Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Dyane #166453

    Melkoisen siistit kyljet, Hilmaan jos pistäis tuommoisen maalin niin noita vaaleita läikkiä olis ihan kauttaaltaan 😀

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165854

    Eilen tehtyä:
    Kiristin kaasuttimen etummaisia kiinnitysmuttereita, olivat huomattavan löysässä. Nyt ei enää kierrokset nouse sprayta suihkimalla. Seokset vaan meni ilmeisen sekaisin kun puhdasta ilmaa ei tule enää jalan välistä. Pitänee tutustua säätöön paremmin, säädin nyt niin että lähinnä käy.

    Katon etummaista tiivistelistaa ihmettelin. Se kun ei tahdo pysyä aloillaan jos katon etummainen rauta ei sitä paina paikalleen eli ajeleminen pelkkä katon etureuna taitettuna ei onnistu. Tiivisteen alta löytyi korista ruuvinreiät ja tarkempi tarkastelu osoitti että tiivisteessäkin olisi valmiit reiät. Puuttuuko tästä lista vai onko koko tiiviste vääränlainen:

    Tiivisteen profiili:
    https://www.dropbox.com/s/sbyuc0h6a6h95qx/2012-06-17%2011.37.18.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Katon reikä, tiiviste oli siis kiinni vain tuolla ylemmällä ruuvilla jonka pistin tuohon valeeseen kuvan oton ajaksi:
    https://www.dropbox.com/s/9v41kdmznixlrr5/2012-06-17%2011.38.21.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tiiviste paikallaan:
    https://www.dropbox.com/s/btcmg501gfoe4p7/2012-06-17%2011.55.18.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Sama päädystä:
    https://www.dropbox.com/s/8puwzi3m515b9ob/2012-06-17%2011.55.25.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Talviajo ja moottorin lämpö #163879

    @Jasu wrote:

    Ihan oikeasti, ei ne öljyt tahdo lämmetä moottorin ollessa kunnossa, kuumallakaan kelillä ajellessa. Edelleen on pelti öljynjäähdyttimen takana sekä keulan säätösäleikkö kiinni…

    Tää lähtis pistämään peltiä väliin….

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165853

    Huolto, mittarilukema 407 km 8)

    Venttiilinvälysten säätö: 0,05-0,15 mm oli jäljellä. Nyt on 0,20 +-0,05 mm eli 0,15 mm mahtuu hyvin ja 0,25 ei edes yritä.

    Öljynvaihto: 2000 km (olipas noita kertynyt) ajettuihin öljyihin pistin Valvolinen Engine Flushin sekaan ja käyttelin 5 min. Hurjan näköiset tuli ulos. Uudet öljyt sisään ja hetken käyttelyä paikallaan. Ulos tuli vieläkin selvästi tummemmat öljyt kuin sisään menneet. Uusi suodatin paikalleen ja venttiilikopistakin öljyt ulos säädön yhteydessä. Uudeksi öljyksi pistin Valvolinen MaxLife 10W40, yli 100 tkm ajetuille moottoreille tarkoitettua öljyä 😛

    Vaihteistoöljyn vaihto: saman 2000 km ajetut Total BV:t ulos ja uutta samanlaista tilalle. RVS:n pienen vaihteistonkäsittelypakkaus on 1-3 litran öljytilavuudelle joten jätin puolikkaan satsin odottamaan sunnuntaita, ohjeessa suositellaan paljon ajetuille vaihteistoille uusintakäsittelyä 400 km ajon jälkeen.

    Ilmanpuhdistimen pesu: liuotinpesuaineella+vedellä. Puristelu pyyhkeeseen ja paineilmalla kuivaus. Sen jälkeen moottoriöljyä luraus ja puristelua, lopuksi pyyhkeen sisällä että sain liiat pois.

    Sytytystulpat: vaihdoin takaisin ne BP6HS:t jotka vaikuttivat uusilta pois ottaessa. Kovasti luotan että tuo pitkäelektrodinen pelaa paremmin kuin ilman P-kirjainta oleva.

    Sytkäpuolelle en vieläkään tehnyt muuta koska saan huomenna uudet tulpanjohdot ja uusilla osilla täytetyn kärkikotelon. Säädän sitten sitä asentaessa ajoituksen ja kärkivälin.

    Ilmeisen tehokasta tavaraa tuo RVS kun tarkalla korvalla äsken ajelin niin ohjauskin tuntui herkemmältä… 🙄

    vastauksena käyttäjälle: Talviajo ja moottorin lämpö #163877

    @Jasu wrote:

    Moottori kulkee kepeämmin kun öljyllä on lämmintä, se 80-100 astetta omien kokemusten mukaan, eikä tuon kirjan kertomat lukemat taas siitä isosti poikenneet (95°C-105°C)…

    Kun on huoletta “päästänyt” moottorin lämpiämään kunnolla, niin tuosta edellisestä tuli loppu vasta 380***km:n jälkeen, eli ei tainnut ainakaan lyhentää sen käyttöikää korkeampi käyttölämpötila..?

