Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Motonet-löytöjä #171136

    @Isoo-Jukka wrote:

    alkuperäisreleitä olen vaihtanut urallani niin monia, että epäilen pystyykö tämä alisuorittamaan 😉

    Kaveri osti CX:n alkuperäisosan niin siinä luki “Warning! Made in France” eikä se kestänyt kahtakymmentä naksutusta enempää 😀

    vastauksena käyttäjälle: Jouset… #171064

    @Wonderi wrote:

    Joskus Suomessa tapasin harrastajan joka oli laittanut iskarit vastaavaan kohtaan molemmille akseleille. Ei uskonut iskarin orggispaikan hyvyyteen.

    Eipä se mikään pöllö paikka olisi jonkun Volvon ilmajousi-iskarin lisäämiselle. Vakipaikkaankin käyvät mutta ongelmaksi tulee se että painetta lisäämällä perä laskeutuu 😀

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 6 Glub[MYYTY] #171050

    Ajokunnossa ja katsastettu? Keltainen?

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen vannemaali #171023

    Jos sinulla on joku oikean sävyinen esine niin Prismassa osaavat tehdä Miranolia samaan sävyyn.

    vastauksena käyttäjälle: Teho-osia maailmalta #170635

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Jos kutosen koneen teho on 29 heppaa niin tuolla pikku kikalla tehon nousu 80% tekisi 29 + 23 = 52 heppaa ?? :mrgreen:
    En ymmärrä moista ..

    Juurikin näin. Eikä tartte muuta kuin sen että ensinnäkin seetit olis yhtä kamalat kuin Samarassa ja että kansi olis se viimoinen kuristava tekijä eli imu- ja pakopuoli hengittäisi tarpeeksi hyvin ja seoksetkin vielä pysyisi samalla seinällä. Toki sytkäkin pitäisi olla kohdillaan eli ennakkoa todennäköisesti pienentää koska täytös on parempi ja yhtä suurella ennakolla tulisi nakutusta.

    Virtauspenkkihevosvoimat on usein melko kaukana todellisista mutta toisaalta todellinen ei voi kuitenkaan olennaisesti virtauspenkin näyttämää ylittääkään.

    vastauksena käyttäjälle: Teho-osia maailmalta #170633

    Aika paljon parannusta saa ihan pelkillä seetirenkaiden muotoiluilla. Oppikirjan mukaisesti (en muista ulkoa kuinka niin en sano tarkemmin) muotoilluilla seetirenkailla vakion Samaran kannen virtauspenkissä mitattu “maksimiteho” kasvoi vaatimattomasti 80% eikä siinä edes muotoiltu venttiileitä 😀 Pakoventtiilin palotilan puoleisen kantin pyöristäminen parantaa vielä muutaman prosentin lisää.

    vastauksena käyttäjälle: Onko kaikki lopettaneet ? #133441

    @Jasu wrote:

    Eilisestä päivästä asti seissy, varmasti kylmä, kuten mittaritkin sen näyttää…

    Minkälainen akku siulla oikein jos eilisestä asti seissyt ja vielä on 14 volttia jännitystä?

    vastauksena käyttäjälle: Nimiä adressiin… #170884

    Harrasteajoneuvot, kuten moottorikelkat ja muut vastaavat?

    Miksi pitäisi?

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165916

    Tänään oli taas aika ottaa kamera kainaloon ja käydä pikku ajelulla.

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t31/1486099_10152158934819049_719865951_o.jpg

    vastauksena käyttäjälle: Siistiä… #170826

    Toivottavasti tuo on joku sääntöjuttu että on kaasarit, ruisku olisi kuitenkin pikkasen enemmän 90-lukua.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV-logoja? #170809

    @Isoo-Jukka wrote:

    Tuolla kameralla saa ilmeisesti 2cv-hopeoituja kuvia 😉

    Nuo piirrokset on meikäläisen tuotantoa.

    Kiitokset piirroksesta, käytin mallina mutta kömpelö mattoveitsen käyttö ei välttämättä tee oikeutta alkuperäiselle.
    Pari koeräpsäisyä:
    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t31/859261_10152146193489049_209925442_o.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1496305_10152146202424049_1727679204_o.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: 2CV-logoja? #170807

    Ilmeisesti ei? Piirsin vektorikuvan tuon päälle ja tulostin sitten kartongille. Pienellä mattoveitsellä sitten kädet vapisten leikkasin. Lopputulos:

    Pistän tuolla otettuja kuvia tuonne omaan FB-kansioon ja linkitän sitten eri ketjuun kunhan ehdin jotain julkaisukelpoista kuvaamaan.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165915

    Ei se Kari ihan väärässä ollut kun epäili että akku on 7 vuoden seisotuksesta ottanut itseensä, eihän tuo toiminut enää kuin reilun vuoden… Tänä kesänä tosin piti pariin otteeseen lisäsähköä antaa että jaksoi käyntiin asti pyörähtää. Viimeeksi kun yritin käyntiin niin ei jaksanut solenoidia vetää ja akkulaturikaan ei huomannut akkua laisinkaan. Yleismittari näytti napajännitteeksi 2,5 volttia joten julistin potilaan vainaaksi.

    Nyt on uusi Sznajder-Silver 55Ah/460A akku ja lisäsinpä vielä Bilteman “akun katkaisimen” vaikka ei se sentään akkua katkaise, virtapiirin vain. Onpahan sähkö tallessa akussa kun huonoilla keleillä Hilma kuitenkin huilaa haaleassa tallissa.

    vastauksena käyttäjälle: Äärimmäinen talvi-Sätkä #164583

    @Isoo-Jukka wrote:

    Toimisiko videon niksi sisätilanlämmittimenä rättärissä tai konehuoneen alla ennen starttausta talvipakkasilla. Toki omalla vastuulla 😉
    http://www.youtube.com/watch?v=brHqBcZqNzE” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Toimisi toki. Ongelmana on vaan hinta ja tulipaloriski jotka molemmat ovat paljon suurempia kuin sähkölämmittimellä. Tuo saviruukkukompleksi ei muuten edesauta huoneen lämmittämisessä(kään) lainkaan koska se sama lämpö niistä kynttilöistä kuitenkin irtoaa. Tulipaloa se edistää kyllä kun etenkin keskimmäisten kynttilöiden lämpötila nousee korkeammaksi. Riskinä on steariinin (tai mitä lie halpaa vahaa tuo lieneekään) leimahtaminen palamaan kauttaaltaan eikä pelkästään sydänlangassa. Lisäksi tuo lehti tuossa peltisen vuoan alla ei ainakaan vähennä tulipaloriskiä.

    vastauksena käyttäjälle: poikittaispöntön pörinät #170450

    @MikaVeee wrote:

    Edit: pakokaasuissa on yleensä rikkihappoa joten vaikka putken suojaisi ulkoapäin, se syöpyy sisältä.

    Yleensä, eli tankattaessa Suomesta ostettua rikitöntä polttoainetta, ei ole. Ennen oli kunnollista ja pakokaasukin oli myrkkyä. Nyt tulee vaan kukkaistuoksuja putken päästä.

    Suomessa siirryttiin rikittömiin polttoaineisiin 2005 ja EUssa viimeistään 2009.

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 204)