Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@AK-65 wrote:
Sitten Redline öljyt loodaan ja pitäisi toimia. Kun muistaa vaan katsoa et se laatikon öljy on mallia GL4 EIKÄ GL5
Miksi Redline kun alkuperäinen Total BV on halvempaa ja parempaa?
Tuo uusintavaihto on kyllä todella suotavaa ihan lähipäivinä, saa edes silput pois laatikosta eli estetään lisävahingot.
@hukki wrote:
ps. vakuutusyhtiön mielestä ei korvata koska ei ole tapahtunut vauriota, ts. jos vaimo olisi ajanut tyynyn räjähtäessä metsään, niin korvattaisiin, vaan kun auto pysyi muuten ehjänä, niin ei… merkillistä… 😯
Tämän toki ymmärtää. Eihän kasko korvaa sitäkään jos pyytämättä ja yllättäen sisäpuhallin päästää toimintasavun pihalle ja lakkaa puhaltamasta. Ei toki yhtä dramaattista kuin SIPSipussin poksahdus mutta samanlailla tekninen häiriö.
Kannattaa pommittaa sitä maahantuojaa, keskustäti varmasti tietää kuka on nyt vastaamatta jättäneen henkilön esimies ja jos tämäkään ei vastaa niin hänelläkin lienee esimies. Yleensä viimeistään toimitusjohtajaa häiritsee alaistensa aikaansaamattomuus ja homma alkaa etenemään.
@rumpalipoja wrote:
Eipä auta varmaan muu kun irroitella koko paketin keulilta ja tutkia mikä siellä on vikana, jospa vielä tämän kesän ajoihin ehtisi saada takaisin.
Helposti ehtii jos vain varaosahuolto pelaa. Työtähän tuossa ei kauhean montaa tuntia tule, piti sitten mitä tahansa vaihtaa.
Muista raportoida mikä siellä mekastaa!
Hyvin jännä tuommoinen 5 paikkainen rättäri, kantavuuttakin lienee lisätty otteeseen? 😆
(Joo. Täältä tähän.)
@rumpalipoja wrote:
Ääni … katoaa, kun kytkin painetaan pohjaan. Autoa hinatessa taas ääni kuuluu, oli kytkin pohjassa tai ei. Kytkimen ollessa ylhäällä kuitenkin hieman kovempana.
Kyllähän tuo nyt on selvä(?) juttu että tuossa tapauksessa vika on jossain renkaan ja vauhtipyörän välissä, todennäköisesti vaihdelaatikossa jos kerran paikallaan käyttämälläkin ääni kuuluu. Itse lähtisin seuraavaksi sille linjalle että laskisisin vaihteistoöljyt puhtaaseen astiaan. Uutta Total BV:tä menee 0,9 litraa eikä vaihto ole koskaan pahaksi.
Jos vaihteistoöljy on puhdasta eikä tartu magneettiin (propussakin pitäisi sellainen olla) niin vika löytynee kytkinkopan sisältä.
Älkää hyvät ihmiset sotkeko noita ruostumattomia osia mustarautaisten korinosien sekaan. Se kun ei ole mitään ihmeainetta joka estää ruostumista vaan se on ainetta joka ei ruostu vaan tyrkkää happimokkulan vieruskaverille eli sille lokasuojalle tai vastaavalle. Jos ruostumattomia osia joudutaan kiinnittämään mustarautaiseen autoon pitää galvaaninen yhteys pyrkiä estämään eli käyttää muovisia aluslevyjä välissä.
Onkos tarkempaa aikataulua ja/tai ohjelmaa julkaistu?
Mikä tässä nyt oli se ongelma? 98Exx kelpaa autoihimme jatkossakin ja moottorisahaan voi ostaa “kustannustehokasta” pienkonebensiiniä. 98 oktaanista polttoainetta käyttää melkoinen määrä autokalustoa ja kovin paljoa yli 10 % ei etanolipitoisuutta voine nostaa ilman että kaasaripelit menevät laihalle ja suuremmilla pitoisuuksilla sytkäkin myöhäiselle.
Toinen on sitten se että jos asioihin halutaan vaikuttaa niin nettiaGGressin kerääminen on kyllä ehkä turhinta “vaikuttamista” ikinä.
