Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
…huohotinventtiili on uusi ja alipaine on hyvä, kuten tuossa jo mainitsin.
Kiitos linkistä!
Rexa
Terve
Tarkasta bensapinta ja ilmavuoto imusrjasta (tiiviste).
Terveisin
RexaTerve,
ja kiitos vastauksista !Terveisin
RexaTerve!
Asensin kyseisen adapterin sätkääni. Kiinnitysholkkia ei löytynyt valmiina, mutta tekemällä sen sai.
Öljyn lämpö näyttää olevan maski keulilla 80 C (ulkolämpötila noin 10 C), maski poistettuna
noin 70-75 C (molemmissa rauhallinen 80km/h maantieajo). Bilteman mittari (32-204) on hieman epätarkka lukea.
Olisin asentanut myös öljynpaineanturin, mutta ainakin Bilteman malleissa se on niin suuri, ettei se mahdu ko. tilaan.Kannattaa poistaa tuo anodisointi kiinnitysholkin alta, jotta anturin maadoitus onnistuu varmemmin.
Käyttämättömien reikien tulpat vuotaa, jos niihin ei laita tiivistemassaa.Öljysuotimien valikoima on nyt laaja. Esimerkiksi FRAM PH9014 (Motonet code 15-2032) on
samankokoinen kuin sätkän alkuperäinen suodin, Bosch P3033 noin 1/3 suurempi jne.Tässä joitakin kuvia (jos linkitys onnistui).
Terveisin
RexaTerve!
Kun kelloseppä poraa reiän kellosepän sorvilla niin se on tasan 1,10 mm 😀
Hommasin myös 1,05 ja 1,07mm teriä => rottakokeet jatkuu,
mutta se kulutus ?Terveisin
rexaTerve!
Mikä on normaali polttoaineen kulutus sätkälle (2CV6 /kaasari 26-3 SCIC (kurkut 18/26) ?
Pääsuuttimen koolla 1.02 mm meni noin 6,2 l/100km
Poratulla koolla 1,10 mm menee lähes 8 l/100kmTerveisin
Rexaps. Miten kuvia liitetään mailiin?
Terve lajitoverit !
Nyt on kaasuttimen kanssa “rottakokeet” tehty!
Kaasarissa 26-35 SCIC (kurkut 18/26) oli tuo nykimisvika (mennäkö vai eikö mennä pintakaasulla), kunnes kaasun painoi niin alas, että toinen kurkku aukesi.
Sain nykimisen kokonaan pois kun porasin ykköskurkun pääsuuttimen 1,10 milliseksi, alkuperäinen oli mallia 102. Ilmeisesti tämä numerointi tulee suoraan milleistä (1,02mm jne). Näin ajatellen tämä 110 näyttäisi olevan suurin suutinkoko tälle kaasutintyypille myös Solexin englantilaisella varaosien myyjällä (ECAS 2CV PARTS), eli seuraavat koot saa valmiina: 102, 105, 107, 109, 110. Olisin kokeillut näitä välikokojakin, mutta ei ollut sopivia poria. Sitrosen myymässä korjaussarjassa suutinkoko on 102 (pienin koko). Bensapinnan säädin noin 19 milliin.
Nyt tulee ajettua ehkä liiankin pienellä vaihteella, koska vetoja on. En tiedä vielä kuinka suuri vaikutus tällä on bensan kulutukseen, mutta ajo on miellyttävää ja tasaista, lähes automaista 🙂
Terveisin
RexaKiitoksia hyvistä vinkeitä, minäpä testailen niitä ja kerron miten kävi 😀
t-reijo
Yksi luotettava mahdollisuus mitata ilmajäähdytteisen moottorin sylinterinpään lämpötilaa on mitata sitä kuten se tehdään pienlentokoneen vastaavissa moottorityypeissä, eikä anturin asennuskaan ole vaikeaa (jos osaa tulpan vaihtaa). Anturina on termopari aluslevyn muodossa, joka asennetaan tulpan aluslevyksi (eli termopari puristuu sylinterin kannen ja tulpan väliin). Sen jälkeen johdot yhdistetään mittariin. Anturia kutsutaan nimellä CHT sensor (Cylinder Head Temperature sensor (tai probe). Katso linkkisivut! 😉
Sensor esimerkki:
http://www.ultralightnews.ca/westach/chtsenders.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Mittari esimerkki:
http://www.ultralightnews.ca/westach/chtgauges.html” onclick=”window.open(this.href);return false;http://fi.wikipedia.org/wiki/Termopari” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
JulkaisijaArtikkelit