Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toki jos toiset renkaat on lähes vaihtokunnossa ja toiset kuin uudet niin laitetaan paremmat taakse ja vaihdetaan viikon päästä ne sitten jo vaihtokunnossa olevat uusiin. Sen jälkeen pidetään huoli että eteen laitetaan ne joissa on hieman enemmän pintaa jolloin jatkossa voidaan vaihtaa koko sarja kerralla.
http://www.citroendyane.nl/dyane/historie/gb_capra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dyanen Espanjan erikoismalli, Capra (suom. vuohi), oli ainakin varustettu samantyylisillä ellei jopa samanlaisilla puskimilla.
Miulla pitäisi olla ruskeat takaovien paneelit jossain. Kyynärnojat on purettu pois eli kiinnitysruuvien reiät niissäon.
Sunnuntaina tulen Joensuussa käymään joten otanko mukaan jos löytyy?
Vanhanmallin kahvoilla olevat takaovet löytyisi ja takalokarit kanssa. Ei täydellisiä mutta välttäviä.
@miki wrote:
Jos runkoihin on tehty Saharan rakennetta vastaavat vahvistukset, ja pystyy se tavalla tai toisella viranomaisille osoittamaan, saa todennäköisesti (TRAFIn poikkeusluvalla) liikenteeseen hyväksyttyä. Asia käväisi esillä kun superiin lupaa hain. Tarvii kylle ensin melkoisen määrän paperi- ja selvitystyötä.
Veikkaan että Saharassa on taka-akselina jotain ihan muuta kuin etuakseli josta on olkatapit hitsattu kiinteiksi.
EI TIELIIKENNEKÄYTTÖÖN.
@pfalz wrote:
se imu-/pakosarjan ja kaasarin välissä oleva bakeliittinen (?) levy on murtunut yhdestä kulmastaan aina keskelle saakka. Voisiko tuosta aiheutua ilmavuoto ja kuvailemiani oireita?
Eipä se ainakaan paranna toimintaa. Älä korjaa muuta ennen kuin tämä korjattu 😀
@miki wrote:
Onko EVOssa vakuumisäädin ohikytkettävissä? Sehän toimii niin että aikaistaa sytkää kun alipaine helpottaa (=painaa kaasua). Jos letku ei ole missään kiinni, ja ohikytkentää ei voi tehdä, sytytys on liian myöhäisellä. Vai onko? 🙄
Ei se niin mene. Jos alipaineletku puuttuu niin alipainetta ei anturille asti tule jolloin boksi luulee että mennään urku auki koko ajan. Alipainesäädöllä saadaan osakaasuajolle (paljon) lisää hyötysuhdetta, joskin Sätkällä ei paljon tarvitse osakaasulla ajella.
Jos tosiaan muutos tuli ihan täsmällisesti 123:n asennuksen yhteydessä niin sieltähän se vika pitäisi löytyä mutta jos ajan myötä niin sitten vika voi olla muuallakin. Onko ilmansuodatin pesty milloin?
Mitenhän Autokorin vanhat tallit Nastolassa on täytetty tällä hetkellä? Ainakin ennen konkurssia niitä käsittääkseni tarjottelivat sinne sun tänne.
Sopiiko vanhus-kutosen vauhtipyörä uudenmallisen koneen perään? Käykö uudenmallin vetarit vanhuslaatikkoon/rumpuihin?
Eli
Onnistuuko keskipakokytkimen asentaminen siten että vaihdetaan moottorin ja vetoakselien väliin koko paketti vanhuksesta?Vai sopiiko uuden vaihdelaatikon kytkinakseli keskipakohimmelin silmään? Eihän tuossa vanhuksen laatikossa taidakaan nelosen kokonaisvälitys olla yhtään pidempi kuin uudessa?
31.5.2014, 20:19 vastauksena käyttäjälle: Listat, takalokasuojat,ovet yms kromihilpettä LÖYTYI JO #172798@kaila wrote:
Ja kun ei mallistakaan puhuta mitään, Tiinan ovilistoja saa killan varaosamyyjältä, ainakin on saanut.
Kyllä niitä sinne jäi kun omani 3 viikkoa sitten hain. Kysyjä tosin taitaa entisöidä 2CV:tä joten Dyanen listat ei käy.