    Ja mittauspiste oli missä? Hilmassa on öljynlämpömittarin anturi vasemmassa venakopassa ja se ei kyllä nouse juuri koskaan edes 60 asteeseen. Pitäisköhän pistää öljynjäähdyttimelle joku suoja vai eikö sen kannessa kuulu lämmetäkään.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4 -70, huono käynti #166267

    @setä wrote:

    Ei ilman vakuutusta kannata ajaa.Leimalle voi mennä varatulla ajalla ja muuallekin kun ei jää kiinni.
    Mites vero hommat menee näissä tapauksissa? Siirtokilpiä on vakuutuksilla ja ilman jos auto on vakuutettu muualla.

    Siirtokilvet ilman vakuutusta tulee kyseeseen jos auto on liikennekäytössä (ja vakuutus maksettu) mutta katsastamatta.

    Käsittääkseni veroa ja/tai vakuutusmaksua ei peritä jos liikennekäytöstä poistetulla autolla jostain syystä haluaa käydä leimalla ja jatkaa poistoa edelleen. Trafin sivu kertoo: “• auto voidaan siirtää ennalta varattuun määräaikaiskatsastukseen ja sieltä korjaukseen tai säilytykseen, jos autossa on rekisterikilvet”, siinä ei kyllä sanota että pitäisi olla edes samassa läänissä sen konttorin mutta onhan se vähän turhaa koettelua alle 20 euron säästön takia.

    Mutta siihen huonoon käyntiin… Kuten ehdotettua niin pistä mehukanttipulloon tai vastaavaan tuoretta bensaa ja siitä letku kaasarille niin tiedät varmaksi onko vika bensan laadussa tai määrässä.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165852

    Käytiin viikonloppuna ACryn kesäpäivillä tuulisessa satamakaupungissa. Paluumatkalla oli pakko pysähtyä valokuvan ottoon:
    https://www.dropbox.com/s/ncj1zcttk93nc5i/2012-06-10%2015.44.42.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4 -70, huono käynti #166264

    @kari80 wrote:

    Suattaapi olla että käyttöönotto on tehtävä ennenkuin ajelet konttorille ellet ota siirtokilpiä.

    Liikennekäytöstä poistetulla kulkimella saa varatulle ajalle ajaa ja jos hylkäyksen aiheuttava vika ei ole hengenvaarallinen niin vielä takaisinkin.

    vastauksena käyttäjälle: Tervehdys Etelä-Karjalasta. #165819

    @Isoo-Jukka wrote:

    Tervetuloa! Joko liityit Kiltaankin?

    Eihän Kiltaan tuosta vaan liitytä mutta Jäseneksi anelukaavakkeet on palautettu.

    vastauksena käyttäjälle: Kytkinlevyn keskitystyökalu #166054

    @MikaVeee wrote:

    Hieno keksintö Jimmiltä. Tosin itse olen aina kytkimet koonnut silmä- ja sormipelillä.

    BX:n kytkimen pistin vastaavalla virityksellä, bensa-Xantiaan kaveri sorvasi harjanvarresta sopivan ja dieselin kytkinpaketissa (Valeo) tuli em. muovinen keskityskalu mukana. Levy on melkein millä vaan seipäällä helpompi saada riittävän kohdalleen kuin pelkällä silmällä.

    vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152566

    @Kaapelimies wrote:

    Joo, se alkaa keskiviikkona 😆

    Soutustadionilla? Ei pysty venymään muuhun kuin päiväkäyntiin lauantaina kun rouvan pitäis vielä seuraavakin viikko pinnistellä töissä että päästään sitten elokuun alussa Pariisiin (lentokoneella).

    vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152564

    Onkos tuosta lauantain tapahtumasta aloitusaikaa tiedossa?

    vastauksena käyttäjälle: dyanen peltipohjaan umpiot #166173

    Tekisi mieleni auttaa miestä mäessä ja vaihtaa nuo umpiot huonompiin mutta ihan vielä en raaski. Katsotaanko asiaa viikon päästä?

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165851

    @Akaile wrote:

    työpaikkani äijä tuli juuri ilmoittamaan, että Dyanellakin saatu todistetusti 100km/h tauluun mailin matkalla.

    Huonoa julkisuuttahan ei ole olemassakaan.

    Mukava oli nähdä ihmisten ilmeet lähtöpaikalla kun Hilma hurisi kohti kiitoradan toista päätä. Ei tullut sinistä, valkoista eikä mustaa savua eikä kumin kiljahduksia.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165849

    Hilma kävi tänään näyttämässä kaapin paikan Ilmailupäivillä. Sijoittui kolmanneksi:
    http://liy.fi/tulokset/list.php?sort=topspeed” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Varttimailin aika 24,9 s ja mailin loppunopeus 103 km/h. Sports Trackerin tallentamasta GPS-datasta katselin että vartin loppunopeus oli 83 km/h.

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 204)