Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hienoa oli olla paraatissa mukana. Järjestelyt toimi, keli oli hieno ja paraati sujui käsittääkseni ilman kommelluksia. Tosin en tiedä mitä peräpäässä tapahtui koska itse olin varsin alkupäässä letkaa.
Paraatin kalusto oli varsin kattava, tosin mehari joukosta puuttui kuten myös Herra P omistama farkkumallinen DS. Eipä silmääni osunut myöskään yhtään AX:ää, olisi pitänyt varmaankin painostaa Jenniä ja Joelia vähän enemmän.Rauno
Päivitystä retkeen:
Retken aikana on tarkoitus tutustua Viron vähemmän tunnettuihin matkailukohteisiin.
Matkan aikana tehdään mm. risteily käsikäyttöisellä Kavatsun lautalla Emajoen ylitse, Viron ainoalla lossilla. Monet muistavat varmaankin aikoinaan Hannu Karpon lossista tekemän ohjelman YLElle. Lossi karkasi vuonna 1983 ja palautettiin 1993. Koko ajan lossin poissaollessa tuli lossivahti päivittäin työpaikalleen ja nautti täyttä palkkaa, ehkä vähän jotain muutakin.Matkan aikana tehdään myös viisumivapaa vierailu Venäjän puolelle, halukkaille. Erikoista, mutta totta.
Latviassa ollaan kaksi vuorokautta Aluksen kaupungissa. Sieltä voi tehdä virailun naapurikaupunkiin Gulbeneen kapearaiteisella museojunalla, joten ei muuta kuin varaamaan kesäloma kyseiseen ajankohtaan.
Retkelle ei ole mitään varsinaista osanottomaksua ja muutkin kustannukset on koetettu tinkiä minimiin.
Asia on vireillä, mutta lopullisesti asia varmistuu kun aika koittaa. Nyt on ongelmana jäällä oleva vesi.
Lisätietoja Tampereen jaoksen sivuilta.Rauno
Jukka oli oikeassa sen suhteen mitä mainostettiin, eli Ranskalaista kuohujuomaa, Grand Cavalier. Pullo maksoi 29 ja lasillinen 4,5 paikallista yksikköä.
Paikka oli Liettuassa oleva Siauliai niminen kaupunki. Törmäsimme mainokseen ravintolassa jossa olimme porukan kanssa lounaalla Riikasta lähtömme jälkeen.
Juoma jäi tosin maistamatta, mutta ystävällinen tarjoilijatyttö antoi meille parit hienot 2CV aiheiset mainokset matkamuistona mukaan.Rauno
Jokohan homma alkaa olla OK.
Tänään käytiin taas jumiutuneen ohjauslukon kimppuun. Ensin oli tarkoitus porata sivussa olevan pellin pari pientä niittiä pois ja selvittää löytykö sieltä jotain. Tuli ongelma, niitit oli niin lujaa ainetta, että poranterä ei niihin pystynyt. Ei muuta kuin pellin ja lukon rungon välistä piikki sisään ja väkisin pelti irti. Pelti irtosi ja takana oleva jousi ponnahti pois. Samalla, kuinka ollakkaan, avain alkoi taas liikkua suunnilleen normaalisti. Kun peukalolla simuloi jousta, niin lukko tuntui toimivan aivan niinkuin pitikin.
Mikä oli vialla, en tiedä? Jotain lukossa oli jumissa, joka laukesi kun aloimme hieman kovakouraisemmin lukkoa käsittelemään. Nyt kuvassakin näkyvät liikkuvat osat voidaan rasvata ja toivoa parasta vielä senkin jälkeen kun pelti ollaan saatu paikalleen. Pelti on tarkoitus on kiinnittää parilla pienellä ruuvilla niittien sijasta.Kuvassa nuoli osoittaa liikkuvia osia jotka painuvat jousen voimasta kohti rattiakselia lukiten sen tarvittaessa.
Rauno
Sähköt saatiin palautettua entiselleen ja seuraavana varmaan keskityttävä rattilukkoon.
Avaimen oikeellisuus on varmistettu, kotoa löytynyt vara-avain oli samanlainen ja toimi myös yhtä huonosti. Tarkasteltiin myös Iso-Jukan antamaa vinkkiä haittojen tippumisesta, mutta vertaamalla asiaa ehjään lukkoon, niin olemme vakuuttuneita attä avain menee riittävän pitkälle eli pohjaan asti. Avain vain ei känny pätkääkään lukkopesässä. Virtalukon pohjakin irroitettiin, mutta sieltäkään ei löytynyt apua.
Voiko lukkopesän saada jotenkin irroitettua rungosta ilman koko paketin irroitusta?
