Kirjoitetut vastaukset

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Takaluukun asennuksesta kysymys. #228808

    Kiitokset vinkeistä.Luukku paikoillaan.

    vastauksena käyttäjälle: Rungon vaihtaminen. #174817

    Nyt olisi uusi runko tallissa, tuli Saksasta. Ihmetyksen aihe oli se, että kuinka nopeasti tuo saapui perille. Runko oli annettu kuljetettavaksi Maanataina, ja Keskiviikkona klo 8 soi puhelin ja 8.30 runko oli tallissa.
    Runko on valmistettu Argentiinassa, ja kaikki tähän mennessä kiinnitetyt osat ovat istuneet todella hyvin. Rungon mukana tuli TUV paperit, joilla katsastuksen ei pitäisi tuottaa onglmia.
    Hintaa tuolle tuli rahteineen 920€

    vastauksena käyttäjälle: Rungon vaihtaminen. #174814

    Olikos se ihan ns. Bolt on, vai pitikö muuttaa mitään? Katsastuksessa kaikki ok? Onko sinkki kestänyt, vai oletko massannut rungon?

    vastauksena käyttäjälle: Rungon vaihtaminen. #174812

    Eikö kukaan ole siis hommannut sinkittyä runkoa ulkomailta.

    vastauksena käyttäjälle: Rungon vaihtaminen. #174811

    Rahti Saksasta rungolle on 119€ joten ei tuo ihan niin paljoa pitäisi nostaa. Valitettavasti hinta määrä tällähetkellä tuon ostopaikan. Musta (ei sinkitty) maksaa Burtonilla 595€, eikä sekään sinällään ole pois suljettu. Jos tuon uutena “läärää” massalla, niin kyllähän se varmaan ainakin 10 vuotta kestää.

    vastauksena käyttäjälle: Rungon vaihtaminen. #174809

    Niinpä näyttää olevan, mutta hinta on aika korkea minun budjetille. Onkohan tuolta Burtonilta kukaan tilannut, ja hoitanut rahdin tilauksen itse kuljetusfirman kanssa?

    vastauksena käyttäjälle: DOT vai LHM jarrujärjestelmä #173713

    Juu, kyllä tuo kaksipiirijärjestelmä on ollut pakollinen varmaan 30 vuotta. Tuon LHM nesteen ja DOT nesteen sekottaminen on kyllä aika epätodennäkoistä, Kovin moni ei edes tiedä moisesta LHM nesteen käytöstä jarruissa, jos ei Citikoden ole pelannut. Minullekkin tuli hieman yllärinä. Nesteen sekoittaminen ei aiheuta välitöntä jarrujen tiivisteiden tuhoutumista. Jonkin verran olen autourheilun parissa aikaa viettänyt, ja muistelin että aikoinaan Juha Salo ajoi Mitsubishillä muutaman EK:n DOT nesteen ja Moottoriöljyn sekoitusella. Autosta meni jarruletku poikki ja autossa ei ollut mukana muuta kuin moottoriöljyä. Jarrut toimivat hetkenaikaa lähes normaalisti, mutta tietenkin kilpailun jälkeen järjestelmä pitää pestä ja kaikki tiivisteet vaihtaa.
    Vähän vaikuttaisi siltä että tuolla DOT nesteellä taitaa jarrut tulla, ja kaksipiirijärjestelmä.

    vastauksena käyttäjälle: DOT vai LHM jarrujärjestelmä #173704

    Joo, kyllähän tuosta oli puhetta tallissa. Eihän nuo levytkään ole tietty mahdoton ajatus, mutta tuossa on tuota näprättävää ja osteltavaa aika lailla. Nuo rummut ja kilvetkin löytyy jo tallista. Mutta pitää miettiä hieman, laskea rahoja 😉

    vastauksena käyttäjälle: DOT vai LHM jarrujärjestelmä #173701

    Master brake cylinder, brake system DOT. Dual circuit brake system. Piston diameter: 20,6mm. Brake line connector: 2x 8,0mm. Suitably for Citroen 2CV, of year of construction 1976 to 9/1981 (vehicles with drum brake in front). Reproduction.

    Tuollainen teksti löytyi tuolta http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Hauptbremszylinder/ANR13033/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    En tiedä onko kyseisissä vuosimallieissa vastaava jo tehtaalta lähtiessään. Voihan olla, että on ollut jotain vaatimuseroja eri maiden tyyppikatsastuksissa.

    vastauksena käyttäjälle: DOT vai LHM jarrujärjestelmä #173698

    Jarrut muutetaan kaksipiirijärjestelmäksi turvallisuussyistä. ➡ Auto vaimon käytössä. 😀 DOT nesteelle löytyy uusia pääsylinterejä kaksipiirisenä ainakin saksasta.
    Päätös varmaankin kallistuu tuohon DOT nesteeseen, jos kerta pyöräsylinteritä ei LHM nesteelle ole saatavilla.
    Tarkoitus on uusia koko jarrujärjestelmä pääsylinteristä aina ilmausruuveille saaakka.
    Käytetylle kunnostuskepoiselle pääsylinterille (DOT neste) voisi olla käyttöä, jos joltain löytyy ylimääräinen.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)