Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@UNELMA wrote:
(…)
Toisaalta mikäli näistä katsastus ajankohdista haluaa valittaa, niin oikea kohde on valtioneuvosto. Kyseiset pykälät löytyvät tällaisesta tekstistä: “Valtioneuvoston asetus liikenteessä käytettävien ajoneuvojen liikennekelpoisuuden valvonnasta 19.12.2002/1245”
(…)
Kaikestahan voi tehdä ongelman mikäli tahtoo. 😉
Kiitos ylemmästä!
Ja alemmasta vain sen verran, että suomalaisten pitää vielä oppia valittamaan! Sanoo saku. Vaikka pikkuasioistakin, jos näin saadaan systeemit järkevämmäx. Muuten ei asiat muutu ikinä.@2cvkimmo wrote:
Mun miälestä varsinkin Sätkät (mutta myös muut ajoneuvot) ovat aina siinä kunnossa, että katsastus menisi läpi vaikka yöllä ovelle kolkutettaisiin. Silloin on ihan se ja sama, jos myyntitilanteessa ei olekaan näyttää aivan juuri tulostettua rekisteriotetta merkkinä tuoreesta katsastuksesta. 😯
Olen jyrksti eri mieltä! Kyl mä haluan ensten leiman että sais sittemmin ruuvata omassa rauhassa. Mieluiten kesäkeleillä. Nyt oli vähän (enemmän) hitsattavaa. sehän vie oman aikansa, kun on muitakin hoidettavia. Enkä vieläkään tajua mikä syy katsoa sitä käyttöönottopäivää muu kuin historiallinen.
Kyllä mä pyysin kanss sopivampaa katsatusajankohta, mutt sanottiin että ensirekisteröinnin päivän mukaan menee, ei sille mitään voi. Auto on kasikolmonen, viime vuonna saksasta tuotu. Mutta ihan jo sen takia että kun auto myydään, niin haluais sen kyllä leimatuks vuodeks eteenpäin, vaikuttaa lisäävästi hintaan. Samaten kun ostaa käytetyn, ei tee mieltä katsastaa ihna lähitulevaisuudessa. Eiks se vanha rekisterikilven vikaan numeroon perustuva systeemi aikansa elänyt? Ainakin tuo ensirekisteröinnin mukainen minusta on. Ja mulle tää on ehkä enemmän periaatekysymys, vaikka kikkailulla ja suhteilla sais tän lakimomentin ehkä kierretyks. Kun moisiin on tarve niin laissa on vika!
-
JulkaisijaArtikkelit