Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jasu kirjoitti taannoin, että “Sätkän laatikossa on ns. normaali kulmavaihde, ei hypoidipyörästö, jolloin öljyssä ei tarvita hypoidilisäaineistusta.”
Toisaalta Neste Oilin netissä olevalla voiteluainelistalla ensimmäisenä suosituksena rättärin vaihdelaatikkoon on Neste Hypoidi TDL S 75W-90. Mobilin nettisivusto suosittaa rättärin vaihdelaatikkoon öljyksi Mobilube 1 SHC 75W-90, joka sekin on hypoidiöljy. Red linen hypoidiöljy näyttäisi olevan 75W90 NS GL-5. Onkohan tästä kenelläkään kokemuksia?
Omistajan käsikirjasta ei löydy vastausta hypoidiasiaan. Millaisia kilometrimääriä kiltalaisten vaihdelaatikoille on kertynyt, ja kumpaa öljyä GL-4 vai GL-5 on käytetty?
Tavaran arvon saa selville kun myy sen ja laskee rahat.
^Kiitos vinkistä! menin ketjun ansiosta luultavasti vielä enemmän sekaisin 😉 Mutta koska tuo tapahtui kaatosateella, niin täytyypä kokeilla, josko olisikin jo itsestään korjaantunut kulkimen levätessä katoksessa… Ja ryhtyä sitten tutkimaan tarkemmin, jos on syytä. Mitään naksauksia en kylläkään huomannut, mutta johan tuossa on monta asiaa, joita voi koettaa.
Kiva ajo, kiitoksia järjestäjille ja ilmakin suosi.
l
Laita kakkosen kautta ykköselle, saattaa auttaa.Kyllä.
Hommaamme lasit, en olisi siltikään tiennyt kuhan jotain arvasin.
Jostain tuli mieleen Simca.Olisko?
Niitä lukkopaloja ajattelin sillä että jos ei mene samaan kohtaan kun oli, niin ne nystyrät vääntää putkee.
Pelliseppähän kutistaa peltiä kun lätkii sitä viilalla. Täytyy kattoo onko runko nitkahtanu.Onko ajokuntoon saattamiseksi muuta estettä kuin bensa letkut ja akku.
Ja muuten missä kunnossa rättikatto on?
Muuten kuulostais hyvältä pikku projektilta 1000E ?Taas kokeiltiin.Saavi koneen päälle ja täyteen valmista liuosta.
Poistoletku suoraan saaviin eli sama aine kiertää mailmantappiin.
Pesutulos hyvä mutta saavissa litku seisoessaan alkaa aika nopeesti homehtuun.
Aineet joutuu usein vaihtaan, mutta kyllä vaiva kannattaa.Akaile wrote:Ainakin yhden tiedän 80-luvulta. Siinä oli jopa anturi venttiilikopassa haistelemassa rajalämpöä puhaltimelle.
Minulla oli 80-luvulla juuri noin viritetty 2cv4-74.
Se oli silloin sininen, olisko sama peli ja mahtaako olla hengissä?
Kabiinissa oli lisäksi katkaisia jolla propellin sai päälle.
Ihmettelin kanssa noita läpipultteja kun oikealla on korviin menevät pultit.
Ettin miljoonalaatikosta sopivia pultteja mutta ei löytynyt, erikoinen koko vissiin.
Vehje on varmaan saanut niitin vasemmalle ja korjattu näillä osin.
Jimmin linkeissä oli melken samatapanen akseli.Tommonen ero niissä on.
Noita nippoja laittaessa huomasin että vasen tukivarsi edessä on erilainen kun oikea.
Siis muutakin kun kätisyys.Siinä on keskellä n.15mm syvennys ja nousee laakerin kohdalla takas.
Selvästi erilainen kun akailen kuvissa.
Rupes vaan kiinnostaan minkä takia? -
JulkaisijaArtikkelit