Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Oravan erotin (Ilmanputsari) #172324

    @Akaile wrote:

    50 000 mailin välein on suositus putsaukselle, joten tuon alitin hötkyilylläni. Ohjeiden likaisuusasteelle en ihan ole päästänyt: http://www.knfilters.com/cleaning-pics.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Näin ollen pesemisestä ja öljyämisestä ei pääse täysin eroon, mutta K&N filtterin etu alkuperäiseen patruunaan on se, että rakenteellisesti se ei mene miksikään tämän huollon aikana. Toisin kuin superlooni, joka murenee ja muhjuuntuu. Tuolla 30-50e hinnalla saa siis filtterin sätkän loppuelämäksi ja plussana on nuo muut virtausominaisuudet.

    Harmi vain että se kaikki lika mikä ei tartu siihen suodattimeen menee koneeseen eikä ainakaan paranna sen eliniänodotetta. Ei se K&N:kään sitä likaa mihinkään hukkaa, vähäinen pesuntarve perustuu siihen että suurempi osa tavarasta pääsee menemään suoraan läpi.

    vastauksena käyttäjälle: Oravan erotin (Ilmanputsari) #172322

    Just eilen pohdin asiaa ja mietin että pitäisikin tutkia josko jonkun auton paperipatruunan mitat täsmäisi tuohon superloninpalaan. Olisi niin ihanan helppoa vain vaihtaa uusi patruuna eikä alkaa puljaamaan pesuaineiden ja öljyjen kanssa. Mihin autoihin nuo luetellut K&N:n pestävät suodattimet on nimellisesti tarkoitettu?

    vastauksena käyttäjälle: myyt berlingon kumit #174653

    Nuohan menee oikein passelisti mm BX:ään, harmi ettei ole enää semmoista(kaan).

    vastauksena käyttäjälle: Tapahtumakalenterin 2015 palautekeskustelua. #174406

    @Isoo-Jukka wrote:

    Epäilyt voitontavoittelusta vetävät meidän kaikkien järjestelyihin osallistuvien mielen hyvin surulliseksi.

    Tapahtuma on tarkoitus järjestää kädestä suuhun -budjetilla. Maksan tapahtumapaikan vuokran ja muut kulut omasta pussistani enkä ole ketään pyytämässä takuumieheksi. Toivon, että lopussa päästään mahdolisimman lähelle nollaa.
    Mahdollisella tuotolla tarjoamme talkooporukalle jotain, mikä on käsittääkseni jaoksissakin usein tapana.

    En minä sitä epäillyt. Totesin vain että Killan tapahtuman luonteeseen mielestäni kuuluu että mahdollinen tuotto menee Killalle. On hienoa että joku/jotkut jaksaa järjestää tapahtumia mutta en yhtään ymmärrä tuota kouhkaamista että sen pitäisi olla kalenterissa jossain eri kohdassa kuin siinä mihin Raati on sen laittanut.

    EDIT: TÄMÄ KESKUSTELU ON IRROITETTU YLLÄPITÄJÄN TOIMESTA ALKUPERÄISESTÄ ASIAYHTEYDESTÄÄN JA LUOTU UUSI ITSENÄINEN KETJU ILMAN SEN ALUSSA OLLUTTA TAPAHTUMAKALENTERIA. NÄIN OLLEN LUKIJAN VOI OLLA VAIKEÄ YMMÄRTÄÄ MISTÄ TÄÄLLÄ PUHUTAAN. EN OLE ALOITTANUT TÄTÄ KESKUSTELUA YLLÄOLEVAN OTSIKON ALLA.

    Ja siitä suuret kiitokset ylläpidolle. Tämä keskustelu on selvästi tarpeellinen mutta sitä ei ole mitään syytä käydä tiedoteluonteisessa ketjussa jossa kalenteri on julkaistu.

    vastauksena käyttäjälle: Tapahtumakalenterin 2015 palautekeskustelua. #174402

    @oppipoika wrote:

    Tämä raadin omaksuma selkeä linja kiltakalenterin sisällön muokkaamisesta siten, että vain Killan ja sen eri jaosten järjestämät tapahtumat ovat omana listanaan ja muut tapahtumat omanaan on hyvä.
    Näin ei synny epäselvyyttä esim siitä kenelle olet euroja kantamassa, koska ymmärtääkseni Kilta/Raati on ainakin jonkinlaisessa vastuussa omista tapahtumistaan.

