Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Akaile wrote:
Hieno homma 🙂 Toivottavasti sain pikaisella konsultaatiolla valettua lisää uskoa harrastukseen näpertelyn merkeissä 😀
Onnistuit 😆
Konsultaation sisältö siis ohjeiksi muillekin pumpun vaihtoon:
@Akaile wrote:Bensapumppu on kiinni kahdella pultilla ja siitä ei kannata sitä kaasarille tulevaa letkua irrottaa ennenkö pumppu on kädessä. Nimittäin letkusta on hyvä pitää kiinni ja taiteilla se pumppu imupakosarjan ohi ylös sieltä konehuoneesta. Ei tarvitse lokaria purkaa, ei mitään muuta suurta. Bensapumpun pultit irti ja älykkyystestiä tekemään, kyllä se sieltä nousee kun erilaisia asentoja kokeilee. Siitä vaan kokeilemaan, ei ole mikään loputtoman vaikea rasti. Uuden pumpun kanssa vanha ruskea bakeliittivälilevy paikalleen Hylomarin kera ja pultteja kiertäessä tulee muistaa, että lohko on alumiinia ja kierteille lähtö on varmistettava ennenkuin alkaa kovaa vääntämään. Ennen kuin ottaa pumpun irti niin kannattaa vielä varmistaa, ettei koko bensalinjasto ole tukossa. Valopukin juuressa pitäisi olla metallinen kaariputki jossa on liitoskohta bensapumpun alaletkulle ja takaa tulevalle letkulle, siitä kun irrottaa takaa tulevan letkun niin jo pitäis bensan valua. Jos ei valu niin bensantäyttöputkeen puhaltamalla pitäisi valua. Jos ei vielä silläkään valu niin johan on tukossa!
Lisäksi ohjeita ja neuvoja operaatioon sai näistä keskusteluista:
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=5724&hilit=bensapumppu&sid=a9768c5de05af467687fa2accb5f3e0f
ja
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=3360&hilit=bensapumppu&sid=a9768c5de05af467687fa2accb5f3e0fJa hyvä neuvo varaosaliikkeestä oli, että tarttee riittävän pitkän varren 11mm hylsyyn, jotta pääsee käsiksi noihin pumpun pultteihin. Meiltä nimittäin ei löytynyt vielä jatkovarsia riittävästi, joten osas käydä hankkimassa ennen ku alkoi hommiin. Ja liikkeen neuvojen mukaan laitettiin bensasuodatin ennen pumppua (aikaisemmin ollut ennen kaasaria).
Bensapumppuhan se oli. Uusi pumppu haettiin aamulla ja laiteltiin iltapäivällä paikoilleen, IHAN ITSE! 😆 Ja taas käy kone kun saa bensaa. Samalla vaihettiin etupäähän uudet bensaletkut. Tankin päällä oleva pätkä jäi vielä vanhaa kun on tuossa meitin kutosessa tosiaan vähän hankalassa paikassa.
Eilen jo kyllä katottiin kun vika ilmeni, että bensaa ei pumpulta eteenpäin tule. Ja kun tänään vanhaa bensapumppua irroteltiin, niin kyllähän sitä nestettä hienosti pumpulle asti tuli 😉
14.7.2010, 10:30 vastauksena käyttäjälle: Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii… #140140Oikeesti tosi pähee ratti! 8)
@nameone wrote:
Jos takaiskuventtiili falskaa niin sitten ei pumppaa mitään
Eli näin tais meillä käydä? Sammus vaan (kiltisti vasta kotiovella) ja ei lähe enää käyntiin. Ei oo bensa loppu. Just ennen kaasaria on bensasuodatin ja siitä näkee ettei pumpulta tule mitään. Ei myöskään bensa haise. Huomenna tarkista vielä ettei oo tukossa koko bensalinjasto, mut en usko että ois ihan yhtäkkiä täysin tukkeutunu.
@Akaile wrote:
Tänään hki-lahti 80km/h koko matkan..4.8 l/100km. Siispä
tehty työ tuottaa hedelmää.😆
Ehdottomasti hyvä hankinta 😆
Loppu murheet kulkimen kanssa eli huono kulku ja silti älytön bensan menekki (7,5 satkulla kevyellä kaasujalalla).Nyt siis muutama päivä ajeltu boksin asennuksen jälkeen: vääntöä löytyy ja kuljin kulkee reippaasti. Kolmeen päivään sisältyi 100km ruuhka-ajoa kaupungissa ja 220km matka-ajoa, josta puolet kevyellä kaasujalalla ja puolet tallapohjassa minkä lähti. Ja näiden ajojen keskikulutukseksi tuli 5,9 litraa satasella.
