Kirjoitetut vastaukset

Esillä 9 viestiä, 196 - 204 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165836

    Valmiina Äitienpäiväajelulle.

    Lapseni äiti rattiin ja nokka kohti äitini äidin kotia ja sieltä sitten äitienpäivälounaalle äitini luo. Mainitsinko sanan äiti?

    Paluumatkalla olisi tarkoitus pysähtyä Ristiinassa josko sieltä liikenisi suosittelu Killan jäseneksianelulomakkeeseen…

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165834

    @Jasu wrote:

    Sätkän levyjarrujen kanssa käsijarrua ei säädetä vaijereista

    Tämän tiesin 😳 , tartti vaan saada se leima äitienpäiväajelua varten. Käsijarrupalat näytti kyllä hyvin valmiilta enkä halunnut käydä taistelemaan niitä epäkeskoja auki. Luulen että ne on yhtä tiukassa kuin vaihdelaatikon täyttöproppu jota onneksi älysin kokeilla ennen tyhjennyspropun avaamista.

    vastauksena käyttäjälle: Maski, puskurit.. #165728

    @RPekka wrote:

    Käykö Bilteman kromirinkulat Sätkän vanteisiin

    Itse itselleni vastaten, kyllä käyvät. Vielä kun ne täydennän mustilla vanteilla ja kromistetuilla pikkupöläreillä niin luulen että tulee hyvä.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165832

    @cuisinier wrote:

    Otatkos sen toisenkin vielä?

    Jos ei tätini mies sitä hae niin joutunen hakemaan sen itse. 😕

    Tänään tuli leima jälkinäytön jälkeen. Ekalla kierroksella, kello 9.20, havaittiin seuraavat viat tai puutteet:
    – Iskunvaimennus, takana, erityisesti oikealla, liian heikko teho. Edessäkin teho oli rimaa hipova.
    – Seisontajarru, voima ei riittävä ja lisäksi koko seiväs tuli liikaa ulos ja räikkämekanismi jumittui. Jarrun voima oli onneksi riittävän pieni jotta tarvittavat siirrot saatiin tehtyä loppua katsastusta varten. 😛
    – Oikean raidetangon pään suojakumi riekaleina.
    – Huomiovalot, ei toimi

    Tulsku korjasi käsijarrun siinä konttorin pihassa ja lähdimme Lappeenrannan Autotarvikkeesta kysymään uusia iskareita, tarkoituksena ostaa koko kierros. Liike aukeaa lauantaisin vasta kello 10 joten torilla juotiin kahvit voisarvella, Tulskulle pillimehu kun ei osaa kahvia juoda.
    Yrittäjä itse saapui juuri kreivin aikaan hieman liikkeen aukeamisen jälkeen ja ilmoitin että tulimme ostamaan Dyanen putki-iskareita. Vastaus oli että kyllä se muuten sopii mutta varastossa ei taida olla kuin taka-akselille sopivia koska Petteri Summasen sätkään oli etuiskarit tarvittu. Muistikuva osoittautui oikeaksi joten Meksikossa tehdyt kirkuvanpunaiset Gabrielit vaihtoivat omistajaa.

    Tämän jälkeen takaisin konttorille hakemaan sinne jääneitä sijaiskulkineita ja kertomaan tiskille että tarvittavat osat on saatu ja palaamme jälkinäytölle viimeistään yhdeltä, konttorihan on kahteen asti auki.

    Tallilla ensin iskarien vaihto, vaihtuivat ihan käden käänteessä kun kierteissä oli kirkasta kuparitahnaa eli ne uuden näköiset mustat taka-iskarit oli ilmeisesti vastikään vaihdettu. Oikeanpuoleinen toki oli tuhannen jumissa ja vasemmanpuoleinen lähes vaimentamaton.

    Huomiovalojen korjaus oli helppoa, ne riisuttiin pois.

    Raidetangonpään suojakumin tein omasta päästä, tai paremminkin miljoonalaatikosta kaivetusta lämppärinletkunpätkästä poraamalla sen kylkeen reikä. Asennus oli muuten helppoa mutta pallonivelen mutteri ei halunnut mennä enää takaisin kierteillensä. Vasta kun Tulsku rupesi heidän 2CV:stä irroittamaan niveltä ja olkavartta(?) lainaan mutteri hoksasi että nyt on tosipaikka ja oppi käyttäytymään.

    Käsijarruvaijerit säädin siten että molemmat puolet hipsi kevyesti levyyn rengasta pyöritettäessä.

    Äsken kävin levittämässä vahan pintaan. Aamulla kunnolla tekeytyneen vahan kiillotus ja nokka kohti Mikkeliä.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165829

    @RPekka wrote:

    Erityisesti kiinnostaisi tietää onko tällä yksilöllä entuudestaan nimi?

    Kukaan ei tähän kysymykseen vastannut joten auto sai nimekseen Hilma.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165828

    LHM:t vaihdettu, alusta rasvattu (kaikki 6? nippaa), takavalot saatettu toimintakuntoon.

    Katsastus varattu huomiselle kello 9:20!

    vastauksena käyttäjälle: Maski, puskurit.. #165727

    @kari80 wrote:

    ja kromirinkulat vanteisiin.

    Käykö Bilteman kromirinkulat Sätkän vanteisiin vai ovatko liian “syvät”? Mullahan oliskin semmoiset pistää tuohon omaan ajopeliin.

    vastauksena käyttäjälle: Viimeinen Ranskassa valmistettu 2CV varastettu. #164843

    @Isoo-Jukka wrote:

    Jättäköön sellaiseksi, siinä on tarinaa kerrakseen jälkipolville.

    Kyllä. Moneltakin kantilta:
    – lähtiessä täältä ei saa kukaan mukaansa.
    – autot tykkää että niillä ajetaan.
    – aarteet kannattaa suojata niin ettei niitä Alfred pihistä.
    – kusipäisyys on ehtymätön luonnonvara.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165823

    @2cvkimmo wrote:

    …sepäs lähtikin nopeasti eteenpäin… 😯

    Joo. Annoin itseni ymmärtää ettei sitä huonoihin käsiin olisi luovutettukaan ja olen siitä hyvin otettu.

Esillä 9 viestiä, 196 - 204 (kaikkiaan 204)