Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kuten aiemmin lupailin, mulla on nyt tallessa -89 mallin penkinpäälliset, joista saa tulla ottamaan mallia ja piirtämään kaavoja jos tarvis. Samoin myös tuo hattuhylly.
Oma penkkiprojekti eteni siten, että etupenkkeihin aikani ompelin päällisiä…mutta kun ei tuo ompelu ole vahvin puoleni, aikaa on tosi vähän puuhata omia ja halusin lopputuloksesta ehkä vähän liiankin täydellistä, niin tilasinkin sitten Wällyltä päälliset. Jos ompelu ei suju, voin suositella firmaa: ystävällistä palvelua, sain päälliset parissa viikossa ja heillä on nyt sitten kaavat niskatukiinkin (sekä 80-luvun etupenkkeihin eli selkänojan molemmat yläkulmat kaarevat) kun ottivat kaavat multa ja päälliset on fiksummat laittaa ku alkuperäset ja mukana tuli kaikki kiinnitysvälineet. Ja hinta jäi alle noiden Franzosen halvimpienkin settien.
Rasvattiin paikanpäällä, auttoi ja nyt osataan itsekin. Kiitos! 😀
Sama ongelma. Ollut siedettävissä määrin tähän asti ja tarkoitus puhdistaa koko kaasari sekä vaihtaa kuluvat osat uusiksi lähiaikoina kunhan saa kiireiltänsä ostettua osasetin ja sovittua ajankohdan osaavan ihmisen kanssa. Nyt sitten tänään hirttänyt ärsyttävästi koko ajan kun nämä untuvikot meinaa yrittää huomenna Herralaan…
Joten, voisiko joku ystävällinen näppästä kuvan jos ei tähtitieteellisempää tekemistä ole perjantai-iltana ja merkata siihen kohdat joihin voiteluöljyä laitan. Tai linkittää muuten jonkun kuvan tai jotain. Tai neuvoa sanallisesti riittävän tarkasti missä nuo akselit ovat.
Tai sitten myö tullaan vähän äänekkäästi sinne Herralaan ja ollaan noloa 😳Tuosta mitä tuo kuvassa on menee uskomattoman moneksi palaseksi vielä tuo lukko tai siis kara…muistelen tässä vaan reilun kuukauden takaista purku ja putsaus hetkeäni. Toivottavasti putsaus riittää, itselläni tosiaan löytyi tuolta sisältä pieni murtunut pala.
Omasta oli takaluukun lukosta karasta sisältä murtunut palanen pois ja ei lukittunut ollenkaan. Tein täydellisen purun ja putsauksen siis. Murtunutta millin palaa ei oikein pystynyt korjaamaan, joten autoartikkelista sain alle kympillä takaluukkuun uuden karan. Avain pysyy samana kun tosiaan uusi kara myydään kokonaisuudessaan ilman lukko osaa, lukko vain uuteen karaan ja taas toimii.
Olikohan tästä nyt sitten hyötyä vai ei, mutta tulipahan kirjoitettua.
Samaa kysyisin kanssa, kenenkäs hurmaava beibisitteri on? Kertakaikkisen upean herkullisen näköinen, vau!
Kaunottaren tunnistin heti. 😉
Kiitos 🙂
Vaikka taisin kyllä koulussa olla käsityöopettajan painajainen…
Taitaa riittävä motivaatio ja mielekäs kappale ommeltavana olla se onnistumisen salaisuus.Penkkien ehostus alkamassa itsellänikin.
Hattuhyllyn tein jo uusiksi. Vanha on purettuna tallessa ja siitä saa tulla piirtämään itselleen kaavat jos tarvis.
Ja kunhan kesä etenee, niin tallesta tulee löytymään myös kuutos clubin penkinpäälliset purettuna ja niistäkin saa sitten tulla piirtämään kaavat itselleen jos tarvis. Ilmoittelen kun penkkiprojekti on siinä vaiheessa.
Ja tämähän koski nyt sitten varmasti ulompaa suojakumia? 😳
Varmistelen vain ja mietin edelleen aletaanko yrittään vaihtoa itse. Kun on vain tuo yksi tavallinen tunkki ja parkkiruudussa pitäis homma suorittaa.
