Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Täälä löytyy kuvallinen ohje Tampereen jaoksen koulutusillasta:
11.5.2013, 16:52 vastauksena käyttäjälle: Tampereelta varastettu harmaa Special ON LÖYTYNYT! #169105Laitanpa kuvan kyselyyn. Kyseessä on kuitenkin perus harmaa rättäri. Selkein tuntomerkki on reijitetyt 2CV vanteet joita en ole muualla nähnyt.
Tänne ilmanmuuta joukolla mukaan. Minä ainakin kannatan vilpittömästi eri merkkikerhojen välisiä yhteistapahtumia.
Rauno
Noin 280 kulkuneuvoa oli Sastamalan paraatissa mukana, 2CV pohjaisia ehkä parisen kymmentä.
LIsää tietoja ja kuvia löytyy linkistä:
http://www.tyrvaansanomat.fi/Ajankohta/1194810909062/artikkeli/vanhojen+vehkeiden+vappuparaati+kuvina.htmlRauno
Hieno idea. Naamakirjassa painain heti tykkää nappia.
Rauno
Minulla on tietoa. Arja tai sinä voitte soittaa.
04OO 851 489
Rauno
http://www.youtube.com/watch?v=FkQX8uS2Ou4
Oheisesta linkistä löytyy Mustangiporukan kuvaamaa ajoa Mustangeista ja Mercurysta.
Rauno
Keli oli loistava. Omalle kohdalleni sattui ensimmäinen aurinkoinen vapaapäivä moneen kuukauteen. Vieno pohjoistuuli toki yritti löytää tiensä vaatetuksen alle pahoja tekemään.
Radalle oli edellisten suojien aikaan noussut vettä joka oli nyt jäätynyt mukavan liukkaaksi ajoalustaksi. Kuten Joel kertoi, 2CV kuskeja olisi mahtunut mukaan reilusti enemmänkin. Lieneekö Mustangipelko karistanut osallistujia omista joukoistamme, mutta onneksi sentään kolme rohkeaa kuskia oli paikalle tullut.
Kisassa ajettiin yksitellen pari kierrosta ja lähtö perinteisesti lipulla. Kaikille halukkaille otettiin aika, ja yhdelle penkkaan pösäyttäneelle Mustangille annettiin mahdollisuus uusia.
Autot on pakko jakaa tuloksissa kahteen ryhmään, piikkirenkailla varustetut sekä vakiopelit vakiorenkailla. Vakiopeleissä oli mukana sätkien ja Mustangien lisäksi yksi vakio Bemari ja yksi amerikkalainen ”pieni” kuorma-auto.
Valitettavasti Mustang-tuntemukseni on hieman heikko, joten autojen tarkat tyypit puuttuvat.
Tulokset aikajärjestyksessä:1. Ralli Mustang, piikkipyörät, kuskina Elisa, aika 1,35. Elisa siis rökitti kaikki muut, hyvä Elisa.
2. Mercury, piikkipyörät, Lauri, 1,42. Mercury oli vakiopeli jostain 70-80 luvulta. Perinteinen amerikanrauta sellaista kokoa johon nykyaikainen ultrakevyt lentokone voi laskeutua joko etu- tai takapelille pitkittäin tai poikittain. Täytyy vaan ihmetellä miten hyvin kuski sai kuutiotuumien tehot siirrettyä liikkeeksi. Oli näyttävää menoa.
3. Ralli/rata BMW, piikkipyörät, 1,42, SamiVakioautot:
1. BMW 325i, Jukka, 2,03, Näyttävän pehmeää menoa.
2. Citroen 2CV, Joel Inkiläinen, 2,07. Hyvä Joel !
3. Citroen 2CV, Timo Kosonen, 2,08. Timolta myös huippu suoritus.
4. Mustang, Vesa, 2,08
5. Mustang, Petri, uusinnan jälkeen 2,08
6. Citroen 2CV, Seppo Niemi, 2,19
7. Mustang, Harto, 2,19
8. Mustang, Taisto, 2,20
9. Arska kuorma-autollaan sai ajaksi, 2,30. Alla ei tainnut olla edes nastoja, mutta takana oli toki paripyörät.Ei tarvinnut rättäriporukan hävetä suoritustaan. Toivottavasti ensi keväänä saadaan sama sessio aikaan ja hieman useampi rättäri myös radalle.
