Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165909

    @Akaile wrote:

    Jos löydät tuon kp ovilistan jostain niin minulla on niitä muoviklipsuja uusia…

    Oletettavasti Killan varaosapankissa huimaan noin kympin hintaan myytävä Dyanen ovilistasarja sisältää kuskin ovenkin listan. On pitänyt tilata jo kauan. Otan heti yhteyttä jos sarjassa ei tule klipsejä mukana, kiitos jo etukäteen.

    Olihan mukava reissu taas viikonloppuna, perjantaina Särkänniemi ja lauantaina Pukkilan lomakeskus.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165907

    On se vaan kiitollinen pestävä. Manamansalon jäljiltä kuljin oli “Ferrexin punainen” eli lähinnä ruosteenruskea mutta kevyt huuhtaisu Big Orangella ja nuudelikintaalla niin taas on Hilma punainen.

    Konepeltiin pistin (sisäpuolelle) sentin alumiinipintaista äänieristevaahtomuovia ja kotimatkalla olin täysin vakuuttunut ettei moottorin sointi kuulu läheskään niin kovana enää. Todennäköisesti kyseessä on lumevaikutus mutta pitänee jossain välissä ottaa asiaksi ja laittaa vielä vähän lisää toffoa kun nyt pistin vaan keskiosaan ja pienet palat ihan reunoille.

    vastauksena käyttäjälle: MISUKAN RENKAA 125R 15 JA KROMIA #169468

    @AK-65 wrote:

    Tuo misukan 125 15 X on käsittääkseni jonkinlainen harrasteajoneuvo rengas jo Ranskassakin, ja niitä valmistetaan kai muutama sarja vuodessa käsityönä.

    Ottamatta kantaa valmistustekniikkaan ja määriin niin 125R15 on ollut jokusen vuoden jo Classic-valikoiman rengas eli niitä valmistetaan klassikkoautoja varten ja hinta on sen mukainen. Classic-tekstin ilmestyminen tarraan nosti hinnan noin kaksinkertaiseksi kertalinttuulla.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165906

    Viikonloppuna pitäisi ajella Manamansaloon, Kajaanin pohjoispuolelle joten pistin eilen uudet kitkarenkaat alle kun ei ole täyttä varmuutta onko siellä vielä lunta. Huhu sanoo ettei olisi mutta silti.

    Vanteet oli tarkoitus hioa ja maalata mutta tuli lääkäriltä pölyämiskielto niin jäi. Äkkiratkaisuna oli ostaa Biltemasta halvimmat kapselit peittämään ruosteita. Aamulla napattiin kapselit pois ja todettiin että “eihän nää nyt niin pahat nää ruosteet ole että tuollaisia muovinpaloja kattelisi”.

    vastauksena käyttäjälle: Espanjanmallin takaovet Dyaneen? #169308

    @Akaile wrote:

    Täällähän puhutaan vähän, mutta asiaa! 😆

    Tästä on kyse:

    irralliset lasit tiivisteineen olen nähnyt italian maailmankokouksessa hp. 250e/pari.

    Ihan tuollaista hintaa en kyllä usko maksavani… Rouva on päättänyt että Hilmasta tulee keltainen kun siitä pitää jossain vaiheessa ruostevaurioita kuitenkin putsailla ja tuo Capra ei näytä ollenkaan pahalta, paitsi tietysti nuo puskimet.

    Sitäkin vaihtoehtoa olen pohtinut että jostain romikselta etsisin Cherryn takaikkunan saranat ja avaussydeemin ja tekisin oopperaikkunoista raotettavat.

    vastauksena käyttäjälle: Espanjanmallin takaovet Dyaneen? #169305

    @kari80 wrote:

    Luultavasti tarvitset vain ikkunat…tulethan Helluralliin kun asutkin melkein vieressä, niin, siellähän näkisit punaisen tiinan Epsanjan akkunoilla.

    Muuten tulisin mutta kun on ACryn kesäpäivät tuossa ei ihan niin vieressä niin mennään sinne. Pitää Penan Dyanen takaovia tänään vilkaista josko ne onkin tosiaan samanlaiset ikkunoita lukuunottamatta.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165904

    Vaihtelin perjantaina öljyt ja suodattimet, mittarilukema 04770.

    Hilmassa oli ostettaessa valmiina Bilteman öljynlämpömittari, anturi venakopassa mutta näytti kroonisesti nollaa tai alle 70 astetta. Yritin ostaa Biltemasta uuden anturin mutta olivat loppu joten törsäsin muutaman euron enemmän ja ostin koko mittarin. Uusi anturi olikin 2 kiinteällä piuhalla kun vanhassa on yksi ruuviliitin.

