Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Laku wrote:
Onkos tämä projekti kuollut?
Lokakuun jälkeen ei mitään.
Ei ehdottomasti ole kuollut, vaan vain käymistilassa. 🙂 Pääteknikko oli koko syksyn maailmalla töissä, nyt vuodenvaihteeseen tuli kodinvaihtokin eteen.
Projekti jatkuu heti, kun saamme taas muuttolaatikot purettua!Kiitos yhteystiedoista – tästä paikasta minulla olikin jo jonkinlainen muistijälki olemassa.
Viitisen vuotta meni opiskellessa Kuopiossa ja tuonkin kadun pätkän ohi kuljin parikin kertaa. 😀@Akaile wrote:
Ruskeakin mittari näyttää paremmalta mustissa kehyksissä 😉
No toivottavasti näyttää – katselin sitä metallikehystä, mutta enpä taida siihen sijoittaa… 😀
@Isoo-Jukka wrote:
Penkin korjaaminen käy helposti niin, että murtunut (tai katkennut) kohta sahataan kokonaan auki. Sisälle ujutetaan mahdollisimman pitkä pätkä sinne mahtuvaa rautaputkea ja hitsataan sauma kiinni.
Tänks. Ne aikaisemmat korjaukset oli tehty ilman tuota sisälle laitettavaa putkea (tai ainakin siltä näytti)…
Ei meitäkään huvita uutta penkkiä ehdoin tahdoin ostaa, jotenka kokeilemme tätä korjaustekniikkaa varmasti tässä talven aikana.@Akaile wrote:
Se kuskin penkki kannattaisi ehkä hitsata kokoon ja samalla vahvistaa siitä katkeamiskohdasta.
Alkuun ajateltiinkin korjata, mutta suunnitelma alkoi tänään hiukan epäilyttää…
Ko. penkkin on hitsattu juuri tuosta mutkakohdasta jo ainakin pariin otteeseen aikaisemman käyttäjän toimesta sekä siihen on ymmärtääksemme lisätty tukipalojakin
– näinköhän se meidän hitsaamisella paremmaksi tulisi…? 😕Mietitään vielä.
Kolmen päivän taistelun jälkeen etuakseli saatiin vihdoinkin irti rungosta. Kauhea homma!!!
Rungon osalta hommat jatkuvat varmaankin hiekkapuhalluksella ja sen jälkeen ruostuneita peltejä vaihtamalla. Hitsikone on ostoslistalla…Muuten osasia irroitellaan vielä muutaman työpäivä ajan, korissa on vielä kiinni mm. ikkunat ja muuta sälää. Pian päästään ostelemaan varaosia! 😀
Kiitos vinkeistä – sitruunahappo ostettu.
@matso wrote:
Agri-marketin sitruunahappo on edullinen vaihtoehto. tekee vain vahvan liuoksen putsasin sillä koripultit ja muutkin alustan pikku osat 24t liuoksessa ja olivat täysin ruosteetomia.Myydään 5kg pöntössä.T.Matso 😉
Googlettamalla huomattiin, että täällä kehien sisäpuolella ei noita Agrimarketteja ole! 😀 Onkos jollakin ehdotuksia, mikä olisi meille paras sitruunahapon toimittaja – tuota ruostetta kun olisi poistettava melkoisen paljon… Rälläkällähän ne enimmät lähtee, mutta pienempiä voisi kokeilla hapottaa. Ehkä kävelen vain apteekkiin?
JA, miten sitruunahappo hävitetään käytön jälkeen? Meneekö laimennettuna viemäriin?
…sekä yleistä ihmettelyä.
Kesälomaansa viettävä Eppu pääsi käyttämään rälläkkää taka-akselin kiinnityspultteihin… Ei irronnut kipinöistä huolimatta! Eikä irronnut etuakselikaan – kaksi pulttia meni poikki ja kaksi tuli kaunisti kokonaisena ulos. 😀
http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/2905177144/
Allekirjoittanut rapsutteli likaa ja öljyä ja muuta ällöttävää rungosta irti. Aika hiljainen päivä.
Eilisen http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=4081 innoittamana meidän projekti “hajosi atomeiksi” tänään. Runko, kori ja moottori ovat nyt irroitettu toisistaan…
Jännittävältähän se runko kaikessa komeudessaan (ruosteessaan) näyttää! Korin ruosteiden kanssa tulee myös älyttömän paljon tekemistä talven aikana – luultavasti Sannakin oppii hitsaamaan! 😀
@miki wrote:
Kiitokset apujoukoille! Ei käynyt aika pitkäksi.
Olepa hyvä – apujoukot ovat vuorostaan kiitollisia mukavasta, mielenkiintoisesta sekä erittäin opettavaisesta päivästä!
Laitamme tänään opitun käytäntöön heti huomenna ja ihmettelemme lisää oman sätkän anatomiaa. Raportoin taas tuolla “projektit” osastolla.@amikutoseeni wrote:
Otahan tosiaan kuvia myös ennen kuin irrotat osia, jotta osaat koota sitten kun sen aika on. Yllättävän helposti käy niin, että ei kasausvaiheessa tarkasti muistakaan, miten jokin paikka kuuluu olla ja millaisilla pulteilla palikka oli kiinni.
Näin olemme tehneetkin – niitä kuvia ei vain jaksa laittaa koko kansalle näytille. 😀
7 tuntia vietettiin tallilla ja paljon saatiin aikaan. Päivän tavoitteena oli tutustuttaa mekaanikko Eppu sitikoiden maailmaan sekä opastaa Sanna purkamisen aakkosiin. Tutustuminen aloitettiin seuraavanlaisista asioista: tästä vivusta kun vetää… näin avataan konepelti… takapenkki irtoaa näin… 😀
Purkutilanteeseen voitte tutustua http://www.flickr.com/photos/sannahaakana/sets/72157607263115062/
Valitettavan paljon ruostetta ja korvattavia osia – näihin palaamme myöhemmin.
-sanna-
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Lähetin yksityis viestin… 😀
Kiitosta taasen! 😀
-sanna-
-
JulkaisijaArtikkelit