Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ja kestävyys tuli sitten huomattua tänä aamuna: takapenkki läpimärkänä kun takalasin liimaus jo ratkennut. Ei siis kestänyt viikkoakaan. 😥 Nyt ketuttaa!
Tuon Akailen ehdottoman olen nähnyt livenäkin, ja on kyllä varmasti hintansa arvoinen.
Turhamaisena halusin itse ehdottomasti punaisen katon, jonka ostin Autoartikkelista viime viikolla. Viikon kokemus katosta: se alkaa vihdoinkin olemaan sen verran venynyt, että menee kiinni. Ensin ajeltiin etupää “auki”. Sitten saatiin se kiinni sunnuntaina, mutta eilen katon piukkuus veti vielä takapäätä sen verran ylemmäs, että takaluukku ei taas pysynyt kiinni. Joten taas vähän säätöä, mutta nyt taitaa olla venynyt minimikäyttömittoihinsa. Ei kyllä ainakaan ole ikäviä ruttuja… 🙄 Katsotaan miten käytännössä kestää. Toki tämä katon pituuden niukkuus voi johtua kulkimestakin…kai noissa jokusen sentin heittoja voi olla? Mutta lähtökohdiltaan tuolta hankitun katon ei pitäisi olla ainakaan liian lurppa…
Lisää kuvia tapahtumasta: http://picasaweb.google.com/ingetappi/2CVKoulutustapahtuma#
Kuvia löytyypi tuolta: http://picasaweb.google.com/ingetappi/2CV_hesan_vappu_2010#
Ja tiedänpä hyvinkin mistä osasta Akaile on kuvan näpsässy… 😉 Kattelin itsekin paikapäällä, että onpa upea.
Ja kyllä meitä löytyy äitejä, joita tapahtuma kiinnostaa… 😆
Upeita kuvia! 🙂
Sää näytti tosiaan suosineen, näkyi kuvissa tuttuja kulkimia ja naamoja viime viikonlopulta.
Hauskaa vappua! (Vaikka johan se oli ja meni…)
Siirtäkää tämä nyt sitten tekniikan puolelle jos siltä alkaa vaikuttaa.
Maanantai-iltana tilanne oli tosiaan se, että ihan silmin näki kakkoskurkun olevan täysin kuiva eikä sinne menny ku ilmaa. Kun kakkoskurkun pääsuutiin putsattiin alkoi toimimaan. Sitten kulkikin kuin raketti verrattuna entiseen, ei vaan pysyny tyhjäkäynnillä käynnissä. Tyhjäkäyntisuuttimen putsaus auttoi. Eilen sitten piti säätää vielä tyhjäkäyntikierrokset takaisin ainakin melkein paikoilleen. Olivat nuo herrat pähkäillessään vääntäneet melkoisille lukemille ennen kuin neuvoin kokeilemaan tyhjäkäyntisuuttimen putsausta (Akaile tämän mulle viime syksynä opetti, en mä muuten ois tienny). Toimi tuo eilen sitten artikkeliin ja takaisin (uusi katto tarttui mukaan matkaan 😆 ) ja on raketti verrattuna entiseen kun molemmat kurkut toimii. 😆 Vielä vähän tulee bensan hajua, mutta sitä nyt lorahteli sen verran reilusti sinne ja tänne maanantaina herrojen säätäessä että voipi hetken haiskahtaa? Ainakaan uutta märkää konepellin alla ei näy. Tarkistan vielä itse noi mutterit kunhan kerkeen, että tuli avaamisen jälkeen uudestaan hyvin kiinni. Tuntuisi siis olevan nyt kunnossa, mutta jos tulee vielä jotain, niin hyvä tietää Henkka että voipi ottaa yhteyttä.
Eilen tuli vielä yksi murhe kun uusi katto on niin jäykkä, että ihan vaan kiinni pingotus katkaisi saranatapin tai miksi sitä nyt sanoisi, mutta se pitäisi saada korjautettua tänään. Jos ei, niin sitten täytyy otta kuva ja kysellä osaa. 😉
Mutta kyllä meidän näillä näkymin pitäisi vappuajelulle päästä ainakin katto auki. Ja kun Paavon patsaalle asti päästään, niin sitten sitä apua varmaan löytyykin…
Kiitokset vaan kaikille!