    Sieltähän se kaikkien riitojen isä ja äiti putkahti esille eli raha. Kuka järjestää tuon Puumalatapahtuman ja kantaa siitä taloudellisen vastuun ynnä korjaa talteen roposet joita tapahtumasta saattaa jäädä kupin pohjalle?

    Jos killan jäsenet keskenään järjestävät tapahtuman, osallistun innolla. Jos tapahtumasta jää järjestäneelle taholle rahaa niin sitten jää, tuntipalkoille ei varmasti pääse. Mutta jos jäsenet keskenään, yksityishenkilöinä, järjestävät tapahtuman josta jää rahat heille itselleen niin miten siitä yhtäkkiä voisi mitenkään tulla Killan tapahtuma?

    vastauksena käyttäjälle: Kuka ajoi kolarin sätkällä #174281

    @kari80 wrote:

    ..autetaampa vakuutusyhtiötä..tosin tämähän on vuoden vanhempi. 😳

    Koska vakuutusyhtiöt käyttävät noita Nettiauton hintapyyntöjä referenssinä niin jokaisen joka on valmis luopumaan aarteestaan on syytä hinnoitella se niin ettei harmita luopua ja pistää satunnaisesti ilmoitus sisään.

    Itse pasautin 4 vuotta sitten -98 Xantialla kolarin ja vakuutussetä tarjosi lunastushinnaksi 500 euroa. En suostunut vaan sanoin että pistetään kuntoon, Kaskovakuutuksen piikkin. Vakuutussetä sanoi että 800 on maksimikorvaus koska Nettiautossa on kaksi -98 dieselfarkkua myynnissä, hinnat 500 ja 800. Kysyin onko kumpikaan 2.1 koneella johon vastaus oli että toinen. Seuraavaksi kysyin onko ilmastointia, se löytyi toisesta. Nahkapenkkejä ei sentään löytynyt kummastakaan joten yksissätuumin hyväksyimme kertakorvauksena korjaamon hinta-arvion -10% ja omavastuu 150 euroa joten tililleni kilahti hyvän matkaa toista tonnia seuraavalla viikolla ja autoon laitoin uuden sivuvilkun ja peilin.

    Vakuutuskorvaus korvaa vastaavan ajoneuvon tai ajoneuvon palauttamisen vahinkoa edeltäneeseen tilaan. Liian halpaa tarjousta ei pidä hyväksyä mutta tinkimisessä pitää silti olla kohtuus, ei tämä mikään ameriikka ole.

    vastauksena käyttäjälle: Mitäs rälläköitä ukoilla? #174119

    @MattiH wrote:

    Hyvä noita on olla useempi, niin ei tarvii teriä vaihdella koko ajan.. 🙄

    Erittäin hyvin sanottu. Isoon katkaisulaikka ja kahteen pieneen sitten hiontalaikka ja ohut katkaisulaikka. Ehkä vielä kolmanteen pieneen virsikirjalaikka niin pärjää pitkälle.

    vastauksena käyttäjälle: Yksikurkkuinen Dellorto kaksikurkkuisen tilalle #174159

    @Jasu wrote:

    Onkohan myös 123-ignition -sytkää kohtaan sama suhtautuminen..?

    On. Tai ei ole. Melko voimakas konsensus vallitsee siitä että sellainen pitää olla. Tai sitten olen aistinut väärin. Hyvä kanava keskustelulle tuo FB kun sinne ei tarvitse erikseen mennä kuten tänne.

    vastauksena käyttäjälle: Yksikurkkuinen Dellorto kaksikurkkuisen tilalle #174154

    @Jasu wrote:

    Saisiko lyhyesti referoituna myös tuota keskustelua, ilman tunnuksia kun facebook ei aukene..?

