Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 204)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165866

    @Akaile wrote:

    Muistithan myös tarkastaa ajoituksen? Piikin kohotessa kärkiväliin kärkiväli pienenee ja jos kyseisenä aikana kärkiä katsomatta säädetään syttyä niin uusien kärkien kanssa ollaan metsähallituksen puolella. (Asennettaessa kotelo samaan kohtaan)

    Juu. Homma jäi siihen vaiheeseen että kärkikotelo odottaa asennusta, kärkivälin säätöä ja ajoituksen säätöä. Tässä järjestyksessä.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165864

    Homma vaan eskaloituu. Koska olin irroittanut ropelaattorin etummaisten kannatinkumien vaihtoa varten niin pitihän sinne kärkikoteloonkin kurkata. Piikkiä oli hieman kärjissä joten kaivoin Karin jäämistöstä pakasterasian jossa luki “2CV kärkikotelo” ja kurkkasin kotelon sisään niin uudeltahan nuo kärjet näytti. Samasta aarrelaatikosta löytyi myös uusi konkka jonka vaihdoin koska kotelossa kiinni ollut näytti olleen siinä kiinni jo aiemmin, autossakin.

    Laturin hihnakin piti ko. laatikosta valkata uusi kun entinen näytti tältä. Varmaan talven aikana hapristunut kun ei kuitenkaan viime kesänä mitään heikkoa ollut tuolla saralla. 😆

    123 pitää kyllä hankkia heti kun vaan raaskii, tänään oli autokatokseen ilmestynyt Smartin eturenkaita 4 kpl. Kitkarenkaat ettei tartte huolestua jos Juhannuksena vähän sataa lunta.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165863

    Tänään päästelin vanhan pakoputkiston pois ja vaihtelin moottorin ja vaihdelaatikon kannatinkumit.

    Etummaiset kumit oli huonot ja takakumi aivan päreinä. Josko tuo vaihdelaatikon ujellus vähän vaimenisi ensi kesäksi.

    Pakoputkistosta vaikutti etummainen pönttö olevan menettänyt sisälmyksenä koska oli kovin kevyt, onton kuuloinen ja sisältä kuului hentoa helinää kallistellessa. Uuteen putkistoon suihkuttelin kuumankestoalumiiniruostesuojamaalia kun eivät tehtaalla viitsi hitsauksen jälkeen mitenkään suojata hitsejä.

    Erityiskiitos Kumpulaisen Penalle jonka varastosta löytyi sarja Burtonin klemmareita ja etummainen änkkäri.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165861

    @Isoo-Jukka wrote:

    Varaosanakin saa uutta säätöruuvia, mutta sehän on hieman hankalasti “niittaamalla” kasattava. Säädössä kannattaa käyttää vain 6-kulmaista lenkkiavainta. Sellaisen voi itse valmistaa sahailemalla ja hitsailemalla kuusikoloruuvista, jossa on reikä 14 mm:n kuusioavaimelle. Sellaisella avaimella voi vielä pahoin nuljahtaneeseenkin ruuvinkantaan saada otteen, kun avaimen takoo siihen kiinni.

    6-kulmaisella hylsyllä minä nuo lopullisesti pyöristin, 12-kulmainen lenkkiavain oli heti alkuun “pehmeän makuinen”. Takimmaiset ruuvit sentään lähti (hyvällä) 12-kulmaisellakin liikkeelle.

    Taidan tosiaan hissata mutterit noihin ja “sitten joskus” vaihtaa uudet tilalle tai teen Penan suositteleman M10-ruuvikorjauksen.

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165858

    @RPekka wrote:

    Takajarrujen tasapainossa oli sen verran häikkää että luulen että toiselta puolelta on toinen hihna vähissä eli pitää sinnekin kurkata talven aikana.

    Ei sieltä hihnat vähissä olleet, kaikki oli käytännössä uuden veroiset. Yksi etanaruuvi oli vaan edellisen asentajan jäljiltä “nolla-asennossa” ja kaikki osat tuhannen jumissa, kiitos kuparitahnan käytön ja vuosien seisottamisen.

    Oliskos raadilla hyviä ideoita mitä noille jarrujen säätöruuveille keksisi, molemmilta puolilta oli etummaisen ruuvin kanta huonona ja nyt pyöreä? Arvelin että poraan M12 mutteriin ruuvin mentävän reiän, pujotan ruuville kaulaan ja hitsaan kiinni. Samalla ruuvi saanee sen verran lämpöä että alkaa liikkumaan reiässään.

    vastauksena käyttäjälle: Myyty:Kattolaatikko #168744

    Kuva kertois enemmän kuin tuhat sanaa vaikka rehellisesti voin myöntää etten olisi kuitenkaan ostamassa, kunhan vaan huutelen 😀

    Jos suinkin pystyt niin laitathan kuvan tai linkin “jonnekin” jossa moisesta on kuva.

    vastauksena käyttäjälle: Massavaimentimien saatavuus ja laillisuus #168697

    @Isoo-Jukka wrote:

    Kyllä ne yleensä löysempään suuntaan kypsyvät, ellei nyt sitten ihan jotain lommoa olisi kyljessä, joka estäisi liikkeen sisällä.

