Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kiitos toverit neuvoista!
Täytyypä nyt sitten aloittaa purkaminen ja ne hienomekaaniset työt.
TypyOnkohan tuo nyt Manu noinkaan mahdollista sillä jos asennan moottoriin vivun vasempaan laitaan niin seuraavaksi pyyhkimet pyyhkivät konepeltiä, vai olenko väärässä? Minun ymmärryksellä on ainoa mahdollisuus saada muutettua moottorissa pysähtymispaikkaa. Kysehän ei ole väärään kohtaan asennetuista pyyhkijöistä kuten ymmärtääkseni Isoo-Jukka tarkoitti.
Tarkoittaako Manu tuota Sitrosen B-konetta?
Itsekkin mietin sitä mutta täytynee selvittää koneen tarkemmat tiedot! Muuten koneessani ei ole mitään koodi kylttiä. Ohjekirjassa on ilmoitettu tehoksi 21kw mutta konehan voi kuitenkin olla mikä tahansa.
Kulkee kyllä aivan riittävästi mutta mielestäni puhtia puuttuu ja koneesta kuuluu varsinkin tyhjäkäynnillä toiselta puolelta “tikitys” ei kolinaa? Olisikohan vain venttiilin välykset pääseet jostain syystä suurenemaan, täytynee tarkistaa. Myös kiihdytettäessä ampuu kaasariin varsinkin kylmänä?Näin hieman arvelinkin.
Tietysti rahallisesti on vähän käytetty hyvä varmaan paras vaihtoehto mutta mistä sellaisen löytää?
Siksi olisin valmis ostamaan vaikka uuden mutta mistä sellainen kannattaa ostaa ja mikä olisi tehokkain versio? Minulle on aikanaan kerrottu ja rekisterikirjassa lukee 29hv? Mistähän asian voisi tarkistaa, onko koneissa merkittynä jotain mistä tunnistaa?
TypyNo niin, nyt kulkee!! Vaihdoin kiihdytyspumpun kalvon vaikka olikin ehjä ja poistin kaikki välykset vivustoista. Enään ei köhäse painaessa kaasua vaan lähtee, tosin vähän verkkaisesti kiihtymään. Uskon että nyt loput “voimista” löytyy kun säädöt saan paikalleen. On se vaan hienoa kun voi laittaa satasessa vasemman vilkun päälle ja painaa kaasua tuloksellisesti!
Kiitos kaikille minua viisaamille tietäjille avusta!Tarkastin kärkivälin. Oli 0,2 ja suurensin 0,4 ään. Kaasarin mutterit on tarkastettu ja varmuudeksi laitoin uuden välilevyn. Kärkivälin venytyksellä sekä bensapinnan korotuksella kulkee nyt sen verran että mittarista loppuu lukemat mutta, se perimmäinen vika on edelleen tallella. Kun painaa kaasua nyökkää ennenkuin lähtee kiihtymään? Enään on mielestäni kokeilematta uudet kiihdytyspumpun kalvot. Jospa se tasainen liru on kuitenkin liian vähän? Kerron kyllä jos vika löytyy. Olisi mukava jos joku täältä etelästä jolla on iskussa oleva kuljin kokeilisi tuota minun kuljinta. Jospa vain vaadin Typyltä liikaa?
Olin väärässä. Avasin kannen ja olihan siellä tietenkin kaksi kohoa ja al-lirputinkin. Bensan pinta kohon keskinavasta kanteen oli 28mm. Taivutin niin että nyt on 21mm ja yllätys yllätys ei vaikuttanut tukkoisuuteen yhtään. Mielestäni jopa kulku hiukan heikkeni.
Olisi tosiaan hienoa jos voitaisiin katsoa seosta värikynttilällä ja laittaa sytky strotoskoopilla paikalleen! Jos laitan tapilla kulku pysähtyy täysin ja mopoautot menee ohi. 😐 😐Mutta kun alumiinista liparia ei ole! Koho on muovia ja neula tulee suoraan siihen kohon pesään. Mielestäni mitään säätö mahdollisuutta ei ole? Siksi epäilenkin ettei pinta ole ainakaan muuttunut ellei ole ollut alkujaan liian matalalla. Avaan tänään kannen ja kuitenkin mittaan pinnan ohjeen mukaisesti.
Uskon että nuo luvut on ihan oikeassa paikassa koska kulkimessani kuski istuu oikealla.
Olisipa Miki hienoa jos joskus joutaisit Espoon suuntaan. Voisitko pitää asian mielessä ja vaikka soitella kun sinulle sopii. Minua saa kiinni numerosta 040 5703833.
Muuten miten se bensapinta voi muuttua kun kohot on muovia ja neulan istukka kiertein? Niin ja tyhmä kysymys vielä, jos tarvitsee niin miten sitä voi säätää?Rungossa näyttää olevan 18/26 mutta kannen ruuvin alla on stansattu al-lappu jossa on Solex 26/35? Mikähän on oikein? Osaatko kertoa mikä on oikein ja mikä on pinnan korkeus? Muuten mun kulkimessa luvut on kuskin puolella! 🙂
Sitä pintaa en ole tarkistanut kun en ole tiennyt oikeaa korkeutta ja mistä, miten se mitataan? Kaasari on Solex 26/35.
Kaikki suuttimet on vaihdettu uusiin eikä vika korjaantunut.
TypyNiimpä mutta kun siellä sytkyssä kaikki uutta! Mitä sille voi tehdä, pitääkö konkkia ja kärkiä ostaa repullinen vai miten niiden uusien toiminnan voi varmistaa? Aikamoista arpomista! Kiihdytyspumpun suihku on yhtenäinen mutta ei kovin voimakas? Mistähän uusi kalvoja löytyy, onko kaasutinexpertti ainoa Solexin taitaja etelä suomessa? Vikaa on vaikea kuvailla mutta tuntuu kuin menovesi loppuisi ennen toisen kurkun aukeamista, hyytyy. Toisella kurkulla kyllä mennään ihan ok
Kiitos siitä keskipakosäätimen vinkistä mutta kun sekin on uusi ja tsekattu että toimii.
TypyTarkistin kiihdytyspumpun. Roiskii pienimmästäkin liikahduksesta. Tosin, mikä sitten mahtaa olla se oikea määrä? Pitääkö tulla sumuna vai pienenpojan liruna?
Jos koettaisin vaihtaa kärjet (uudet) ja konkan (uusi) 123-sytkyyn paranisikohan? Onko kellään kokemusta asiasta? Tiedettekö säätyykö sillä ennakot paremmin?
Alkaa muuten loppumaan keinot! Ei kai tällainen käytös ole ominaista?
Typy -
JulkaisijaArtikkelit