31.5.2014, 13:41 vastauksena käyttäjälle: Listat, takalokasuojat,ovet yms kromihilpettä LÖYTYI JO #172794@pecca40 wrote:
Takalokasuojan ja rungon välilistat
Ilmeisesti siis korin ja lokarin välinen alumiinilista kyseessä? Jokuhan näitä vastikään kaupitteli ja ainakaan Franzosen luettelosta en tähän hätään löytänyt. Tietääkö joku että (edes) uusia saisi jostain?
@Isoo-Jukka wrote:
Muistaakseni viimeeksi uujtin ensin ohuen rautalangan reiästä ja akseliputkesta läpi ja sidoin sen kiinnitysruuviin ja hilasin paikoilleen. Muutaman harjoittelukerran jälkeen onnistui.
Citroenin alkuperäisputket saattaavat mennä kohtuuvaivalla paikoilleen, mutta tarvikeosissa kiinnikkeet ovat missä sattuu.
Quick Brakessa ainakin oli spiraalin ulko- ja sisäpää ihan eri kulmassa kuin pois tulleessa putkessa. Kiinnitysruuvin reikään harkitsin narua mutta veikkaan että jos tyköistuvassa reiässä on jo naru ennestään niin mitenkähän sinne enää ruuvin saa. Kiinnityspellin reikään pistin narun ja putken reiän kautta yritin vetää mutta siitä ei ollut minkäänlaista apua.
Pitänee konstruoida tuommoinen Akailen kuvailema työkalu valmistaa, tallin valikoimista löytynyt puolimetrinen ruuvimeisseli oli liian kolho ja otti korin kulmaan kiinni.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Kyllä,, kun putki on saatu ujutettua sinne akselin sisään siten että kolmio palikkaan tuleva liitinpää on sieltä keskireiästä sormissa kiinni niin vedetään siitä ja samalla työnnetään sillä aputyökalulla sieltä akselin sisällä olevan spiraaliputken keskeltä sitä putken kiinnitys pulttia, jotta se sattuu akseliputkessa oleviin reikiinsä.. Ei vaikeakaan kun homman hoksaa… 😯 💡
Se erikois työkalu ei tarvitse olla kummoinenkaan,, siihen käy jokin riittävän pitkä vaikkapa rengasrauta jos vain sen pää on ohut ja 45 astetta mutkalla.. 😉
Hommaa helpottaa vielä jos laittaa pienen taskulampun valottaan akseli putken sisään sieltä toisesta päästä akseli putkea niin näkee toisesta päästä ohjata sen kiinnitys pultin akseliputken reikään… 💡
Putket paikallaan, liittimet “huulilla” ja erilaisia sörhimiä kokeiltu mutta kiinnityspultti ei hakeudu reikäänsä. Oliko parempia ohjeita kuin “ei vaikeaa kun homman hoksaa”?
@SEPPON wrote:
Kiitos tapahtumasta.Tällaisia tarvitaan.
Hyvin sanottu ja hienon kelinkin olitte tilanneet. Ainut ikävämpi juttu oli se Toyotan ajaminen kotiin mutta mitä sitä ei ihminen harrastuksen eteen tekisi, onneksi ei tarvinnut sinne päin ajaa.
@Akaile wrote:
@texwiller wrote:
Syvennys konepellissä vie sen vararenkaan paikan sieltä konehuoneen puolelta ellei halua laittaa sitä nokkapellin päälle sellaisenaan?
Jos yhtään muistan oikein niin tavisdyanessa on tarvittaessa matkaa vielä siitä vararenkaasta konepellin pintaan, joten tarkoitin viestilläni sitä, että tiinan pellista saisi kyllä veisteltyä sellaisen, että esimerkiksi puolikkaan renkaan verran olisi upotusta pellissä, jolloin peltiin rakennettu rengas kerrostuisi konehuoneen puolella olevan renkaan päälle toteemiksi
Vararenkaan ja konepellin väliin jää noin 10 millin rako etureunassa joten takareunaassa on tilaa ihan reilusti. Näppärä peltiseppähän voisi muokata konepeltiin myös pahkan jolloin molemmat varapyörät saisi suojaan auringon haitallisilta UV-säteiltä.
-
JulkaisijaArtikkelit