    Laitoin uuden anturin öljynpoistotulppaan ja suuntasin koeajolle. Mittari näytti edelleen nollaa mutta kun heilautin johtoja mittarin takaa niin hyppäsikin 60 asteeseen joka minusta oli kovin vähän pohjassa olevan öljyn lämmöksi. Vaihdoin vanhan anturin käyttöön (laitoin molempiin johtoihin abikot että vaihto on helppoa) ja nyt mittari näyttikin 90 astetta. Taidan tänään pistää tuon uudenkin mittarin kiinni niin näkee sitten paljonko venakopassa on lämmintä ja paljonko öljypohjassa.

    Paljonko olisi hyvä? Oli nimittäin koko viime kesän ollut alumiiniteipit öljynjäähdyttimen etupuolella, huomasin nyt keväällä kun vaihdoin etukannatinkumit ja katkojankärjet. En ottanut pois mutta nyt harkitsen kuitenkin jos venakopassakin on hetken matka-ajon jälkeen 90 astetta 😯

    vastauksena käyttäjälle: Öljynlämpöanturi #168915

    Bilteman vanha yksijohtiminen ja uudempi 2-karvainen anturi lienevät myös erilaiset. Mittaan tänään resistanssin huoneenlämmössä niin se kertoo jo jotain, ehkä.

    vastauksena käyttäjälle: Taiderättäri #169266
    vastauksena käyttäjälle: Katto #169200

    @MikaVeee wrote:

    Kun alatte liimailemaan kattoa uudestaan joka teille on myyty ö-luokan tavarana, niin muistakaa puhdistaa liimauspinnat

    Milläs vanhat liimanjämät on hyvä puhdistaa? Asetonilla lähtis kyllä kuivunut kontaktiliima mutta lähteekö se ulkopinnan kernipuhvelinnahkakin samalla? Mitä itse käytit/käyttäisit?

    vastauksena käyttäjälle: Helluralli 7.-9.6.2013 #169108

    @Jemina wrote:

    Puumalan matkailuinfosta kerrotaan, että matkanvarrelle sattuva lossi eli Hätinvirran lossi liikennöi 24/7 eli myöhemminkin saapuvat pääsevät siis saarelta toiselle ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

    Tästä kannattaa aina ulkomaalaisille mainita että Suomessa lautat ajavat verovaroilla eli sisävesiristeilyistä tieverkolla ei tarvitse erillistä korvausta suorittaa. Sätkälässä oli kai jotain hämmennystä aiheuttanut kun nuukat rättäriharrastajat jättivät lähtemättä sepän pajalle kun sinne piti mennä lossilla…

    Kiusallisesti sattui samalla viikonlopulle ACryn kesäpäivien kanssa, muuten oltaisiin mielellään tultu paikalle. 🙁

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165903

    @dago wrote:

    Oi mikä kuva! Saako sitä käyttää, jos tulee tarvetta esitellä kaunista Suomea kauniiden kulkimien kanssa?

    Eiköhän tuo siedä senkin. Tässä linkki suoraan Feispuukin kuvaan: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151644984459049″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165901

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #165075

    @Kooma wrote:

    Hc lähti tippumaan mutta co pomppasi yli kympin kun sitä avasi.

    Kuulostaa ihan oikealta, avaapa vielä lisää. Luulen että siinä kävi niiin että seos muuttui sen verran laihaksi että se alkoi palamaan jolloin palamattomia hiilivetyjä (HC) tuli vähemmän mutta huonosti palaneita (CO) tuli enemmän kun ilma ei vaan vielä(kään) riittänyt jotta bensa olisi palanut hiilidioksidiksi (CO2) asti.

    Tämä siis tietämättä mikä ruuvi se oli ja sillä olettamuksella että sytkäsysteemit on ok eikä venttiilit vuoda eikä männänrenkaita ole poikki.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165900

    Rouvan pyynnöstä asentelin radion Hilmaan. Kaiuttimien asennusta piti hieman pähkiä kun eivät ole kovin kummoisia paikkoja järjestäneet. Lastulevystä päräytetyt “kickpanelit” etujalkatilassa aiheuttivat vähiten muokkaustarvetta kulkimen rakenteille, radiolle oli joku jo aiemmin rakennellut telineen hanskahyllyn alareunaan.

    Kaiuttimiksi valikoitui alkuperäinen Citroen-tuote eli C5:n takaovista vapautetut Puolassa tehdyt kaksoiskartiokaiuttimet. Radion virkaa ajaa 45 euron Bilteman USB/SD-kortti MP3-soittimellinen vehje.

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 204)