Oli todella positiivinen kokemus. Sai oppia ja lepoa. 😆Sivuleikkureita tarvittiin kerran auringonkukkapellolla, että sai kerättyä helposti kauniin kimpun. Ja kerran oli pelastus orkesteritreeneissä, että parkkipaikalla oli sätkäni työkalupakilla varustettuna…pihdit nääs tepsivät erään viulistin juuttuneeseen tappiin ja soitto sujui mukavammin vireessä. 😆
@Akaile wrote:
@Roslin wrote:
Voisittekos laittaa/linkittää kuvia erilaisista ratkaisuista?
Voin, ihan heti kohta kun saan rakentelun aluilleen. Viikonloppuna juuri mitoittelin kaiuttimille paikkoja ja seuraavaksi olisi tarkoitus laittaa pistosaha laulamaan parvekkeella naapureiden kevät iloksi. Suunnittelu ja sijoitus ei ole vaikeaa, ensiksi pitää tietää minkä kokoiset kaiuttimet laitat ja sen jälkeen menet elementti kädessä kulkimeen ja katselet sille hyvää paikkaa minne sen voisi kuvitella laittavansa. Minulla kävi tässä omassa projektissani sillain, että alunperin ajattelin rakentaa ne “kick-panel”-tyylisesti jalkatilaan kivasti suunnattuna kohti kuuntelijaa, mutta ikäväkseni sain todeta, että kuskin puolella meni liian lähelle lämpöputkea (ei orig.) ja kytkinpoljinta, joten päädyin jälleen asentelemaan ne hattuhyllyn alle nurkkiin.
Pakastepizzalaatikon pahvia tms. käteen, mustekynä taskuun ja sakset toiseen käteen ja hahmottelemaan…
Mistäs matskusta teet laatikot elementeille? Ja minkä kokoiset elementit valitsit ite? Ja millä kiinnität?
Me arvotaan ja arvotaan että mitä…ja tällä vauhdilla musa kuuluu tänäkin kesänä pattereilla toimivasta halpahallin 10 euron retro-radiopurkista monona…Melkein jo päädyttiin sijoittamaan oviin, mutta… 🙄Voisittekos laittaa/linkittää kuvia erilaisista ratkaisuista?
Ja paikallehan ei tarvitse päästä omalla kulkimella (jos kelit tai kulkimen kulku arveluttavat) vaan riittää, että pääsee jotenkin paikalle. Näinhän se oli?
Ilmoittautukaa nyt ihmeessä tapahtumaan. Meidän poppoosta löytyy kaksi noista seitsemästä ja opit tulisivat tarpeeseen. Harmittaisi kovasti, jos tapahtuma jäisi pitämättä. On ihan lomapäivä töistäkin anottu ja saatu. 🙁
Ensimmäinen kilometri ajettu! 😀
Roslin lähti käyntiin kiltisti ilman minkäänlaista lisäapua viiden kuukauden ulkona katoksessa uinumisen jälkeen; kiltti rouva. 😉
Kolmevuotias tyttäreni oli aivan innoissaan ja kiljahteli riemusta kun ajettiin pieni lenkki. Ja sanoi: “Äiti, minä en halua ikinä pois täältä kyydistä!”
Ensi viikolla varmaan katsastukseen ja vähitellen enemmän ajoa…eli vähän kun vielä tiet siistiytyisi.
Itse ostin viime kesänä nämä Nankangit:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=21836890.136.20250&typ=D-105380&ranzahl=4&Breite=135&Quer=80&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136&sowigan=SoNe siis tulivat repeilevien täysin sileiden ties minkä renkaiden tilalle ja kokemusta muista renkankaista sätkässä minulla ei ole. Mutta 4000km noilla Nankangeilla tuli ajeltua viime kesän aikana enkä mitään moitittavaa keksi. Se sitten jää nähtäväksi, millaiseksi käyttökokemus ajanmittaan muuttuu. (Ja jos nuo ihan kamalat olisi, niin osaisin kyllä sanoa, sillä kovakattoisemme joistakin rengasvalinnoista olen kyllä osannut valittaa…kuten myös kehua yhtä talvirengasvalintaamme 😉 )
-
JulkaisijaArtikkelit