Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ja jälleen kerran Markku pelasti tilanteen 😆
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenNo niin, konkka on vaihdettu ja ongelma poistui. Kiitoksia kaikille ja kiireettömiä kilometrejä.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenIlmankos ei löydy 🙁 . No, jos Markulta ei tärppää, niin eikun vanhaa kunnostamaan. Tuo oli kyllä semmoinen viritys, että luultavasti ainakin 75% yrittäjistä olisi tehnyt saman virheen kuin minäkin.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenEikös kuitenkin Dyanessa ole veivi-ikkunat? Sitä en tiedä minkälainen vipusysteemi Dyanen ovessa on, koska ei ole mistä tarkistaa. Markku tietää mistä puhumme ja aikoo tutkia varastojaan 😀
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenKonkan vaihtamisen jälkeen pitää kokeilla tuota. Tämä meidän ensimmäinen sätkä on meillä nyt kolmatta kesää eikä kaasariin ole koskettu ollenkaan. Siksipä ajattelin, että kaasarin puhdistus ja tarkistus olisi paikallaan.
Konkka jäi tänään vaihtamatta, koska tuuli oli heittänyt pressutallin katolleen naapurin ojaan. Kiva homma yrittää tuulella ankkuroida solmulla olevaa pressutallia takaisin paikoilleen.AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenUppista!
Eikö kellään?AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenAhha!
Kiitoksia vastauksista. Lisää saa lähettää. Tuttuja naamoja kuvissa 😀
Joo, tuopa pitää testata. Konkkia löytyy. Uusia ja käytettyjä. Jotkuthan sanovat, että konkat eivät välttämättä vanhene, toiset sanovat, että konkka tulee vaihtaa uuteen kärkien vaihdon yhteydessä. Viimeksi vaihdoin molemmat mennä kesänä.
Tulpathan tuli jo vaihdettua ilman menestystä. Samalla kun vaihtaa konkan, tulee sytytys vielä sivumennen tarkistettua. Uskaltaako sen kaasarin kannen avata ihan tuosta vaan? Joku tiiviste siinä varmaan on. Jos siellä on jotain suuttimia, jotka tunnistaa suuttimiksi, niin ne olisi varmaan hyvä myös puhallella puhtaaksi.
Pikkuisen tämä vaiva tuntuu siltä kuin bensaa ei tulisi riittävästi kaasutettaessa eikä pintakaasullakaan. Tyhjäkäynti on tosi nätti, mutta sillehän on varmaan oma suuttimensakin.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenNämä oli käytetyt, eikä niissä ollut mitään merkintöjä. Ilmattu kyllä oli.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenItse itselleni vastaten: kojelaudan merkkilamppu 3W.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenKiitos vinkeistä. Pitää vielä testailla toisilla iskareilla.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenKiitos vinkistä.
Pitää katsoa kunhan aikaa löytyy. Tuo on vähän suuritöisempi homma toteuttaa.AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenTämä menee ihan off topiciksi, mutta silti. Mun acadianen isot jousipöntöt on mulle ihan mysteeri. Toisen kylkeen oli porattu reikä, johon oli ruuvattu paksu ruuvi. Jousien löysyyttä kompensoimaan? Eli varmaankin pitäis pöntöt käyttää auki, mutta entä kun isoissa pöntöissä on varmaan isommat hilutkin sisällä. Saako niitä mistään? Franzoselta? Ostopalstalla olen isoja pönttöjä kysellytkin, mutta vastaus on odotettu “ei vastausta”.
Voiko/kannattaako acadianeen asentaa vakiopönttöjä?
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenJoo, kissat on erilaisia. Meillä on kolme. Yksi matkustaa suht ok, mitä nyt välillä naukuu. Tykkää katella ikkunasta ja varsinkin porot kiinnostaa. Toinen pysyy kuljetuskopassa siististi, eikä yritäkään ulos. Kolmas reagoi vatsallaan, enkä toivo kenellekään sellaista kissaa. 200 km ja 13 pas…. Kuljetuskopassa sitä ei voi yrittääkään kuljettaa, on lopputulos sen näköistä. Ensimmäisten 20 km:n kohdalla oltiin siivottu auto kolme kertaa. Nyttemmin ei ko. kattia kuljetetakaan, muuta kuin lekurille jos on pakko.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenSiinä oli yksi linja hapettunut poikki. Luultavasti se joka antaa virtaa anturille. Minäkin purin ensin anturin mutta vika oli tosiaankin piirilevyssä. Tässä mittarissa oli piirilevy asennettu siten, että virtapiiri oli ulkopuolella. Vaihtomittareita tutkiessani huomasin, että joissakin mittareissa oli virtapiiri sisäpuolella. Miksiköhän nuitakin on erilaisia…
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti MikkonenJa mulla oli Acadianessa bensamittarin piirilevyssä katkos, joka aiheutti mittarin toimimattomuuden.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen -
JulkaisijaArtikkelit