Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Yksi kokemus:
http://citroen-elamaeikaytylsaksi.blogspot.com/2011/05/roslin-vuosittaisessa.htmlTuli vaan tuossa mieleen eilen, että olisi kiva jos tännekin seudulle järkättäisiin vaikka ensi keväälle kimppakatsastus. Olisi varmasti kokemuksena kivempi. Kyllä varmasti jonkinlainen porukka innostuisi, varsinkin jos nyt vähän kuntarajojen yli mennään… Vai?
Kiittää äitinä ja toivottaa muille hauskaa sellaista!
Kyllä kelpasi aloittaa päivä ajelulla Roslinilla Tuusulaan kukkia ostamaan…Roslin kun kulkee nykyään niin pirteästi ja kiltisti. 😆
Kiitos Henkan avun, probleema on nyt ratkaistu.
Ongelma oli luokkaa, jota Henkkakaan ei kuulemma ole eläissään nähnyt…ja oli ilmeisesti käyty Roslin läpi melkoisen tarkasti ennen kuin tämä löytyi.
Eli vika löytyi kärkikotelosta, ei kärjistä vaan jousesta. Jousi oli lähes kuoleentunut ja pystyi toimimaan vielä alemmilla kierroksilla, mutta korkeammilla kierroksilla ei enää pystynyt palauttamaan. Miten näin on päässyt käymään, se on mysteeri. Avaimet liian pitkään virtalukossa? Mutta silloin olisi kuulemma puolan pitänyt hajota ennen kuin jouselle jotain olisi päässyt käymään.
Lisäksi bakeliitti kaasuttimen alta oli murtunut, mutta se ei vielä siis ratkaissut ongelmaa.
Itse en siis ollut mukana ihmettelemässä vaan kotona lapsen kanssa ja tämän mieheni minulle äsken raportoi.
Mutta jätti suuri kiitos Henkalle!
Ja muut meitin seudulta vappuajelulle osallistuvat voivat huokaista helpotuksesta, ei tartte viettää vappupäivää meitin konepellin alla. 😆
Oikein hyvää vappua kaikille!
Tämä on puhumani syttyboksi:
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=2845&hilit=velleman&sid=b3f095d7e7f9cbc3a01d1f84f1bf0b60Tuo Vellemanni on ollut Roslinissa viimekesästä ja toiminut mainiosti. Kuten Roslinkin vielä syksyllä.
Roslinissa on käytössä syttyboksi.
Viime syksyn bensat on tankissa, voihan sinne koittaa tunkea tuoreempaa joukkoon…eipä siitä haittaakaan ole. Mutta joo, Roslin siis starttaa ihan normaalista, käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, toimii ihan normaalisti kunnes kaasua painaa puoleen väliin tai yli sen. Silloin alkaa täristää koko kuljinta ja meinaa hyytyä. Kaasua voi siis antaa puoleenväliin muttei enempää. Aikaisemmin meillä on ollut probleema tai ominaisuus, että kaasun puolessavälissä on ollut ikäänkuin kuollut kohta, mutta kun siitä on päässyt yli niin on taas reagoinut ja kiihtynyt. Mutta mystistä kertakaikkisesti.
Akaile, mun muistin mukaan sä säädit sen bensapinnan kesällä 21mm. Ja bensapumppu on uusi pari viikkoa sitten ostettu. Mutta ihmetellään sunnuntaina. Jos emme tule Paavolle asti, niin tulemme matkaan mukaan K-rauta seiskavitosen kulmilta.
Mutterit on tiukalla ja imuvuotoa ei löytynyt. Bensapinta on säädetty Akailen käsin viime kesänä enkä usko sen yhtäkkiä mihinkään muuttuneen. Koitan huomenna ehtiä hakemaan bensan joukkoon puhdistusainetta ja ajellaan vappuajelu hissukseen yhdellä kurkulla. Enempiä ei tähän hätään ehdi. Ja täytyy sitten taas jatkaa mysteerin selvittelyä ensi viikon puolella.
Kakkoskurkkuun ei kasaannu bensaa, pysyy kuivana kuin Sahara. Ajossa toimii normaalisti niin kauan kuin kiihdyttää tai kulkee maltillisesti alle puolella kaasulla. Kun tulee kaasun puoliväli niin alkaa ravistamaan ja meinaa hyytyä täysin. Seosta ei ole mittarilla tarkistettu, pitäisi olla suht kohdillaan kun on säädetty Mustahattuisen miehen neuvoilla. Ajaessa ei olla saatu sammumaan mitä testilenkkiä on nyt muutamana päivänä ajettu. Mieheni ja pari joo-miestä eilen olivat huomanneet tuon, että jos kone päällä ja tukkii kakkoskurkun niin sammuu.
Hih! Tää on päivän paras! Eikä ole muistini mukaan ensimmäinen kerta kun uutisoidaan näistä epäilyttävistä vihreistä pommeista. 😆
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Toivottavasti olen väärässä..??
Se vanhemman mallinen pumppu jossa on bakeliittiset venttiilin läpät on osoittautunut lähes ikuiseksi… 😉Juu toivottavasti olet väärässä. Puhuit kyllä jo aikaisemmin siitä vanhemman mallisesta, mutta kun ei ole mistään löytynyt käsiin sellaista. Muuten kyllä olisin suositustasi noudattanut. (Tämän voinee tulkita siten, että jos jollakulla löytyy jossain vaiheessa vanhemman mallista aarteiden joukosta, niin meille ainakin voi tarjota…)
Kyllä me kokeiltiin, että pumppu on varmasti sökö ennen kuin uusi vaihdettiin. 😉
Tulipa taas harrastettua bensapumpun vaihtoa, tuossa linkki blogitekstiin siitä…
http://citroen-elamaeikaytylsaksi.blogspot.com/2011/04/bensapumpun-vaihto-ja-miten-saimme.html
@miki wrote:
Nyt Helsingin jaokseen jäsenet kipin kapin Facebookiin liittymään ryhmään “2CV Helsinki”. Samaan hengenvetoon, ikään kuin uudenvuodenlupauksena lupaan jorista enemmän lehdykässä ja muualla, sekä muutenkin olla luottamuksen arvoinen 😀 .
JP Miki /hesa
Jos nyt en ihan omiani nähnyt, niin etkös jo jorissut Kympin uutisissakin tällä viikolla jotain tyliin: “Eteenpäin kyllä pääsee, mutta tiukkaa tekee.” ? 😉
Kubrickin Full Metal Jacket leffassa sätkiä ja vietkongit käyttävät kaminaa hyökkäyksessä jenkkien tukikohtaan.
-
JulkaisijaArtikkelit