Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tämä jo selvisikin.
Itse asiassa 21WAZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenKyllä niitä vanhoja huomiovaloja löytyy, ainakin huutonetissä ja tori.fissä on niitä melkein jatkuvasti, myös keltaisilla linsseillä. Itsellä on yhdet erikoisemmat, joista toisesta on lasi rikki. Etsiskelenkin “ostetaan”-palstalla isompaa keltaista muovilinssiä, josta voisi sahata passelin. Yksi on jo löytynyt, mutta toinen puuttuu vielä.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenNiin pitäisikin, mutta rekisteriotetta katsoessani ei tullut mieleenikään, että näin voisi käydä. Eikä ole aiemmin käynytkään. On sitä ennenkin otettu auto vapuksi ajoon katsastuksen kautta ja ajettu seuraavakin kesä.
Ehkä mulla on liikaa ajoneuvoja 😯AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenLäpi meni tänään 21.5.2015, ensimmäisellä, ilman moitteita 😀
Seuraava katsastus 30.4.2015-31.8.2015 välisenä aikana. Tilasin vuosikatsastuksen ensi viikon torstaille, niin päästömittaus (vm. -80 kuljin) ei ehdi vanheta.
Prkl, kun olisin tiennyt, niin olisin vienyt konttorille vasta ensi viikolla. Vuosikatsastus on tehtävä ko. välillä ja kuljin oli ollut seisonnassa viime vuoden. Aivan järjetöntä!AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenItse juuri viikonloppuna pähkäilin startin kanssa.
Apu löytyi uudesta akusta. Vanha ei ottanut virtaa vastaan, se oli saanut ylilatausta ennen puolentoista vuoden seisontaa ja oli muutenkin lopussa. Valot syttyivät hyvin, solenoidi naksahti, mutta ei lähtenyt pyörittämään.
Uuden akun kanssa ei mitään ongelmia.
Ja startti on nimeltään iskra.AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenJoo, mulla oli acadianessa se pitkä välitys. Kolmosella voi antaa kaasua vaikka kuinka ja kahdeksankympin hujakoilla (tietysti lastista, tuulesta jne riippuen) neloselle. Nelosella kulkikin sitten todella sutjakasti. Kolmosen käyttöalue tuntui välillä vähän hankalalta Suomen nopeusrajoituksilla. Välillä sai ajella pitempiäkin matkoja kolmosella rajoituksen ollessa 60 km/h.
Matka-ajossa 90 km/h oli leppoisa vauhti. Kovempaakin olisi halunnut kulkea.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen“Erittäin tyylikäs” passaa meille 😀
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenMikähän lie “gris claire” -harmaan oikea koodi? Intterwebissä on kahdenlaista tietoa; AC132 tai AC135. Kumpiko lie oikea vai onko sillä edes niin väliä?
Nimim. “Epätietoinen”
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenSiitä se lähtee.
Olet hyvässä seurassaAZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenKaveri on maalannut veteraanimoottoripyöriä telalla. Jälki oli vanhan, ei täydellisen, maalipinnan näköistä. Passasi siihen projektiin täydellisesti 😀 , ei tullut ylientisöityä. Voisin kuvitella, että aika hienonkin pinnan saa sopivalla maalilla.
Oma työn alla oleva AK350 luultavasti maalataan vajaakiiltoisella maalilla, että ei tule liian kiiltelevä. Ei kuitenkaan matalla 8)
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenJa vyötkin löytyi, vaikka en edes ostetaan palstalle ehtinyt ilmoittaa.
😀AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenRuotsin Blocket-sivustolla Charleston:
http://www.blocket.se/vasternorrland/Citroen_2cv_Charleston_58464103.htm?ca=1_5&w=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenItsellä tulee myös ajankohtaiseksi pakun (-67) etuvöiden asentaminen. Mille korkeudelle kolmipistevyön yläkiinnike olisi hyvä hitsata ja kuinka tässä ketjussa mainittu 5-10 cm taaksepäinsiirto olisi hyvä toteuttaa?
Varmaankaan pelkät lantiovyöt edessä ei ole hyvä ajatus (retorinen kysymys).Mitä muuta pitää vöitä ostaessa huomioida? Millaiset kannattaa ostaa? Onks kellään? Tähän asti kaikissa autoissani on ollut vyöt jo ostaessa
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenOkei. Mulla oli kaikissa pätkissä niitin paikat toisissa päissä, niittejä ei lain. Tämä selvitti asian. Kiitos!
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenEli, yhdistelmä: edessä valopukkiin lisätty valkoinen vikku, alkuperäinen (katsastuksen aiemmin läpäissyt) ylävilkku (eteen valkea, muuten punainen) ja taakse punainen jenkkivilkku -yhdistelmä voisi mennä läpi.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen -
JulkaisijaArtikkelit