Ja kulkimelle siis yksi taikasormi kävi auttamassa syttyboksin paikoilleen, korjasi pienen nokanheiton ja tietenkin sääti sytyksen (jossa ei myöskään suuresti mitään pielessä ollut). Tästä lähin osaan kyllä tuon sytytyksensäädön itsekin tarkalleen, sen verran helppoa se strobolla oli.
Ja syttyboksi asennettiin konehuoneen puolelle limupullonpuolikkaaseen koteloituna.
(Ja mainittakoon, että sytytys oli viime syksynä viimeksi säädetty samalla kun vaihdettiin selvästi kuluneet kärjet uusiin. Kondensaattori jätettiin vaihtamatta, koska toimi silloin yleismittarilla mitaten ok. Ja koska uusien kondensaattoreiden lyhytikäisyydestä olen kuullut, niin sovelsin “älä vaihda toimivaa” sääntöä tai jotain.)
Tiedättekö kun ihan oikeasti ois voinu olettaa edes maikkarin näyttävän tapahtumasta kympinuutisten kevennyksessä, mutta arvatkaapa mitä ne näytti kevennyksenä eilen illalla?
Sylvi Kekkosen entisöityä BMV:tä!!!Oispas ollut mahtavaa päästä paikalle, mutta ei onnistunut…
Mutta te jotka olitte, otitte varmaan kuvia? (Mieleen tulee ainakin yksi taitava aktiivinen valokuvaa… 😆 )
Laittakaapas/linkittäkääpäs kuvia, niin päästään me muut ihailemaan.Meillä samaa ilmiötä, mutta ei olla sen kummemmin alettu (vielä) korjailemaan. Väheni oleellisesti tuo veden tulo kun suihkuttelin kotelosuojasprayta tuuletuslasin, tuulilasin ja konepellinsaranan tiivisteiden alle. Ja matkassa on mukana kaksi käsipyyhettä (koska vettä vielä tosi kovalla sateella tulee sisälle): kun sataa, taittelen ne tuuletusräppänän eteen siihen “muovikouruun” (tai mikskä sitä sanois) ja ne imee veden ja pysyy lahkeet kuivina. Että pikavinkiksi jos noita sateita jatkuu päivätolkulla ennen kuin tarkemmin korjailee. Itse siis ei olla vielä viitsitty kertomaani kummempaa tehdä. 😆
Bougicordit on ja ihan tänä keväänä laitetut.
@MoA wrote:
Ja poikkeus taitaa sitten vahvistaa säännön kun meillä on täsmälleen toisin päin? Lämpimällä kuivalla kelillä kuljetaan niin pirteästi ja kylmällä kostealla ei sitten millään. (Tosin lienee meillä jotain mystistä pielessä kunhan vaan joskus keksis että mitä…)
Erotiikkavika taitaa olla 😀 . Siis asiaan, kontaktivika tai koksi loppu sano aikoinaan vanhempikin asentaja…
Konkka on yksi epäilty ja mokoman tilalle on tulossa syttyboksi. Katotaan mitä se sitten vaikuttaa. Tuleepahan siinä samalla sitten sytyskin säädettyä.
Ja poikkeus taitaa sitten vahvistaa säännön kun meillä on täsmälleen toisin päin? Lämpimällä kuivalla kelillä kuljetaan niin pirteästi ja kylmällä kostealla ei sitten millään. (Tosin lienee meillä jotain mystistä pielessä kunhan vaan joskus keksis että mitä…)
Täällä pääkaupunkiseudulla Jumbon alakerrassa oleva suutaripulju teki viime kesänä mulle kopiot kaikista avaimista.
Saadaanpi uusi katto tilalle kunhan maltetaan odottaa, katoissa on takuu ja tässä mittavirhe.
Siis katto on kyllä ollut “kiinni” ajaessa, lukitussalvat edessä eivät vaan ole menneet täysin kiinni, hakaset kyllä pitäny tiukasti. Eli ihan turvallisesti on ajeltu. Katto ei myöskään revennyt, vaan liimaukset takalasin ympäriltä eivät kestäneet. Katto on ehjä, mutta katon ja takalasin yläreunassa on liimaukset irti eli vesi sataa reippaasti sisään.
Jep, reklamaatiota valmistajalle.
-
JulkaisijaArtikkelit