Rauno
Taisi olla toinen tai kolmas päivä Mostista paluun jälkeen kun aloimme jo suunnittelemaan Salbriksen matkaa. Vaihtoehtona oli nimenomaan meno autojunalla Hampurista Avignoniin. Ennen kokousta voisi kierrellä hieman välimeren rantaa ja eteläranskaa. Tälläkeinoin saisi hieman säästettyä itseään ja kalustoa eikä hinnatkaan tunnu ainakaan vielä pahoilta.
Toivottavasti Salbriksessa nähdään,
Rauno
Ikaalisista löytyy talvikaudelle edullista säilytystilaa muutamalle sätkälle. Matkaa Tampereelta noin 50km. Tarvitsevat voivat ottaa suoraan yhteyttä Lehtimäen Tokeen 04oo 333 987.
Tampereen jaoksen www-sivuilla on tietoa ohjauksesta ja sen kunnostuksesta kohdassa Uutisia ilmoituksia. Kaikki samat tiedot ovat myös Killan sivuilla.
Myös tarvittava erikoiskalu löytyy jakarimestarin kätköistä. Yhteystiedot löytyy www-sivuilta.Mikäli maddiksella on mahdollisuus poiketa Härmälässä, niin voimme selvittää missä välykset ovat. Ota yhteyttä.
Rauno 04oo 851 489.
Kerronpa myös oman pakuni -61 vastaavasta ongelmasta. Reknro oli 2, joten sama ongelma eli heti käyttöönotosta katsastukseen. Käyttöönottopvm rekisteriotteessa oli 0.0.1961.
Otin ensin yhteyttä AKE:een ja tilasin siltä koko historiatiedon. Siellä talletettu historia alkaa vuodesta 1966, joten sen perusteella voi löytää jo oikeaa tietoa.
Minulle sieltä selvisi rekisterinumero, joka oli ollut -66 käytössä. Onneksi se oli hämeen läänin rekkari, joten minulla oli suht. lyhyt matka mennä Mobiliiaan etsimään ennen ATK-kautta olleita autojen kantakortteja. Kantakortteja selaamalla löysin Pakuni ensimmäisen kantakortin, josta sain Mobiilian leimalla varustetun virallisen kopion. Pakuni ensimmäinen reknro päättyi myös numeroon 2, joten siitä ei ollut apua katsastukseen. Kantakortista selvisi kuitenkin ensimmäinen rekisteröintipvm, joka sattui olemaan elokuulla. Katsastuskonttori Tampereella suostui laittamaan tämän päivämäärän rekisteritteeseen, joten nyt on katsastus mukavalla ajankohdalla. Samalla otin myös alkupään rekisterinumeron käyttöön uudelleen.Rauno
Tampereelta löytyisi parilla kympillä muutaman kesän käytetty, mallia biltema.
Vaihtui menneenä kesänä 12V:iin ja on siten tarpeeton.soittele oo4oo 851 489
Rauno
Otamme osaa suruusi Arja. Voimia ja jaksamista sinulle ja läheisillesi.
Iloista, auttavaista ja niin pohojalaista Pertsaa muistellen,Mervi ja Rauno
Lasselle tiedoksi että nykynavi on vähän kuin kannykkä, sitä voi hyödyntää opastuksen lisäksi muuhunkin kuin sen omimpaan perustoimintoon.
Se tosiaan toimii puhelimena. Oli jopa niin fiksu, että ihan itse osasi imaista kännykän puhelinluettelon sisäänsä. Puhelun tullessa ruutu näyttää kuka soitti, jos nimi löytyi luettelosta. Yhdellä tökkäisyllä muodostuu puheyhteys. Lähtevät puhelut ovat yhtä helppoja.
Voi olla että pakussa tulevana kesänä kyseistä ominaisuutta ei välttämättä voi tehokkaasti hyödyntää ympäristömelun takia.
Itselleni perustelin navigaattorin ostoa tulevalla kesäretkellä. Tavoitteena oli löytää laite jossa olisi itäeuroopan kartat ja vielä sellaiset joissa on muutkin kuin päätiet. Tämä kriteeri pudotti joitain malleja listalta pois ja oli lisäksi helppo todentaa ostotilanteessa yrittämällä syöttää haluttua itämaan katuosoitetta.
Päädyin malliin TOMTOM 730, Tähän saa ainakin maksua vastaan karttoja päivitettyä tarvittaessa valmistajan kotisivuilta. Kauppaan jo sisältyi yksi ilmainen päivitys kuukauden sisällä ostohetkestä.
Tässä mallissa tulee lisäksi muutakin hyvää mukana, esim. bluetoothilla hienosti toimiva hads free.Rauno
Ei sattuis yhtä ylimääräistä pikkupakun kattoa löytyä ????
Rauno
-
JulkaisijaArtikkelit