Killan Oltermannin ja muiden autokerhojen puheenjohtajien allekirjoituksella varustettu asiallinen kirje toiminee kuitenkin tehokkaammin koska siinä puhuu jäsenistöä edustava henkilö satojen ja yhteenlaskettuna tuhansien jäsenten puolesta eikä sekalainen joukko ihmisiä joilla on vaan sattumalta ollut aikaa “allekirjoittaa” nettiaddressi.
@MoA wrote:
Letka on Lappeenrannassa…
Äsken näyttivät karkaavan. 3 bongasin Huhtiniemestä poistumassa.
@Akaile wrote:
Mitä tähän muuta sanoisi? Hyvä ettei tullut henkilövahinkoja ja olkaa tarkkoina liikenteessä. 😥
Huh. Kylläpä säväytti tuo voimien ehtyminen mutta onneksi kyse ei ollut kuljettajan voimien ehtymisestä. Voin vain kuvitella minkä verran harmittaa V-kirjaimen kanssa jos tuollaiseen tilanteeseen joutuu.
@Akaile wrote:
Jokainen ulkomaalainen vieras Sätkälään on tervetullut ja lämpimän kädenpuristuksen ansainnut…Jos kieli ei taivu niin hymy on globaalia.
Niin ja jos ei ymmärrä yhtään mitä vieras yrittää kysyä niin vastaa ensimmäiseen kysymykseen joka itselle tulee mieleen. Ruoanlaittopaikkaa etsivä italiaano on varmasti hyvin hämillään kun hänet viittoo perässään puuseehen.
@Akaile wrote:
Ja vielä lisäys RPekan hyvään selitykseen, muistaakseni -90 (sätkille) HC arvo on vielä tiukempi, vaatimus alle 400.
Kyllä:
Vähäpäästöinen- tai kolmitoimikatalysaattori-merkinnällä varustettu auto.
Hylätään jos:
Joutokäynnin CO>0.5% tai HC>100 ppm
Kierroksilla mitatun (väh. 2000 rpm) käynnin CO>0.3 tai HC>100 ppm tai lambda-arvo ei välillä 0,97 … 1,03Ennen 1.1.1978 käyttöönotetulle autolle siis ainut hylkäysperuste päästöissä on tuo yli 8% häkä(CO)-arvo joka siis johtaa ajokieltoon. Hilmasta eivät kyllä edes mitanneet kun edellinen leimakin oli vasta 6 vuotta vanha 😀
@dieselflosse wrote:
Sattuuko joku tietämään, millaiset desibelirajat on ’56-malliselle autolle?
nimim. ilman vaimentimiako katsastukseen 😯
Kun en malta olla spekuloimatta niin vastaan vaikka en mitään tekstiä muistini tueksi löytänyt että melurajoja ei noin vanhalle pelille ole määritelty mutta (jostain) tekstistä löytyy maininta että äänenvaimennin pitää olla. Sitä ei (muistaakseni) mainita että minkälainen.
Trafin katsastuksen arvusteluperusteista:
Hylkäys jos:
1.1.1978 … 30.9.1986 ajalle: CO>4.5% tai HC>1000 ppm
1.10.1986 … CO>3.5% tai HC>600 ppmAjokielto jos:
CO-pitoisuus yli 6%.Ja sitten noita yhdisteitä:
CO on häkä eli huonosti palanut polttoaine (tai öljy), liian pieni arvo viittaa laihalla käymiseen jolloin usein myös HC nousee
HC on hiilivedyt eli palamaton polttoaine tai usein moottoriöljy
CO2 on hiilidioksidi ja O2 happi, nämä kertovat lähinnä mittauksen oikeellisuudesta eli siitä tuleeko pakoputkeen ilmaa vuotavasta liitoksesta.Jos CO on kohollaan niin seossäätö on rikkaalla tai ilmansuodatin tukkeutunut.
Jos HC on kohollaan niin sytytyksessä on vikaa tai moottori vuotaa öljyä palotapahtumaan tai pakoputkeen.27.6.2012, 19:14 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152573@RPekka wrote:
@Kaapelimies wrote:
Joo, se alkaa keskiviikkona 😆
Soutustadionilla? Ei pysty venymään muuhun kuin päiväkäyntiin lauantaina kun rouvan pitäis vielä seuraavakin viikko pinnistellä töissä että päästään sitten elokuun alussa Pariisiin (lentokoneella).
Pakkohan se on venyä, ilmoittautumisnumero 427 :D. Tulemme torstai-iltana tai perjantaiaamuna ja poistumme lauantai-iltana.
-
JulkaisijaArtikkelit