    @Peter Fosselius wrote:

    Many many A models are having some sort of starting/performance problems. Vaste majority of problems are lack of engine service, very few carburettor issues. Also 50% of problems are seated around 20 cm from the steering wheel. Fitting another make carburettor is to me nothing more than looking for more trouble.

    @Morten Alsø wrote:

    Why go from a register to a single carb. The idea i with the register is to maintain an airspeed in the venturi high enough to the get the air/fuel mixture right at both low and high revs.
    A single carb will not be able to do that. The only difference between the 28 and 29 hp engine is the carb, so nothing is won by going back.

    @Peter Fosselius wrote:

    Jukka no one in their right mind would fit such carburetor. Why reinvent the wheel?

    Semmoista.

    vastauksena käyttäjälle: Yksikurkkuinen Dellorto kaksikurkkuisen tilalle #174145

    @Akaile wrote:

    Eiii välttämättä, sillä Dellorto on tehnyt korvauskaasareitakin, kuten Weber. Olisko esim. Fiat 600 samaa kaliiberia?

    Eiköhän tuo ole ihan Visan korvauskaasuttimeksi tehty kuten siinä lukee. Runko on varmaan sama kuin muihinkin pieniin moottoreihin rakennettuihin korvauskaasuttimiin käytettävä. Kurkut, suuttimet ja suutinputket vaihtamallahan kaasutin säädetään.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV-Nettipilkki tour 2014-2015 #173667

    Kauankohan tuohon rekisteröitymissähköpostin saapumiseen menee, puolitoista tuntia tässä jo odotellut…

    Harjoitus tekee mestarin tässäkin lajissa joten kysyn onko osakilpailujen kellon- ja vuodenajasta tietoa vai arvotaanko ennen kisaa?

    vastauksena käyttäjälle: tulpankierre #174171
    vastauksena käyttäjälle: LED-huomioparkit #174030

    @Jasu wrote:

    @RPekka wrote:

    Linkistä ei käy ilmi millä kannalla ovat eli varmaksi ei pysty kukaan sanomaan.

    Toisessa kuvassa näkyy polttimo, näyttäisi BA9 -kantaiselta eli samalta mikä parkkivalopolttimossakin on…

    Katoppas joo, seison korjattuna. Nuo 5:llä SMD-ledillä toteutetut näkyy kyllä melko hyvin joka suuntaan mutta eivät ole kirkkaudeltaan ihan 5W hehkulampun veroisia.

    vastauksena käyttäjälle: Talvi yllätti #173949

    Annan ääneni kaasarin kurkun jäätymiselle. Kostea nollakeli ja osakaasuajo on erityisen otollinen tuolle ilmiölle. Vesi jäätyy kurkussa koska paineenlasku ja bensan haihtuminen laskevat ilman lämpötilaa.

    Pahimmillaan jäätä kertyy niin paljon että kaasuläppä jumittuu paikalleen, ainakin saksalaisessa kansanvaunussa vuodelta 1984 pääsi näin käymään kun imuilman esilämmityksen termostaatin alipaineletku oli poikki.

    vastauksena käyttäjälle: LED-huomioparkit #174027

    Linkistä ei käy ilmi millä kannalla ovat eli varmaksi ei pysty kukaan sanomaan. Myyjä tosin selvästikin väittää että ovat sopivat.

    Voisi käyttää huomiovaloina päiväsaikaan. Ovat yhtä lailliset kuin mitkä tahansa ei-E-merkityt valot mutta hieman laittomammat kuin kokonaan ilman valoja ajaminen. Tuskin tosin ketään kiinnostaa, ainakaan poliisia.

    Isoin ongelma noissa ledipolttimoissa on suuntaavuus, hehkulamppu loistaa joka suuntaan ja ledi on väkisin vähintään jossain määrin suuntaava.

    Olisiko halvempi 14 cm pitkä päiväajovaloksi tarkoitettu ledivalaisin mahdoton saada ujutettua keulaan? http://www.ebay.com/itm/Hi-Quality-2x-14cm-LED-COB-Car-Auto-DRL-Driving-Daytime-Running-Lamp-Light-White-/390711641989″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 204)