Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@raineh6 wrote:
Sattuisiko jollain olemaan tietoa voiko automaattisen pysäytyksen vaihtaa vasempaan laitaan sinne apparin eteen?
En tunne (lainkaan) rättärin pyyhinmekanismia mutta BX:n koneistoon muutos oli helppo tehdä: pyyhkijäkoneistosta sojottaa akseli johon on kiinnitetty varsi josta lähtee sitten nivelöity varsi pyyhkijälle. Akselin päästä mutteri löysälle ja pyyhkijät siihen asentoon missä parkkiasennon halutaan olevan. BX:ssä piti mutterin tiukkaamisen mahdollistamiseksi ajaa pyyhkijät siihen alkuperäiseen parkkiasentoon käyttämällä pyyhkijöitä ja kääntämällä sopivalla hetkellä virrat pois.
Pitääpä ottaa selvää minkälainen koneisto sätkässä on niin näkee onko elämä ollut ennen vanhaan yhtä helppoa kuin BX:n kanssa…
@Akaile wrote:
Täällä meillä etelässä on keskitetty palveluja tiettyihin posteihin, jolloin käyttäjämäärät ovat lähteneet käsistä. Ts. ennen oli kyllä posteja vähän joka kulmalla, ja ei tarvinut jonottaa.
Juuri mainitsin keskustassa asuvalle kaverilleni kuinka täällä länsireunalla on kätevää kun posti on “aina auki” koska meidän asiamiesposti on Siwassa. Usein ajoitan paketin noudon kello 21-22 välille koska keskioluen ostajia ei tuolloin enää horju kaupassa. Kaveri asuu keskustassa ja joutuu käyttämään pääpostin “palvelua” joka on auki hieman yli virka-ajan ja siellä on kanssa lähes aina 100+ asiakasta jonossa. Siwan kassapoika taas asuu itäreunalla ja niiden asiamiesposti on St1:llä joka ei sekään ole kovin kummoisesti auki.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Jos uusista renkaista löytyy laidasta maalimerkit,, niin ne kannattaa laittaa venttiilin kohdalle..
Tietenkin homma vaatii suorat vanteet onnistuakseen…. 😯
Juu. Se on kai se punainen täppä joka on se kevein kohta, monesti on merkattuna muitakin kohtia (olisko korkein/matalin kohta tai jotain). Kun tehdään miljoona henkilöautoa niin laittamalla kumit vanteelle noin saatetaan säästää jokaisessa renkaassa jopa 10 grammaa sinkkiä eli 50 tonnia jos sattuu olemaan malli jossa on myös varapyörä.
Yksittäisiä renkaita asennettaessa ja tasapainotettaessa on kuitenkin paljon olennaisempaa että renkaasta tulee pyöreä joten ihan sokeasti ei sitä täppää kannata tuijottaa. Toki jos renkaita ei erikseen tasapainoteta niin tuo on paljon parempi kuin mikään muu asento.
@sitikkapuoskari wrote:
@RPekka wrote:
@sitikkapuoskari wrote:
Ke Loka 13, 2010:
Vävyjussin sätkään hankittiin uudet 135/70 -15 Hankook kitkat. Vaikuttaa asialliselta ja on hyvännäköinen lamellipinta.Onko jo kokemuksia ja mikä on nykyinen hinta?
Ainakin kesäajossa hyvät ja hiljaiset. En tiedä juuri tähän hätään hintaa ja saatavuutta. Kysynkö?
Minäpä teen pienen soittokierroksen paikallisiin asentamoihin kun pitää ne kuitenkin tasapainoonkin saada vaikka manuaalikoneella (kerhon kone on jostain rättärin suunnitteluvuosilta) ne paikalleen punnertaisi.
Jos ei Lappeenrannasta löydy kauppiasta tuotteelle niin katsotaan sitten sitä hintaa postikuluineen.
@sitikkapuoskari wrote:
Ke Loka 13, 2010:
Vävyjussin sätkään hankittiin uudet 135/70 -15 Hankook kitkat. Vaikuttaa asialliselta ja on hyvännäköinen lamellipinta.Onko jo kokemuksia ja mikä on nykyinen hinta?
@HanaAna wrote:
Hahahaa! Loistava ja kuvaava kuva.
Jep, eli sinullakin on samanlainen voittajaolo kuin tuolla pojalla jolla on suussa puoli nyrkillistä santaa 😆
Missäs ne suuttimet nyt? Luulen että isompi syy on siellä käyrissä kuin suuttimen sijoituspaikassa. Tokihan aukioloaikaa pitää lisätä kun ilmaakin lisätään…
@kari80 wrote:
Tiina katsastettu tänään arvosanalla erittäin hyvä.
Pääsikö omin avuin ulos. Hilman katsastuksessa olen molemmilla kerroilla päässyt kysymään “Haluatteko mahdollisesti että kerron kuinka tästä ajoneuvosta pääsee ulos” 😀
Hilmassa on takanakin vyöt ja melko virallisen oloisesti ne on siellä kiinni. Liekö tehtaalla jopa laittaneet paikat?
“Vanhanajan” stroboskooppi on helkkarin hyvä näissä alkusäädöissä kun se näyttää sen kipinän paikan ihan toteutuman mukaisesti, edellyttäen että anturi vaan on tulpanjohdossa oikein päin.
@kari80 wrote:
Huonompisilmäisille..tuo on neliveto..kyllähän mehari 4×4 onnistuu mutta mikenkä nämä..?
Meharin paperit ja 2cv:n kori, riittäneekö prosentit?
@Jasu wrote:
@Akaile wrote:
Omituisin, johon törmäsin oli:
Ei tuota oikein kuvaan saa piirrettyä, tuosta suunnasta, että hihnat ovat eri linjassa…
Kyllähän tuosta jo vähän kielii se että hihnan suorat osuudet tulevat kampiakselille siten että kosketuskulma on negatiivinen ts jokin maaginen voima pitää aina yhden hampaan kampiakselin hammaspyörällä…
@kari80 wrote:
Harmillista ettei tuollaista sarjaa ole myynnissä. Tuote 7722 on nimittäin junarata ja tuo pakkaukseen liitetty 2cv on Nick Barrett nimisen hepun rakentama.
@Oranssi wrote:
Ostaisin Dyanen tunkin, on kuulemma vähän erilainen kuin 2cv:ssä,ilmeisesti hiukan pitempi “nosto-osa”.
Joo, se helmaan tarttuva varsi on pitempi kuin 2cv:n tunkissa. Kuvia voin pistää jos on tarvis mutta ylimääräisenä ei ole kuin juurikin 2cv:n tunkki.
Autossa on vakiona muutaman gramman päästöarvoista leikkaava automaattinen Start-stop-järjestelmä, joka pysäyttää moottorin esim. liikennevaloista seistäessä.
Mulla oli tuommoinen järjestelmä vuoden -88 BX 16 TRS:ssä ennen kuin vaihdoin siihen kelluvan kohon… Se tosin ei tuntunut kulutusta pienentävän lainkaan, pikemminkin päinvastoin.Hilmaan pitää uusia takajarrut ja pakoputkisto, sähköjä pähkiä ja kojelaudan alle kurkistaa että mistä hitosta se oikein vuotaa. Penkeillekin olisi kiva jotain tehdä.
-
JulkaisijaArtikkelit