    Hilman ehjän näköiset takaiskarit oli toinen ihan jumissa ja toinen huomattavan löysä uusiin verrattuna. Etuiskarit oli ruosteiset ja muutenkin hurjan näköiset mutta takaiskarit sököt. Etuiskaritkin vaihdoin toki heti kun sellaiset sain haalittua, takaiskarit sentään löytyi paikallisesta varaosaliikkeestä hyllystä.

    vastauksena käyttäjälle: 4 ISI 0 #168683

    @Savitaipale wrote:

    Nyt kun vielä joku tulis ja sanoisi mitkä kaikki hulinat ja ujellukset kuuluvat asiaan, ja mitkä ovat kulumaa… No, aika näyttää.

    Ei muuta kuin keskiviikkona hurautat Lappeenrantaan niin eiköhän täältä halukkaita kyytiläisiä löydy kuuntelemaan.
    http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?p=138012#p138012″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Akkuvirran katkaisin #168625

    http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-1840″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Oliskos Sätkäänkin vaihtoehto tuollaiset vastaavat kuin mitkä 2003 vuonna pistettiin uudempaan kulkimeen PSA-yhtymän toimesta?

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139868

    @2cvjimmi wrote:

    Etupään akselin iskunvaimennus ero oli prosenteissa 95 ja takana 67, lukemat oli aivan naurettavat 2-37 välillä. Edessä kitkat, takana putket.

    Rengaspaineet tasan ja omistaja apparin penkille vastapainoksi niin pitäisi eron olla melko pieni, tosin jos toinen lukema on 2 niin toisen ollessa 4 on ero jo 100%. Satakiloinen katsastussetä yksinään pienessä kulkimessa saattaa testerin niin hämilleen että tulokset on mitä on.

    vastauksena käyttäjälle: Rengasvaihtoehdot sätkään 125-135R15 #156333

    @Isoo-Jukka wrote:

    Halpa Hankook 70-profiililla
    http://www.autopurkaamot.com/kitkarenka” onclick=”window.open(this.href);return false; … gasid=7306

    @terska^ wrote:

    145/65/15 Hankookin kumia saa http://www.camskill.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false; sivustolta sarjan hintaan 250€ suomeen toimitettuna.

    “Aa, se on vain mainos” sanoi turkkilainen kun viiden euron kebabi maksoikin 8 euroa. Hyvähän se on mainostaa vaikka mihin hintaan kun kuitenkin “no stock & no delivery date” maininta on sivulla. Hankookit on Euroopasta loppu ja uusia tehdään ensi syksyn markkinoille sitten.

    Kysynkin näin yleisesti että jaksaako hentoinen nainen kääntää ruoria jos alla on 145/65R15 kumit ja toinen kysymys että kuinka tuommoinen 2 cm alkuperäistä leveämpi läski istuu vakiovanteelle?

    vastauksena käyttäjälle: 135 Hakkapeliitat nastoilla ja hyvillä vanteilla! #168459

    Nyt olis hinta ja sijainti kohdallaan. Jos Jukka ei huoli niin kuvan voi pistää myös RPekka@gmail.com.

    vastauksena käyttäjälle: Osienpesukone vanhasta astianpesukoneesta #160302

    @setä wrote:

    Taas kokeiltiin.Saavi koneen päälle ja täyteen valmista liuosta.
    Poistoletku suoraan saaviin eli sama aine kiertää mailmantappiin.

    Mites jos pistäisi 3 pienehköä saavia peräkkäin niin se likainen vesi sekottuisi vähän vähemmän siihen puhtaaseen ja hiekat yms jäisi jopa ensimmäisen saavin pohjalle?

    vastauksena käyttäjälle: Nyytiset #168214

    @2cvjimmi wrote:

    Ei kokomuutosta – ei! Nyytiset tuon kokoisena on erittäin hyvä, Citikka olkoon iso. Pieni erottuu ja on persoonallinen, ja paksumpi lehti tuntuu hyvältä. 😉

    Hyvin sanottu.

    vastauksena käyttäjälle: Olisiko tietämystä? #168254

    @RPekka wrote:

    Pitääpä ottaa selvää minkälainen koneisto sätkässä on niin näkee onko elämä ollut ennen vanhaan yhtä helppoa kuin BX:n kanssa…

    Haynes nro 196, sivu 191: Pyyhkijä voidaan asettaa paikoittamaan oikealle tai vasemmalle. Vaihtaaksesi puolta irroita kampi moottorista ja käännä se toisin päin.

    Elämä on siis Sätkän kanssa helpompaa kuin BX:n kanssa: BX:ssä on akselissa boorit, sätkässä “soikea” reikä.

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 204)