Killan jäsen ja nöyrä oppitytär. Jäsenenä myös Hesan jaoksessa ja käymme nyt kesällä mieheni kanssa säännöllisen epäsäännöllisesti keskiviikkoisin kahvilla Sinisellä huvilalla.
Nyt ymmärrän, miksi omassani pilkistelee tuossa kohtaa toisella puollella ruskea pahvinpala…
En ole omaani vielä kertaakaan kokonaan avannut…mutta olen ihmetellyt pahvinpalaa.
Juu, sillai se on Saksassa “korjattu”…ja olipa siellä Saksassa korjattu pohjaruosteetkin ruuvaamalla metallilevy päälle, oli jäänyt yksi poranteräkin pystyyn. 🙄 Mut juu, siellä on vähän eri vaatimukset korjaustavasta viranomaisten puolelta.
29.5.2009, 02:05 vastauksena käyttäjälle: LÖYTYI JO: Sisältä avattavan katon "kiinnityslenksu" #151222No, löytyihän tuollainen jonkun nurkistakin. 🙂
Eli lenksu tulossa, kiitokset ystävälliselle. 😉
Tiedän kyllä, että noita saa uusia monestakin paikasta, mutta yritän harrastaa kierrättämistä kun voin.
@Erkka wrote:
Mistäs löytyy valkosivuja ja mistä nuo kromirenkaat vanteisiin? Meikäläisellä jotkin Motonetin rinkulat, mutta ne soi välillä ikävästi..
-Erkka
Enpäs tiedä mistä nuo kuvassa olevat on hankittu, mutta Franzozessa näin noita kun surffailin. Eli http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Reifen-Felgen/?flexxtrsid=86fed32ba422cfe58f8319bbebabc619 olis kaikenlaista renkaista vanteisiin.
Nostan hattua sulle!
Uskomattoman hienon näköstä työtä. 😀
Jotain samanmoista haluan joskus tulevaisuudessa tehdä omallekin kulkimelleni, hus ruoste hus…
Vika löytyi sähköpuolelta. Kuljinta kävi vilkaisemassa eilen erityiseti sähköpuolta ymmärtävä ihminen, ja johdotuksista löytyi mielenkiintoisia liitoksia sun muuta kivaa, jotka saivat sähköt heilahtelemaan vaikka miten.
Sain tässä viikonaikana itse haarukoitua, että voisi liittyä sähköihin kun huomasin, että startin jälkeen ajovalojen päällelaittaminen lisäsi mahdollisuutta kulkimen simahtamiseen käynnistämisen jälkeen. Ja kun tosiaan kerran kävi niin, että auto simahti ajon jälkeenkin ja hyrähti sitten kuitenkin itse käyntiin, niin silloin olin käyttänyt ajovalojen lisäksi pyyhkijöitä. Sainpahan vaan jonkun aikaa vakuutella tälle tutulle, että kulkimessa on mielestäni “vikaa” eikä nyt ihan taida olla vain kyse kokemattomasta naisihmisestä ratissa…
Mutta noin muuten, opin jo kyllä hallitsemaan kulkimen ja välttämään noita simahduksia tässä reilun viikon aikana tyyliin ajovalot päälle vasta kun kuljin pysynyt käynnissä muutaman minuutin jne…
Ja mistäkö nyt tiedän pienen ajon jälkeen onko moottori jo lämmin vai tarttisko ryyppyä? No, käynnistän kaasulla ja kuunteleen kuin hyrisee ja jos ei hyrise vielä mukavan oloisesti, laitan pienen ryypyn päälle.
Tuosta 123-systeemistä luin. Loistavaa, että nykytekniikkaa käytetään noin simppelisti hyödyntäen vanhemman tekniikan avuksi. Loisto härpäke, en tiedä josko joskus moisen innostuisi hakkimaan, mutta nyt on alkanut kuljin tulla tutuksi ja haluan nauttia siitä tällaisenaan. 😉
-
JulkaisijaArtikkelit