Kiitos Sadulle meidän puolen järjestelyistä, Markulle aikojen otosta, kaikille kuskeille, Mustang- porukalle ja Oriveden seudun UA:lle radasta ja kioskin ylläpidosta.
Kuvat jäi ottamatta kun hoitelin lähetystä ja kirjurin hommia. Josko joku muu niitä tänne joskus myöhemmin laittaisi.
Rauno
Kaikki jo varmaan malttamattomana odottavat miten Sätkien kävi Mustangien joukossa.
Odotelkaa vielä hiukan, laitan seuraavaan viestiin tulokset.Jätä Manu mustangi kotiin ja tuu sätkällä niin voit pitää omaa tuttua lakkiasi.
Kuten ylla mainitaan rata aukeaa klo 12.00. Puomi tulee taas eteen muistaakseni klo 18:00.
Aikaa on siis ajella. Ratamaksu on 20€, jonka Oriveden UA haluaa todennäköisesti kaikilta jäälle kulkimilla menijöiltä. Tämä selviää tarkemmin viimeistään paikanpäällä.Voittaja selvitetään kelloa vastaan ajamalla. Toteutus tehdään perinteisesti, eli kolarivaaraa toiseen kulkimeen ei pitäisi tulla. Se mitä sarjoja on, riippu ketä tulee paikalle. Jos sarjoja on useita niin eiköhän ikä ole toisarvoinen seikka, katsotaan mitä pellin alta löytyy ja tehdään mahdolliset sarjat sen mukaan.
Toisaalta eihän tästä mitään verta pakkiin kisaa tehdä, pääasia että joku voittaa mustangit. Ota siis Joel ne piikit mukaan.Kypäräpakkoa ei ole, ei edes turvavyöpakkoa jos sellaisia ei löydy. Ajo jäällä on tietysti omalla vastuulla niin harjoittelussa kuin kisassakin.
Croisetten mainitsemasta linkistä löytyy ajo-ohjeet radalle. Seuraamalla sairaalan opasteita ollaan jo lähellä, loppu kannattaa varmistaa linkin avulla.
Rauno
Niinkuin Sadun ilmoituksesta näkyy niin ajot pidetään, ellei luonto pane kovasti kapuloita rattaisiin.
Nyt varastoista kunnon piikit alle, esabin lukko + muut hienosäädöt niin eiköhän muskeliautoilla ole ihmettelemistä.
Tarkemmat aikataulut ilmestyvät tänne ja sinne Facebookin erääseen ryhmään.
Viimehetken ratatiedot saa Sadulta 050 4054 254.Aivan turha sovellutus, valitettavasti. Itse huomasin jo vuosia sitten.
Rauno
Anna mennä vaan, sama osoite kuin edellinenkin linkki jonka laitoin.
Minulle ei ainakaan vielä ole mitään pilkkuja ja paiseita ilmaantunut.Rauno
Muistaakseni vanhuksen nokkalaturin max teho on noin 110W, eli karkeasti laskien max latausvirta on 110W / 6V, eli vajaat 20A. Se kuinka paljon latausvirta käytännössä on, riippuu kuormituksesta ja akun tilasta. Laturi pystyy periaatteessa syöttämään juuri sen tehon minkä kulutus vaatii.
Tasavirtalaturin säädin on tosi älykäs keksintö. Periaatteessa tyhjäkäynnillä ei latausta tapahdu, vaan sopivasti kierrosten noustessa jännitteenvalvontarele havaisee kierrosten/jännitteen nousun ja kytkee latauksen päälle. Se miten säädin on säädetty ratkaisee sen milloin lataus alkaa, periaatteessa voi toki alkaa jo tyhjäkäynnilläkin mutta laturihan on silloin vielä varsin tehoton.
Jos paikat on kunnossa, liittimet hyviä ja toimivia sekä säädin OK, niin AK65:n mainitsemia ongelmia ei esiinny.
Rauno
-
JulkaisijaArtikkelit