviä tapoja emme hyväksy. Malttia siis. Terveisin Ylläpito ML
Moro.
Löyty Ruhla-ddr merkkinen äänitorvi halkaisia 120, ilmeisesti 12v. Volteista en ole varma.
Torvessa oli myös merkintä TLG-4487,jos jollekin asiaan perehtyneelle tämä jotain kertoo.
Iskemätön ja musta väriltään. Kävisikö tämä.On joutilas minun romuissa.@Akaile wrote:
Taisi tässä ketjussa tulla jo kaikki oleellinen ketjun aloittajan kannalta 😆
Kiitokset kaikille kommentoijille. Öljyvalinta ratkesi, mutta tuo hypoidijuttu jäi vielä ihmetyttämään. Perävälitys rättärin laatikossa on samassa öljyssä vaihteiden kanssa, ja esimerkiksi Neste ja Mobil suosittelevat rättärin laatikkoon GL-5 hypoidiöljyä. Toisaalta rättäriguru Jasun mukaan perävälityksen rakenne ei ole hypoidityyppinen, eikä paineenkestolisäaineistusta siis tarvita.
Myös kaikki tässä viestiketjussa kirjoittaneet suosittelevat ei-hypoidiöljyä GL-4 käytettäväksi synkronointien säästämiseksi. Olen kuitenkin itse käyttänyt rättärissäni hypoidiöljyä viimeiset >20 v / >parisataa tuhatta kilometriä, eikä vaihteisto ole siitä ottanut nokkiinsa. Synkronointi ja muukin toimii kuin uutena.
Laitan kuitenkin kehutun Red line MT-90 GL-4 öljyn laatikkoon uteliaisuuttani huomenna talviseisontahuollon yhteydessä. Siitäkin huolimatta, että mm. Red line kehuu, että heidän hypoidi GL-5 vaihteistoöljynsä “Ei aiheuta korroosiota punametalleissa (pronssiset synkrot) normaaleilla lämpötiloilla”. Mobilin nettisivujen mukaan heidän hypoidiöljyllään taas on “Erinomainen ruosteen ja korroosionesto, suojaa kupariosia syöpymiseltä”.
-
JulkaisijaArtikkelit