Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 94)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Eilen oli "erittäin huono ajokeli etelä-Suomessa"… #159998

    😆

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputki kysymys #159009

    Pultteja saatiin, kiitos veera 1-2 😀
    Ja pultti saatiin paikoilleenkin, mutta pärisee edelleen…joten eipä ole syksyllä sätkällä ajeltu. Pitäis vissiin ottaa koko pakoputki alusta alkaen irti ja koittaa vääntää paikoilleen, mutta siihen ei nyt näissä olosuhteissa lähdetä ja kun ei tuo nyt näytä luonnistuvan. Etuvaimennin siis ei asetu paikoilleen (pultit kyllä on kiinni) ja ottaa runkoon kiinni, joten meteli ja tärinä on melkoinen jos kone on käynnis…valotkin heiluu. Joten ei ole ajeltu ei ja ei ajella ei ennen kuin ehkä joskus on pakoputkihommat kunnossa.

    Mutta noista pulteista, niitä on nyt meillä reilu satsi eripituisia M7, joten jos jollakulla täällä lähistöllä sattuu akuuttitarve jokuselle, niin täältä löytyy.

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputki kysymys #159004

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Eipä niitä pultteja löydä muuta kuin erikois pultti liikkeistä..
    Varmin keino on hakea kaverilta sopiva, jos itsellä ei purkuosana löydy…
    💡

    Jep, näin olen vuorokauden aikana todennut. Täytyy hakea tuo yksi kappale kaverilta ja talven aikana tilata Franzosenilta laatikollinen erikokoisia M7 pultteja kunhan keksii mitä kaikkea muutakin samaan pakettiin tarttee. Sieltä siis löytyy laatikkolajitelmina ja yksittäisinäkin…

    Mutta jos joku nyt tietäisi kertoa tähän ketjuun vielä tuon oikean pituuden pultille, niin oisi sekin tieto löydettävissä…

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputki kysymys #159002

    Ja olihan tässä sitten joku juju…ei niitä M7 kokosia ole kovin laajalti tarjolla…

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputki kysymys #159001

    @kari80 wrote:

    Muistaako Roslin että jo Vappuajelulla Kellokoskella sulle/miehellesi kerroin että tuo pultti puuttuu…

    Mies ei myönnä muistavansa mitään…mutta puhuu hämäristä mielikuvista. Eikä se kyllä ees mitään simaakaan juonut… 😆 Mut joo, nyt piti sitten ihan tutkia kun rupes päriseen niin hitosti tossa pari viikkoa sitten. Onpahan tässä jo tiivistelty kaikki pakoputken liitoksetkin uudestaan…täytyy käydä rautakaupas hakeen oikeanlaisia ja kokeilla taas kunhan kerkiää (talviauto hankintani tällä viikolla ja sen personointi on vieny aikaa…Xsara Break jos jotakuta kiinnostaa 🙂 ) . Ja toivottavasti pärinät sun muut kolinat loppuu siihen ja saadaan Roslin talviunille enimmälti kunnossa (öljyt vaihettu, venttiilit säädetty, tulpat tarkistettu, sytytystarkistettu…joten keväällä vaan ajamaan). Miki, jos ei ny millään löyry (luulis rautakaupasta löytyvän), niin otan yhteyttä, kiitos.

    vastauksena käyttäjälle: Tarttis viisaampien apua #158984

    Tuossa linkkejä aikaisemmista keskusteluista vaihteistoöljystä (eli mitä sinne kannattaa laittaa) ja samalla vaihdostakin:
    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=5074&hilit=vaihteisto%C3%B6ljy&sid=a061a6cdda0263ee02908f831f5e1369
    https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=1273&hilit=Vaihteisto+%C3%B6ljy
    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=3278&hilit=vaihteisto%C3%B6ljy&sid=a061a6cdda0263ee02908f831f5e1369

    Itse vaihdoimme kesällä vaihdelaatikon öljyt ja ero oli huikea; ihan kuin olisi koko loota vaihdettu uudeksi. Valitsimme Red Linen öljyn. Pullo on sopivan kokoinen eli kaataa vain kaiken sisään niin on sopivasti.

    Vaihtaessa kannattaa siis poistaa etumatkustajan puoleinen kolmipelti sekä lokari niin on helpompi työskennellä. Ensin kannattaa tosiaan aukaista täyttöaukko. Meillä oli todella tiukassa eli puoli tuntia meni siinä touhussa (vähän wd-40 sprayta, hellää nakuttelua, vääntöä jne. niin kyllä se sitten aukes). Vielä hankalampi oli meidän tapauksessa saada auki tyhjennysproppu. Sen näkee parhaiten edestä kun maassa makoilee. Ja pitkä vääntövarsi helpottaa kummasti. Vanha öljy sitten haisee ja näin kuuluukin olla. Tyhjennyksen jälkeen tietenkin uusi kuparitiiviste (16mm) ja proppu tiukasti kiinni. Uudet öljyt sivusta sisään. Meillä oli ohut muoviletku ja suppilo, letku siis loodan sisään ja suppilon kautta öljy letkuun. Öljy kannattaa pitää sisälämmössä siihen asti, että oikeesti pääsee sitä vaihtamaan. Tai pitää hetken hautumassa lämpimässä vedessä (esim. ämpärissä). Onpi sitten juoksevampaa ja valuu helpommin letkua pitkin vaihdelaatikkoon. Ja sitten vaan täyttöproppu kiinni.

