Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Viimeistään illalla nähdään!
Kuljin on jo pakattu. Oulunsalossa sataa kuin aisaa, lähden kun lopettaa.MM
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenNimenomaan kengästä piti dremelillä surauttaa millin verran pois tukipienan kohdalta, sitten mahtui. Tämän neuvon sain myös toiselta auttajalta. Saman tien heräsivät yläepäkeskotkin eloon, l. alkoivat toimimaan. Alaepäkeskot olivat paikallaan ja toimivat niin kuin pitikin. Aiemmin huomasin, että tästä kulkimesta ne oli takaa vaihdettu “keskoihin” ja takajarrurempassa piti aloittelijana pähkäillä oma aikansa, ennen kuin vika löytyi ja uusien epäkeskojen myötä korjaantui.
Toinen puoli meni lopulta ilman ylimääräistä hässäkkää, kun oikeat kohdat sai paikalleen ja vähän koputteli.
Kiitos myötäeläjille ja kiitos hyvistä neuvoista. Ensi kerralla kaikki sujuu taas toivottavasti helpommin.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenKysytty on. Ja hyvin on neuvottu. Silti…
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenItse asiassa juuri sovin Velosolex 1961 S 2200 kaupoista Unkarista. Kyseessä on Unkarissa lisenssillä tehty yksilö, identtinen ranskalaisen kanssa. Mulla on tuttu kaveri paikan päällä tekemässä kaupat. Kyyti järjestynee jotenkin, joskus, tuttujen ja tutuntuttujen kautta, toivottavasti.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenJonkun Velosolex-herran tapasin Sätkälässä, nimi on häipynyt mielestä. Mulla on jo täysin toimiva rekisterissä oleva Velosolex 3800 vm.-85, mutta nyt onkin haussa projekti 50-80 luvuilta. Ja tietysti halvalla, niinkuin aina. Ja mieluiten ranskassa tehty, omani on ruåttalaista tekoa, lisenssillä.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenUppista!
Projektikuntoista Velosolexia voi toki tarjota suoraan jos on myyrä. 😆AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenMulla on keltaisessa kutosessa. Kumimaton alla semmoisesta muovisesta suihkuritilämatosta tehty matto alla, niin pääsee ilma edes vähän kiertämään ja kosteus kuivumaan. Sama tulossa acadianeenkin. Talveksi kumimatot pois ja bilteman kosteudensyöjäpurkki autoon sisälle. Kosteutta tiivistyy peltipinnoille lämpötilojen vaihdellessa plussan molemmin puolin.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenHyvät oli hipat ja mukavia ihmisiä!
Kiitoksia vielä kerran ihan kaikille!
Matti ja Anne, VarjakkaAZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenJa öljyksi lukkoöljyä tai aseöljyä.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen25.7.2012, 14:18 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152601Tuhannet kiitokset hienosta tapahtumasta!
Kiitokset myös äänentoistolle ja ohjelmavastaaville. Terveisiä kaikille!AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenJotain on tulossa… Mitä muuten arpa maksaa?
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenKiitos vastauksista!
Joo Co2 se oli. Aluksi katsastusmies meinasi viedä kilvet (ehkä leikillään), mutta koska ei ollut jonoa, niin alkoi säätämään. Läpi meni ilman huomautuksia! Kannatti remppailla, edellinen katsastus oli ollut joskus Pariisin suunnalla.AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenEipä ollut kummoinenkaan homma. Rattimittaristohässäkän vasen kylki auki (sormin pyöritettävä muoviruuvi) ja siellähän ne liitokset olivatkin, nopeusmittarin takana. Yksi johto oli hapettunut irtipoikki. Vaihdoin uuden liittimen ja siinä kaikki. Nyt toimii!
Kiitoksia kaikille mukanaeläjille!
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenTässä lähtee sulakkeilta ja ympäri konehuonetta sekava määrä johtoja teipattuna yhdeksi nipuiksi. Nämä niput on taas teipattu isommaksi nipuksi, joka menee sitten pellin läpi mittariston suuntaan. Mitään liittimiä ei konehuoneen puolella ole näkyvissä, liekö toisella puolella. Jollakin on varmaan ollut joku erkkarifirma sponsorina. Ja akkuhan tässä on pelkääjän puolella…
Vois kyllä avata kojelautaa ja vähän tuikkia yleismittaria sinne tänne.edit:typo
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenTuskinpa tässäkään alkuperäiset… On mulla kaavioitakin, mutta kun minä en osaa lukea insinööriä 🙁
Sen verran olin huomaavinani, että sisävaloa ei näkynyt missään kaaviossa. Taitaa olla niitä vähemmän tärkeitä asioita.AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen -
JulkaisijaArtikkelit