    Ja kun niitä moottorinöljyjä vaihtaa, samalla kannattaa tarkistaa venttiilien säädöt. Tässä yhteydessä täytyy kiittää Musta Hattuista Miestä erinomaisesta opetuksesta viime kevään koulutustapahtumassa, sillä ei tarttenu yhtään miettiä mites se nyt menikään kun tuossa hiljattain öljyt vaihdoimme ja venttiilit säädimme…

    vastauksena käyttäjälle: Sätkät ym. elokuvissa #155316

    Punainen sekä valkoinen Dyane Aki Kaurismäen Varjoja Paratiisissa…sekä CX.

    vastauksena käyttäjälle: Millaisia radioita rättäreissä? #158658

    @Akaile wrote:

    Elektroniset ration antennit tuntuvat pelittävän nykyradioiden kanssa niin hyvin, ettei ylimääräisiä antenninreikiä tarvitse tehdä. Mahtuu taustapeilin “alle” tuulilasiin…

    Kerrotko mistä hankittu? Itsellä on Motonetista vielä kalliimpi elektroninen malli, ja se löytää vain muutaman radiokanavan ja nekin kuuluvat huonosti (ihan pääkaupunkiseudulla paikoissa, joissa pitäisi kuulua hyvin). Eli radiota ei tule kuunneltua ja en kyllä voi suositella.

    vastauksena käyttäjälle: tukivarsien vahvistaminen #149251

    @amikutoseeni wrote:

    Kerran Neuvostoliiton aikaan Murmanskissa ajoin bensa-aseman pihalla eturenkaan viemärikaivon aukkoon. En huomannut kannetonta reikää lumisohjon seasta. Vanteeseen tuli painuma ja tukivarsi vääntyi pahasti mutkalle, mutta muualle kulkimeen ei tullut vaurioita. Tukivarsi oikaistiin paikallisessa korjaamossa suunnilleen muotoonsa ja paluu ajamalla Suomeen onnistui.

    Tämä nyt ei liity keskusteluun mitenkään, mutta ihan pakko kommentoida tätä. On meinaan riemastuttavaa, että joku muukin on onnistunut tekemään tämän eli ajamaan eturenkaan viemärikaivon aukkoon. Tein saman tempun ihan kotimaassa Xantialla vastaavissa olosuhteissa ja naljailua olen asiasta saanut kuulla…kuten myös ihmettelyä, että miten niin voi käydä. 😆

    vastauksena käyttäjälle: Astiavinkki #158212

    Ja Porttipuistossa astiaosaston toisella sivulla kanssa sisustusesineiden puolella. Montakos Akaile hamstrasit? Mulle tarttu neljä lasia matkaan. 😉

    Ja koska tiedän ainaskin yhden, jota myös Vespat kiinnostaa, niin oli siellä Vespa-lasejakin…

    vastauksena käyttäjälle: Astiavinkki #158210

    😆
    Ainakin yksi rättäri mahollista bongata lähipäivinä Portinpuiston Kodinykkösen parkkialueella tuon vinkin jälkeen. 😉

    vastauksena käyttäjälle: Sätkät ym. elokuvissa #155312

    Valkoinen Dyane Almodovarin elokuvassa Intohimon labyrintit…

    vastauksena käyttäjälle: Epämääräinen klok-klok ääni ja syy siihen #158167

    @Isoo-Jukka wrote:

    Pitäiskin perustaa 2CV-wikiin oikein ylimääräisten äänien ja niiden ratkaisujen pankki 🙂

    Jep, hyvähän tuo sinunkin neuvosi oli. 😆

    Ja oikeesti itse tuossa oppi taas uuden osan kulkimestaan ja enpä taida olla ainoa palstalla joka vasta opettelee näitä juttuja…ja varmasti tulee uusiakin, jotka näitä ketjuja pläräämällä opettelevat sätkäänsä hoitamaan ja tuntemaan.

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151502

    @Akaile wrote:

    Autoartikkelissa pitäisi olla vielä yksi alkuperäinen pumppu hyllyssä, Roslini kun kävi toiseksiviimeisen hakemassa kuluneella viikolla 😀

    Niin kävinkin ja yksi jäi hyllyyn. 😆

    Ja tekniikkakeskustelun puolella on ohjeita vaihtoon mun nostamana melko ketjun yläpäässä jos niitä tarttee. 😉 En tosin tiedä meneekö Amissa samoin?

    vastauksena käyttäjälle: Epämääräinen klok-klok ääni ja syy siihen #158165

    Niin siis, tuossa kuvassa on se syy ylimääräiseen ääneen ja homma korjattu kuten yllä kerroin. Vika ratkaistu, mutta aattelinpa vaan kertoa foorumilla jos jollakulla joskus on samanmoista probleemaa ja täältä etsii ratkaisua…että voi sitten vilkaista tuonkin paikan. Ja voihan tuosta joku toinen aloittelija oppia, että tuollainenkin osa siellä levyjarrullisen edessä on.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 94)